Funk_dm said:
het motiveert gewoon niet dat als je je kei hard inzet voor een som dat het niet lukt ook met de hulp van verscheidene leraren.
zelfs onder de bijles wist 1 van de leraren het te presteren om weg te gaan en niet terug te komen.
ik heb de laatste 6 jaar niet uitgevoerd, onderbouw was te makkelijk, heb ik ik schommelde tussen mavo en havo, mavo gedaan.
3e klas vmbo kader metaalektro gedaan 4e ook diploma gehaald met een 7 gemiddeld.
nooit een fuck gedaan zelfs mijn examen opdracht metaal bewerking heb ik nooit ingeleverd, en mijn elektro opdracht heeft de leraar werkende gemaakt.
ik ben dus ook lui geworden maar de praktijk die we nu hebben zoals :
lasjes leggen
torentjes draaien
bakjes vouwen
draaien
frezen
heb ik allemaal al gehad.
dus ik zet me daar ook niet voor in.
Dat heb ik nu ook met me MBO detailhandel :X (niveau 4, BOL)
Ik wil gewoon erg graag naar HBO Small Business & Retailmanagement (eindelijk eens wat op niveau doen
) maar ik mag daar nog niet beginnen omdat ik nog 1 jaar mbo moet. (dit jaar + komend jaar).
Ik verveel me soms dood in de lessen, discussies die uitlopen (vb. Algemene Economie [doorstroom module], discussie over wereld economie, inflatie. Waar komen we uit? Politieke discussie over het feit dat ze in china maar 1 kind mogen krijgen :| Net of je daar OOIT nog wat aan hebt in een eigen winkel met motoren).
Daarnaast is de klas/school ook niet echt motiverend, sommige gasten zijn gewoon NOOIT aanwezig (alleen met proefwerken) en daar wordt gewoon geen f*ck aan gedaan. Mensen die wel altijd aanwezig zijn worden er dan uitgezet met alle gezeik van dien als ze eens keer niet opletten.
Daarnaast willen ze nu weer terug naar een 50 minuten roost ipv 45, wat dus inhoud (gezien ik veel 10e uren les heb) dat ik ipv half 5 pas om 17.15uur uit ben. Daarna heb ik nog 1 UUR reistijd in een gare BBA bus om thuis te komen. Zelfde geld s'morgens ook trouwens, veelal om 8.30 uur al les, wat inhoud: 7.30 bus, 6.45 opstaan. Tis gewoon belachelijk hoeveel lessen er tussendoor uitvallen en hoeveel vaste tussenuren wij hebben :|
Voor mensen uit de omgeving is dat geen probleem, die fietsen ff op en neer naar huis, maar wat moeten wij, als mensen van veraf? Beetje gaar in de aula zitten? (welke overigens in de planning staat dat hier na 15uur niemand meer mag zijn in het nieuwe regelement)
Meestal kan ik me nog wel vermaken met het surfen op scooterfora, profielen en chics kijken, maar na paar uur heb je de meeste nieuwe posts ook al wel gehad en de (zeldzame) mooie dames op school zien er ook elke dag hetzelfde uit (op kleding na dan he).
Maar jah, ik moet me er nog maar doorheen slepen, ik wil perse naar de HBO SB&RM. Dan kan ik ook Bachelor achter me naam zetten, en als dat bevalt nog Master opleiding. Ik voel gewoon dat ik toeben aan het serieuze werk (op SB&RM wordt namelijk nog maar tussen de 5 en 12 lesuren per week gegeven, en ben je met projecten voor bedrijven bezig, zoals Groeiplannen schrijven, assortiments weizigingen berekenen, automatiserings risico bepalen, ondernemersplannen maken/wijzigen, etc).
Net wat al in de quote staat, van dit niveau word ik lui, en ik ben gewoon bang dat ik dan net zo laks word als nu op het HBO. Huiswerk weinig/nooit maken, beetje tekenen in lessen ipv opletten, nooit hoeven leren voor toetsen omdat ik die vaak toch met goede cijfers haal. Gezien hier op het HBO totaal geen controle meer op is (ook niet op aanwezigheid enzo, dat is gewoon eigen verantwoording) ben ik bang dat dat niet positief zal uitpakken.
Ik heb mijn doelstellingen gezet, en ik moet gewoon koste wat het kost die bereiken, hoe maakt me eigenlijk weinig uit. Ik had destijds gewoon de HAVO moeten kiezen ipv de MBO, had me achteraf ook nog eens 2 jaar gescheelt. Echter heb ik straks wel een MBO diploma op zak, wat ook niet onaangenaam is...