Fulltime werken, wat voor werk doe jij?

Net ja gezegd voor een nieuwe baan die me aangeboden is.

Ga verhuizen van Honda Van Nieuwkerk naar Honda de Bois in Zeist. Daar word ik verantwoordelijk voor alle verkopen nieuw, van de vestiging Zeist. Krijg een hoop meer verantwoordelijkheid dan dat ik nu heb. Ben nu meer een persoon die rond vliegt tussen bedrijven als versterking. Heb dus geen eigen plek. Wat ik nu wel ga krijgen.

Tevens krijg ik ook een auto van de zaak :) Enige nadeel is dat ik wat verder moet rijden, maja niet alles kan goed zijn natuurlijk. Ik heb er in ieder geval zin in. Nog ff kijken wanneer ik kan beginnen.

Waar zit de honda dealer in zeist precies? Woon daar vlakbij :D
 
Verder lijkt me ICT een typische bussiness, als je er eenmaal uit bent, loop je gauw achter de feiten aan...

Valt mee, DOS commands zijn vandaag de dag nog steeds belangrijk. Dat gaat al zolang mee. Enige wat relatief vaak veranderd is branchespecifieke software. Als je kennis van het Microsoft spul hebt loop je niet snel achter als je er even een tijd uit bent.
 
Nee al heel lang niet meer. Ik trek de hbo niet. Heb ik de dicipline niet voor.
Ben nu bezig voor me NIMA-A. Moet in januari op het NIMA examen afleggen. Daar ga ik 1x in de week voor naar school. Tot dus ver bevalt me dat prima en vind ik het interessant genoeg om steeds me boek te openen :)
 
Ik werk dus in de bouw, eigenlijk als machinale houtbewerker bij een klein bedrijf in Amsterdam.
Doen veel restauraties in de binnenstad, dus niet het standaard fabriekswerk.

Ik rond binnenkort BBL3 af. Ik weet ook wel dat MBO geen bijster hoge opleiding is maar ik kan gewoon niet goed leren en vind dit nivo best wel pittig. Het is dan niet gewoon MBO maar gaat ook over alle inhoudelijke dingen betreft hout, normen en wetten ect ect.
Dus ik vind ook niet dat je alle MBO opleidingen over 1 kam kan scheren.

Doet dit trouwens fulltime. 32uur werken en 1 dag naar school
zit nu op 1400netto per 4 weken zonder de verhoging van BBL3.
Het grote voordeel van deze tak is: er zijn maar heel weinig mensen die dit doen en willen doen. Ik doe dit net 5jaar en dat is nog veel te weinig om alles te kunnen. Met andere woorden: als je hier goede ervaring in heb. kun je ook makkelijk eisen stellen en dat houd weer een goed salaris in.
Ik ga ook niet zeggen dat je rijk word, maar er wel lekker van kunnen leven.

Opizch prima naar mijn zin, lekker met mijn handen bezig. Vaak bijzondere projecten en veel vrijheid.
 
Last edited:
Ik werk als beginnend cnc draaier bij een metaalbewerkingsbedrijf in voorschoten. www.pretec.nl Werk nu 38 uur per week, vanaf september 1 dag per week naar school en 4 dagen werken. Goed naar m'n zin daar.
 
Kan opzich wel begrijpen dat mensen het: a) leuk vinden om met de handen te werken en b) op een gegeven moment wel gehad hebben met leren.

Mn broertje heeft volgende week zn HBO klaar en gaat ook full time werken dan. Gaat toch knagen als je het dan zelf nog met een bijbaantje moet doen :p.
 
Mee eens... Zolang je wil/kan/mag studeren, zou ik het gewoon doen... Hoewel ik het op m'n 24e ook wel leuk vond geweest... Mijn broertje is na 2 jaar werken (MBO afgerond) weer naar school, is volgend jaar klaar met z'n HLO-opleiding (HBO Laboratoriumtechniek) en wil z'n master nog gaan halen in 2 (?) jaar... Dan is hij wel al 28 voordat hij van school komt, wel 2 jaar gewerkt, maar owkee...
 
Tegen de tijd dat ik mn HBO heb afgerond, en eventueel nog een master heb gevolgd (wat ik wel van plan ben) loop ik ook tegen de 27, imo niet zo'n gekke leeftijd om afgestudeerd te zijn..
 
Nieuwe baan per 3 september.. Technisch Consultant bij een bedrijf wat aan de workforce management zit.
Wel gaaf. goeie salaris met alleen MBO afgerond, auto v/d zaak etc.
 
Ik hoop op mn 25/26ste klaar te zijn met mn HBO werktuigbouw, moet nog 8 vakken, en dan nog afstuderen, maar ik heb het ook wel gezien hoor.
 
Ik zou ergens willen dat ik het kon, maar op mijn 16e had ik het wel dusdanig gehad met school dat ik er gruwelijk depressief en vooral agressief van werd.

Ben toen gezakt voor me havo en heb nog motorvoertuigentechniek gedaan, maar dat lag me ook niet.
Ben nog aan een chauffeursopleiding begonnen voor de financiele voordelen, maar die heb ik evengoed niet afgemaakt.
Heb dus me rijbewijzen e.d. ge-subsideerd gehaald en ben er toen mee gekapt.

Enige waar ik me nog voor in wil zetten is me havo afmaken, was op 1 tiende gezakt.
Heb wel deelcertificaten en die zijn 10jaar geldig, dus als ik geschiedenis (ja daar ben ik op gezakt) apart afrond met een voldoende krijg ik alsnog mijn havo diploma.

Ben nu fulltime actief als vrachtauto chauffeur, zowel binnen- als buitenland.
Maar ik durf nu nog niet te zeggen of ik daar zo lang mee verder wil, vandaar mijn havo. :)
 
Back
Top