werken of leren

Funk_dm

::SA MEMBER::
ik zit met een probleem :)

ik doe nu voor het 2e jaar werktuigbouwkunde niveau 4 mbo.
goed gaat het niet integendeel zelfs, ik kan maar niet wennen aan de lesmethode en heb regelmatig ruzie met leraren.
ook kunnen ze mij bepaalde dingen niet aan het verstand brengen en dus gaat het ook slecht met de opdrachten, heb nu onderhand een achterstand van 2 maanden.

nu heb ik ook grote intresse voor het korps mariniers, maar dan zal ik moeten stoppen met school.
ik weet dat geld verdienen heel leuk klinkt en dergelijke daarvoor zal ik ook niet het korps ingaan.

mijn ouders die beginnen nu ook helemaal te flippen alles door mekaar heen te halen en dergelijke, zit er dus sterk aan te denken om van school te gaan.
en bij de mariniers te gaan, al is het alleen al om van het gezeur af te wezen.

mijn vraag aan jullie is:
wat zouden jullie doen als jullie in mijn situatie zaten?
ik ben er van overtuigt dat er zat mensen zijn die in het zelfde schuitje zitten aangezien het nederlandse les systeem gewoon zuigt.

dus kom met goede argumenten :) dank jullie wel".
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon lkkr op school blijven ;)
nu kan je wel verdienen en dat is ook wel leuk , maar als je nou gewoon wat minder stennis maakt met de leraren en gewoon netjes je lesjes volgt kan je nog zelfs beter werk krijgen dan wat je nu e.v.t wilt gaan doen.
als je je doploma hebt kan je groeien in je functies en hogere salarisen maar goed dat moet je zelf weten ik zou gewoon op school blijven ;)

en jij denkt dat ze bij de mariniers niet zuigen en lopen te zeiken dat is een kei en keiharde "opleiding" die veel jongelui niet halen en weggeooide jaren zullen zijn..
 
op deze leeftijd, is stoppen met school en gaan werken erg aantrekkelijk, maar als je later je vrienden een BETERE baan zien krijgen, omdat die hun school hebben afgemaakt, of een betere of verdere opleiding hebben gevolgd, ga je er spijt van krijgen. je zit maar een klein deel van je leven op school, en je hebt nog jaren genoeg om straks te gaan werken.

Als ik jouw was zal ik nog gewoon even doorzetten met deze opleiding, want je gaat er echt spijt van krijgen als je stopt!
 
Als je nu al 110% weet dat je de achterstand niet in kan halen. En je ook 110% zeker weet dat Korps Mariniers echt iets voor jou is! Waar je je dus ook helemaal voor gaat inzetten dan zou ik daarvoor kiezen. En proberen in de tussentijd te werken.

Wat ook handig is, heb je al werk ? En weet je zeker dat je AAN werk kunt komen, want de hele tijd thuis hangen zou ik zeker niet willen en weet ook uit vrienden die ik ken dat dat niet fijn is!

Hopelijk heb je hier iets aan
 
Volg iig dat gene wat JIJ wil doen

Het heeft geen zin om een vak te gaan leren wat niet naar jouw intresse is ook al kan je het nog zo goed. Je moet dan mss 40 in een beroep gaan werken wat je helemaal niet leuk vind....

Kun je beter iets minder betaald doen wat JIJ egt leuk vind. Je zit tog de helft van de tijd die je hebt op je werk!
 
Neem aan dat jij tijdens Korps Mariniers ook opleiding kunt volgen. Anders zou ik net zoals de andere 2 hierboven hun advies volgen :)
 
oja en heb je al verder bij korps mariniers gekeken enzo, of al keuring ondergaan enzo. Want dat had mijn broer ook, dan wil je heel graag dat doen, maar dan word je afgekeurd op kleine dingetjes. Dus dat beter eerst allemaal doen, en dan mss nog aan denken om van school te gaan.

(als je dat al gedaan heb, heb ik nix gezegt:p)
 
Hmm,

Lastige situatie moet ik zeggen, zelf niet meegemaakt.....
Ik vind school sowieso zuigen.
Sommige dingen wel leuk en andere niet.
Ik ga naar school met een uiteindelijk doel.... je wilt later een baan en daarvoor leer je nu.

Wil jij met deze opleiding iets gaan doen?
Zo ja, dan zou ik zeker blijven!!!!!!!
Maak er het beste van door: gesprek met onderwijsdirecteur ofsow.
Zo iemand hebben wij in ieder geval.
Daar kan je gewoon terecht met vragen en hij is onafhankelijk, het tegendeel van mijn mentor:X
Vraag of er bijlessen zijn, andere mogelijkheden om de stof te doorlopen.
Door middel van een boek, praktijkopdrachten, via de computer....

Korps mariniers, vriend van me doet ook zoiets geloof ik.
Eerst een hoop testen ed, vervolgens een contract tekenen van 3 jaar ofsow?
Ik zou dit zelf niet doen.

Ten eerste hoef je nog maar twee jaar en dan heb je je diploma, dan kan je altijd hierna nog gaan.....
Als je dat nu doet acht ik de kans klein dat je hierna nog naar school gaat...
Dit omdat je lekker verdient en je uitgavenpatroon vaak anders is dan nu.

Oudersprobleem, tsja op kamers ofsow?
En vraag ze wat zij nu van jou verwachten.
Vervolgens overleggen wat jij zelf wilt en dan samen een keuze maken.
Ouders zijn vaak sponsoren van school ed dus wel handig om geen ruzie te maken.

Vraag trouwens ook eens aan Sim, die heeft hetzelfde gehad.
 
ik heb ook erover nagedacht om van school te gaan omdat t een tijdje niet zo soepel ging. maar ik wil toch studeren dus besloot ik maar om me diplomas te halen.

anders zat ik nu bij de douane denk ik. is toch iets wat me boeit, mja je verdient niet zo lekker.

dus mijn advies: als je het kan bolwerken ga verder naar school en blijf daar zo lang mogelijk
 
het punt is dat de richting wel goed is maar de stof niet, mijn intresse ligt niet bij de tekenkamer of een andere hoge functie, ik wil de werkplaats in, dat is de enige plek waar ik mij kan vermaken op school.
ik zit er de laatste tijd dan ook regelmatig in mijn vrije tijd.

ik snap het punt "met diploma's verdien je meer" donders goed, maar wat heb ik in hemels naam aan geld als ik geen plezier heb in mijn werk.
ik heb geen zin om later dagen lang op een kantoortje te zitten met een computer en een rekenmachine, en allerlij constructies op afschuiving en stuik te berekenen bijv.

nou kan ik natuurlijk ook een niveau lager dan doe ik werkend leren, ik weet dat dat ook zuigt dus dat gaat zoiezo over.
dan kan ik nog een niveau lager naar niveau 2, heerlijk alle dagen naar de werkplaats.
zou hardstikke mooi wezen, alleen dan kom ik in een klas van kampers stakkers low lives en achterlijken die allemaal alle dagen lang lasjes leggen.
niets voor mij dus.

mariniers, dat zie ik niet als werk, ik zeg ook tegen iedereen dat ik er vooral heen ga om de training.
zodra ik in de sportschool ben vole ik me goed en zal ik ook mijn volle 100 % geven.
 
ik heb dus ook zoiets gehad... eigenlijk zit ik er nogsteeds mee... het probleem met mij is dat ik dus maar niet weet wat voorn opleiding ik wil gaan doen.

vorig schooljaar heb ik detailhandel gedaan en vond ik dus echt helemaal nix. liep ook altijd achter met dingen en uiteindelijk kon ik naar het 2e jaar, terwijl ik alles wat ik niet had gedaan het jaar ervoor moest inhalen. ik wist van te voren al dat me dat nooit zou gaan lukken dus ben het 2e jaar niet meer geweest.

Had op dat moment werk in de supermarkt en kon opeens 40uur per week werken wat ik toen ook deed... ondertussen nadenken over een opleiding maar ben nogsteeds niet veel verder :|

contract bij supermarkt liep af en heb nu helemaal nix meer. :( heb als het goed is vanaf dinsdag wel ander werk weer maar ik schiet er gewoon nix mee op.

beter blijf je op school als dit iets is wat je wil doen. zo niet dan tja geen idee zal het op school ook zowieso niet gaan werken denk ik. als ik naar mezelf kijk :rolleyes:

ben btw wel van plan me chauffeurs diploma dit jaar nog te gaan halen zodat ik iig iets achter de hand heb :rolleyes:

moeilijk man....
 
yo funk :)

Heb idd beetje utzelfde probleem.
Heb me mavo afgerond op D nivaeu,toen ben ik naar het mbo gegaan(Boekhoudersopleiding)
Heb ut gekozen omdat ik niet wist wat ik wilde,maar ik moest wat,heb dit 2 jaar gedaan,toen mee gestopt,omdat ik ut laatste jaar zo bizar saai vond en alleen maar spijbelde.
Toen begon ik weer te denken,maar wist nog steeds niet wat ik wilde doen.
Toen kreeg ik een zware operatie aan me knie,moest 3 maanden met krukken lopen,ik d8 van dalijk maar een jaartje werken en dan verder kijken.
Heb dus 4 maanden oid thuis gezeten en ja dat gaat zeker vervelen.
Inmiddels heb ik nu vast werk en weet nog steeds niet echt wat ik precies wil.
Werk wat ik nu doe vinnik wel leuk(in de sloop)is dus heeel wat anders als op een kantoortje.

Je moet er iig echt goed over nadenken,ut zou wel het beste zijn om je opleiding af te maken :) mja als je dat nie wilt kan ik ut begrijpen.
Spreek je er op msn wel over
 
Ik zou gewoon proberen door te bijten voor die enkele jaartjes die je nog moet.
Doe zelf nu me eerste jaar uni en vind het de meeste tijd ook hard zuigen, maar ik bol het nog wel :)
Ik denk gewoon van "nog 3 jaartjes en dan kun je met een jaarloon direct een mooie motorfiets aanschaffen" :p en dan zie ik het weer ff zitten.

Kijk gewoon wat je in de toekomst wil met je leven. Wil je het later lekker ruim hebben op financieel gebied, dan moet je gewoon een hoog diploma.
 
ik heb onderhand talloze gesprekken gehad, over wat er mogelijk is.
ik heb bijna alle leraren bijles van gehad (betreffende leraren) en nog snap ik de stof niet.
afspraken worden niet nagekomen de helft is altijd ziek, er is geen controle.
mijn mentor is nu gvd een leraar in opleiding, die jongen heeft echt de ballen verstand van alles en die moet ons nu begelijden.

in princiepe wil ik niet van school af, aangezien ik goed met mijn klas kan opschieten enzo :)
maar alles gaat zo stroef, in princiepe zitten leerlingen maximaal 4 jaar bij ons op school.
op dit moment zijn er 6 jaren, dus klassen die al 6 jaar op school zitten.
en dit zijn geen kleine groepen.


wat mijn ouders van mij verwachten?
ze verwachten een keuze, wat wil ik, dat is iets wat ik niet weet vandaar ook dit topic.
 
he man !

ik heb ehtzelfdd probeelm gehad ik had op school ook altijd gezeur enz. altijd ruzie met leraren maarja..
ik zal ej een ding vertellen ik heb shool egwoon afgemaakt en zit nu in het korps mariniers maar dta is ook gen pretje hoor!! en ej zult daa nog meer meoten leren dan op school!

jeroen
 
Je hebt het zelfde probleem als mij.

Ik wil eingelijk ook stoppen met school alleen me ouders zien het niet zitten omdat hun hebben betaalt Bla bla bla, maar jah ik zou stoppen als het aan mij lag. en ga kijken of ik bij het korps kan ook

waarom ik wil stoppen ? Ik vind de school waar ik nu op zit gewoon erggggggggg slecht ten eerste het lijkt wel of het de leraren niks intresseert dat ze les geven,ze herhalen allees 4 keer,ze beginnen soms met lesstof die helemaal niet voor mijn opleiding is of ze beginnen met lesstof die je nu nog niet hoort te krijgen maar pas over een jaar, en ze houden zich niet aan afspraken zoals hun zouden stage regelen maar dat hebben ze toch maar niet gedaan. en nog meer dingen

Ik heb trouwens ook erg veel intressen om bij het korps mariniers te gaan maar zoals jij zegt om alleen van het gezeur af te zijn. maar ik zou toch ff beter erover na denken om bij het korps te gaan, zoiets doe je niet ff


ik zit ook sterk te twijfelen met wat te doen aangezien me ouders willen dat ik niet stop moet nu ook nog 2 jaar stage lopen achter elkaar waar je niet of haast niks voor krijgt. maar ik heb het gewoon gezien met school gezeik

maar je moet maar zelf ff kijekn wat je wilt
 
lol @ wanksta.

dit heb ik ook man, het is echt beroerd, niet normaal. ik zit ook al te denken om te stoppen, maar dan worden me ouders temmes. die hebben het betaald blabla, en ik mag niet werken(liefst niet dan) en je maakt het maar af, terwijl het nergens over gaat door, van die nerden die er echt teveel zin in hebben worden voorgetrokken, je word genaaid bij het leven daaro,
 
JeffreyZwolle said:
ik heb dus ook zoiets gehad... eigenlijk zit ik er nogsteeds mee... het probleem met mij is dat ik dus maar niet weet wat voorn opleiding ik wil gaan doen.

vorig schooljaar heb ik detailhandel gedaan en vond ik dus echt helemaal nix. liep ook altijd achter met dingen en uiteindelijk kon ik naar het 2e jaar, terwijl ik alles wat ik niet had gedaan het jaar ervoor moest inhalen. ik wist van te voren al dat me dat nooit zou gaan lukken dus ben het 2e jaar niet meer geweest.

Had op dat moment werk in de supermarkt en kon opeens 40uur per week werken wat ik toen ook deed... ondertussen nadenken over een opleiding maar ben nogsteeds niet veel verder :|

contract bij supermarkt liep af en heb nu helemaal nix meer. :( heb als het goed is vanaf dinsdag wel ander werk weer maar ik schiet er gewoon nix mee op.

beter blijf je op school als dit iets is wat je wil doen. zo niet dan tja geen idee zal het op school ook zowieso niet gaan werken denk ik. als ik naar mezelf kijk :rolleyes:

ben btw wel van plan me chauffeurs diploma dit jaar nog te gaan halen zodat ik iig iets achter de hand heb :rolleyes:

moeilijk man....

nou dit is mij dus ook overkomen met de zelfde school he jeffrey
ook allemaal gezeur met leraren en moest teveel inhalen in te korte tijd dus heb er zelf een punt achter gezet.

nu werk ik 35-40 uur in de week en ben van plan begin volgend jaar andere opleiding te volgen

het is wel stom om te stoppen met school maarja als de opleiding je niet ligt is je intresse ook zo weg en dan lijden je cyfers er ook onder(bij mij iig wel)

als je intresse egt bij de korps ligt ga er voor en wees vastberaden
als je ouders zien dat je dit egt wilt draaien ze ook wel bij:)
 
Back
Top