Ik werk als zelfstandig ondernemer in de autopoetsbranche... Heb het bedrijf op 1 September 2005 officieel gemaakt (KvK, Belasting etc.) Ben dus ook vanaf die datum officieel voor mezelf bezig.
Heb daarvoor 2,5 jaar lang voor Sonax gewerkt, maar aangezien mijn baas er toen me kapte, heb ik besloten voor mezelf verder te gaan.
Het bevalt goed, eigen baas, maar er zitten wel een hoop nadelen aan... Je bent er 24/7 mee bezig, en dat verwachten de meeste klanten ook, dat je elk moment van de dag beschikbaar bent, ziek of niet, het werken gaat door. Daarbij moet al je papierwerk en administratie perfect in orde zijn en daar gaat ook een hoop tijd in zitten, naast het poetsen van auto's heb ik er ook een heleboel andere taken bij gekregen.
Normaal werk ik van maandag tot zaterdag meestal van 08:00 tot 18:00 en zondag administratie (gemiddeld 2/3 uur tijd). En daarbij doe ik in de avonduren soms nog wat particulier poetswerk.
Wat verdien ik???? Dat verschilt per maand. Mijn omzet in 2006 was afgerond € 63.000 maar daar gaat een hoop vanaf, belasting, verzekering, productkosten etc... dat komt uit op zo'n € 26.000 dus ik hou voor mezelf € 37.000 over, en dat is dus per maand iets meer dan € 3.000 netto... Maar daar werk ik dan wel 60 tot 70 uur per week voor... En dat vergt erg veel energie, maar ja, je bent ondernemer of niet...