In het buitenland werken

Ik heb toen ik net 16 was 8 weken in spanje (Menorca) gewerkt.
Dit deed ik in mijn eentje en ik zat tussen de spanjaarden.
Het comminuceren ging allemaal d.m.v. gebrekkig engels.

Ik werkte in een restaurant aan de zee. Hier werkte ik als
ober. Op het begin was het erg vreemd. De gewoonte van de mensen
zijn er wat anders als hier. En het ging op het begin geregeld
mis met de communicatie. Maar na verloop van tijd ging dat
gewoon goed. Je leert er toch ook wel wat de taal spreken!

Ik verdiende er toen, die 8 weken, rond de 1000 euro. En daar
was dan de kost en inwoning dan allemaal al vanaf. Ik had er
mijn eigen kamer en een gezamelijke badkamer/woonkamer met
collaga's die er werkte. Deze kwamen bijna allemaal uit het vaste
land in spanje. Eten kreeg ik tijdens pauze in het restaurant en was
verder ook helemaal perfect.

Achteraf gezien heb ik ook een super tijd gehad daar. En zou zo weer
terug willen gaan. Ik kan het ook alleen maar aanraden om te doen!
Uit spanje weggaan terug naar Nederland was moeilijker dan andersom :D!

En al met al was het moeilijkste het uitzoeken waar ik naar toe moest op
het vliegveld. Ik had nog nooit gevlogen en moest toen zelf alles alleen
uitzoeken waar ik naar toe moest! In het spaans x| !

Hoop dat je er wat aan hebt!
 
Hello,

Het werk in Spanje tijdens de zomer is geweldig. Ik heb het 1 keer gedaan nl, afgelopen zomer op Ibiza. Deze zomer wordt het Mallorca(heb er ontzettende zin in).

Je kan verschillende dingen doen. zoals barmedewerker, animator etc.etc. ik heb laatst achter de bar gestaan. En overdag heb ik kunnen genieten van het zonnetje. Het was wel hard werken. Maar ieder persoon is anders. ik ging voor vakantie en werken. Ik heb amper geslapen die zomer. Dit jaar ga ik t omdraaien.

Je kan me mailen samantha_85@live.nl. En misschien kan ik je verder helpen.

Grtj
 
Toch leuk misschien. :)

Zijn er mensen die deze zomer gaan werken in het buitenland?


Zelf ga ik waarschijnlijk naar Rimini voor 7 weken.
Maar ze willen me daar hebben tot eind Augustus en halverwege Augustus start mijn studie... Nog even afwachten of het doorgaat dus...


Wat ik zoal moet doen is: Proppen, Achter de bar en in de bediening.

Verdien 1000 euro per maand netto en de reis / kosten + inwoning / eten + drinken word allemaal betaald. dus vind het nog niet eens zo slecht.
 
Of niet, overdag lekker op het strand liggen, s'avonds beetje werken en geile vrouwen versieren en lekker betaald krijgen.
Prima toch?
 
Of wel, ik kan echt niet tegen die lui, zou er ook nooit 1 willen zijn.

Werken op vakantie is best ok denk ik, maar dan zou ik gewoon een hele chille strandtent willen hebben. Niet te toeristisch, gewoon genieters. Mooie plek aan het strand, etc.
 
Heb net een winterseizoen voor sunweb gewerkt in een apres ski bar in frankrijk.

Zomerseizoenen geen ervaring mee, maar je kan als surfleraar in frankrijk gaan werken, of als reisleiding in spanje. Als je het goed aanpakt als reisleider op een zomerbestemming en veel excursies verkoopt kan je wel met een leuk centje thuiskomen. Maar je moet het voor de ervaring doen en niet voor het geld.

Voordeel van voor een reisorganisatie werken is dat onderdak al geregeld is, en je krijgt 700 euro p/maand oid. En dat is dan exclusief je verkochte excursies.
 
Ja dat is idd wel vet. Alleen erg moeilijk om te worden denk, surfleraar, moet je wel goed kunnen surfen en wij als Hollanders hebben daar niet echt veel mogelijkheden toe en reisleiding wordt meestal weggepikt door HBO Toerisme of MBO Toerisme studenten lijkt me.
 
Ja dat is idd wel vet. Alleen erg moeilijk om te worden denk, surfleraar, moet je wel goed kunnen surfen en wij als Hollanders hebben daar niet echt veel mogelijkheden toe en reisleiding wordt meestal weggepikt door HBO Toerisme of MBO Toerisme studenten lijkt me.

Nee hoor er is elke zomer of winter genoeg plek om als reisleiding aan de slag te gaan. En je hoeft daar geen opleiding oid voor te hebben, je krijgt intern cursussen voor de werkzaamheden die je in het buitenland moet verrichten.

Surfleraar is opzich wel een beetje dat je er aanleg voor moet hebben. Maar goed, alles is te leren :)
 
Of wel, ik kan echt niet tegen die lui, zou er ook nooit 1 willen zijn.

Lennox said:
Proppers zijn het zelfde soort tuig als telemarketeer.

Precies....irritante kut lui. Sodemieter op met je nep praatjes, ik bepaal zelf wel welke tent ik naar binnen ga. En bovendien heb ik geen zin om op vakantie in tenten te staan waar het BOL staat van die irritante kut Nederlanders zoals ik :+

Lekker naar een lokale tent toe gaan. Beetje integreren met de locals...tot nu toe altijd gedaan bevalt me prima :)
 
Misschien hier niet de juiste plek, Maar mij lijkt het ook supertof om voor een bepaalde tijd ''ranger'' te zijn in zuidafrika ofzo. Iemand daar al eens iets over gehoord?
 
ranger.jpg


?
 
Back
Top