Mmm China, dat zou mij in eerste instantie totaal niet trekken voor de mensen en het contact. Wij hebben er hier in de exchange groep in Berlijn 2 van rondlopen en man o man, wat zijn deze leden nationalistisch ingesteld. Alles is goed maar in moederland China is het beter bla bla... Je kan het natuurlijk ook treffen met heel erg westers georiënteerde Chinese studenten maar dat is bij mij niet het geval. De Japanse en Amerikaanse studenten in mijn groep daarentegen willen hier zoveel mogelijk 'cultuur en kennis' opzuigen.
Voor een bezoek naar China zou ik alleen geïnteresseerd zijn als dit voor een zesweekse rondreis was.
Mark,
Er is een via het praktijkbureau een stage bij de nederlandse ambassade in Washinghton volgens mij.
Misschien hebben ze meer?
Ligt eraan voor hoe lang je daar gaat blijven maar je moet ook iets van een green card hebben. Anders moet je elke 3 maanden het land uit en weer terugkomen ivm stempel op je paspoort.
Qua werken/wonen in America kan ik wel wat vragen beantwoorden voor je. Mijn zus + zwager wonen sinds een jaar in Seattle, dus die zou ik eventueel wat vragen kunnen mailen
Amerikanen zijn echt super open, daar zal jij echt van schrikken
Je bent gelijk hun maat en je zal snel op je gemak zijn!
Mark, Ghana zijn ze nu ook aan het afstuderen hè.
Ik geloof dat de gene die nu in het buitenland zitten om af te studeren het niet gehaald hebben. Ik was ook erg geïnteresseerd om richting de VS te gaan, alleen de communicatie afgelopen periode @ Curacao met de HHS was al om te janken. Afstuderen is wel andere koek hè, dit jaar zijn ook veel verslagen als onvoldoende beschouwd.