Stage lopen in het buitenland.

Mmm China, dat zou mij in eerste instantie totaal niet trekken voor de mensen en het contact. Wij hebben er hier in de exchange groep in Berlijn 2 van rondlopen en man o man, wat zijn deze leden nationalistisch ingesteld. Alles is goed maar in moederland China is het beter bla bla... Je kan het natuurlijk ook treffen met heel erg westers georiënteerde Chinese studenten maar dat is bij mij niet het geval. De Japanse en Amerikaanse studenten in mijn groep daarentegen willen hier zoveel mogelijk 'cultuur en kennis' opzuigen.

Voor een bezoek naar China zou ik alleen geïnteresseerd zijn als dit voor een zesweekse rondreis was.

dat ze anders denken maakt het ook wel weer interessant.. toch?
 
Zou ook graag naar het buitenland gaan, maar qua financiën (en vriendin die momenteel in Malta zit) gaat t niet werken..

Een Afstudeerplaats voor een logistiek-student in Nederland is al lastig! :'(
 
Omdat ik momenteel druk bezig ben met mij management stage, maar gister het concept verslag ingeleverd heb, heb ik even de tijd om andere dingen te doen.
Ik wil graag volgend jaar gaan afstuderen en zou dit in het buitenland willen vervullen. Op het moment ben ik bezig met het uitzoeken met wat je allemaal nodig hebt als het gaat o visa's, werkverklaringen, verzekeringen en noem het maar op.

In eerste instantie was ik bezig met Zuid Afrika, maar ik ben al de hele ochtend ervaringen aan het lezen van mensen die hier afgestudeerd zijn, maar na het lezen van een aantal ervaringen over afstudeerdes in Los Angeles lijkt de USA mij meer te trekken.

Nu ben ik alleen op zoek naar mensen die in Amerika stage hebben gelopen. Hoe hebben jullie contact gezocht met bedrijven? Hebben jullie dit zelf gedaan of een bemiddelingsbureau ingeschakeld. Of heeft het stagebureau van de school dit voor jullie geregeld?
Aan welke zaken moet je nog meer denken? Welk soort van de 5 vergunningen heb je gekregen. Ik wil alles weten :) Het mag ook per pm als je het niet op dit forum wilt planten, maar ik ben met alles geholpen!
 
Mark,

Er is een via het praktijkbureau een stage bij de nederlandse ambassade in Washinghton volgens mij.
Misschien hebben ze meer?

Ja klopt, daar ben ik nu ook voor ingeschreven. Zou t liefst iets zuidelijker willen zitten in Amerika :p
 
Ligt eraan voor hoe lang je daar gaat blijven maar je moet ook iets van een green card hebben. Anders moet je elke 3 maanden het land uit en weer terugkomen ivm stempel op je paspoort.

Qua werken/wonen in America kan ik wel wat vragen beantwoorden voor je. Mijn zus + zwager wonen sinds een jaar in Seattle, dus die zou ik eventueel wat vragen kunnen mailen :)
 
Ligt eraan voor hoe lang je daar gaat blijven maar je moet ook iets van een green card hebben. Anders moet je elke 3 maanden het land uit en weer terugkomen ivm stempel op je paspoort.

Qua werken/wonen in America kan ik wel wat vragen beantwoorden voor je. Mijn zus + zwager wonen sinds een jaar in Seattle, dus die zou ik eventueel wat vragen kunnen mailen :)

Ja die green card is voor mensen die daar gaan werken. Ik zal daar als student komen en dat ligt dus iets anders. Je kan daar als onderzoeken student naar toe, maar als lesvolgende student zeg maar. Dit is wel ff heel zwart/ wit, maar daar komt het wel op neer.
En verder heb je sowieso een verklaring nodig van het bedrijf waar je stage gaat lopen. Die moet je eerst hebben, voordat je in aanmerking kunt komen voor zo'n studentenvisum.

Maar ik houd zeker de optie van je zus in gedachten om vragen te stellen, want ook zaken als huisvesting e.d. moet ik uitzoeken.

En ik heb al iets leuks gevonden, voor als het washington wordt:) Lekker ijshockeyen bij de Washington Capitals :D Wil sowieso gaan ijshockeyen daar! Wát een beleving zal dat worden. En een bijkomend voordeel is dat je snel contacten legt. Dat is sowieso niet zo moeilijk voor mij, maar geen idee hoe die amerikanen daar tegenover staan.
 
Amerikanen zijn echt super open, daar zal jij echt van schrikken :P
Je bent gelijk hun maat en je zal snel op je gemak zijn!
 
Amerikanen zijn echt super open, daar zal jij echt van schrikken :P
Je bent gelijk hun maat en je zal snel op je gemak zijn!

Nou, hij lijkt wel op J. v. d. S. he :P

Het is waar, Amerikanen zijn zeer open. Had laatst ook een Amerikaanse ontmoet en het bleek maar weer hoe open en makkelijk aanspreek ze zijn.
 
Het wordt geen Zuid-Afrika meer dus? (dacht dat ik dat in een ander topic las als reactie op mij :p)

Ik heb nu zo'n beetje alles geregeld wat betreft Kaapstad, waar ik volgend jaar mijn stage ga volgen :) Mijn opleiding werkt samen met dit bedrijf; http://www.4exchange.nl/ En met hun regel ik alles.. betaal ik wel een bepaald bedrag voor, maar in ruil daarvoor hoef ik zelf bijna niks meer te doen.. Hun regelen onderdak, stageplaats, visum, welkomspakket, ik wordt opgehaald van het vliegveld en krijg een rondleiding in Kaapstad, één keer in de zoveel tijd geven ze een uitje met alle studenten die via dat bedrijf in Kaapstad zijn, kan ze 24 per dag bereiken als er iets is etc. Echt ideaal dus :)

Amerika lijkt me ook erg gaaf! Misschien als afstudeerstage :p
 
Last edited:
Ik zat inderdaad te twijfelen tussen die twee landen, maar ik heb eigenlijk meer zin om in Amerika af te gaan studeren. Ik spreek mn ex regelmatig die er woont, en ik word al moe van de gedachten dat je er niet eens 's avonds relaxed over straat kan. Het word alleen maar erger daar en heb dr geen zin.
 
Tja, ik hoor ook veel (ook tegenstrijdige) verhalen.. Ken een aantal personen die er stage hebben gelopen en die hebben nergens last van gehad, die hebben daar echt de tijd van hun leven gehad :)

Je moet idd met een aantal zaken rekening houden, zoals 's avonds/'s nachts niet alleen over straat etc, maar als ik me daardoor moet laten tegenhouden kan ik net zo goed mn huis niet meer uit komen.. Maar op de een of andere manier trekt Zuid-Afrika mij enorm, wil het echt allemaal met eigen ogen gaan zien :)
 
Ik zou die schijn-onveiligheid voor lief nemen, de schoonheid van het land compenseert dat makkelijk! Jammer dat het gros van de media wederom de sensatie zoekt gedurende het WK en enkel negatieve punten belicht. Vooral in het 'Europese' Kaapstad kan je, mits je je aanpast aan de omstandigheden, prima buiten vertonen.
 
Mark, Ghana zijn ze nu ook aan het afstuderen hè.

Ik geloof dat de gene die nu in het buitenland zitten om af te studeren het niet gehaald hebben. Ik was ook erg geïnteresseerd om richting de VS te gaan, alleen de communicatie afgelopen periode @ Curacao met de HHS was al om te janken. Afstuderen is wel andere koek hè, dit jaar zijn ook veel verslagen als onvoldoende beschouwd.
 
Mark, Ghana zijn ze nu ook aan het afstuderen hè.

Ik geloof dat de gene die nu in het buitenland zitten om af te studeren het niet gehaald hebben. Ik was ook erg geïnteresseerd om richting de VS te gaan, alleen de communicatie afgelopen periode @ Curacao met de HHS was al om te janken. Afstuderen is wel andere koek hè, dit jaar zijn ook veel verslagen als onvoldoende beschouwd.

Ghana wil ik voor geen goud naar toe! Maar zitten inderdaad mensen uit mn klas nu. Afstuderen is inderdaad anders, maar we gaan het zien.
En anders plakken we er toch nog een jaartje aan vast :P
 
KICK

Even een vraag hoe het gaat met de internationale studenten, zijn er al wat meer ervaringen?

Ik begin zelf ook steeds meer te kijken naar een buitenlandse stage/minor. Ik denk zelf meer aan een minor dan aan een stage eigenlijk, zijn er hier ervaringen mee?

En het land wat mij nu heel erg trekt is toch wel China eigenlijk. Doe nu een duale opleiding (3 dagen werken, 2 dagen school) bij een internationaal bedrijf (Bosch). En ben er toch achter gekomen dat ik bij internationale bedrijven wil werken. En aangezien China heel erg in opkomst is als economie is dit misschien een goed streven? Of zijn er hier andere ervaringen door mensen hier?
 
Back
Top