Stage lopen

Divided.

Well-Known Member
Ook mijn periode komt er weer aan.

Ik moet een afstudeer stage lopen ICT op MBO niveau.
Mijn stage in de eerste was echt super saai, dus zoek nu wel iets beters uit.

Er zijn wel een aantal sites waar ze stages aanbieden en je kan zoeken naar bedrijven, maar dit bijna allemaal HBO.
(bied hierbij mezelf aan :p,
MBO afstudeer stage
4 maanden 5 dagen
2 maanden 2 dagen)

Wat zijn jullie stage ervaringen ?
 
Advertisement - register to remove this

Meest nuttige periodes van mijn opleiding, heb 2x 5 maanden een projectstage vervuld (1x commercieel/technisch 1x logistiek gericht) en nu ben ik bezig met 4 maanden afstudeerstage. Je leert veel, je doet werkervaring op, ik werd overal zeer gewaardeerd en ik heb er redelijk wat aan verdient.

Ook interessant: Ik heb tijdens één stage ervaring op gedaan met een uniek project. Daardoor heb ik nu een super baan aangeboden gekregen (zelf tijd indelen, riant salaris, auto vd zaak, niet eens full-time als ik wil).

Dat heb je dus aan stages :)

edit: ik heb het over hbo stages, mbo is klote, ik heb er veel gezien die als slaafjes gebruikt worden
 
Last edited:
Als je op het MBO zit kan je een stage uitzoeken via www.kchandel.nl toch?

Ik heb iig zelf een stage gefikst, zeer relaxt, doe vanalles dus niet alleen magazijn werk o.i.d. maar ook naar klanten toe, uitleggen ect.

Het nu naar 2 maand ook al een 'vaste baan' aangeboden gekregen, maar doe 't nu momenteel alleen op zaterdags erbij aangezien ik toch eerst me studie wil afmaken hoe aantrekkelijk het salaris ook was...
 
Stage gelopen in eerste jaar.
Hele jaar door 2 dagen p/w stage.
2de jaar. Periode van 10 weken in begin. En 10 weken aan het einde van het jaar. Liep toen in Zweden stage.
3de jaar. Bijna klaar met stage nu van 10 weken.

stage in Nl: Bij shoeby fashion. Franchise kledingzaak. Is van vriend van de familie
Stage in Zweden: KappAhl. Ook een kledingzaak.

Bij beide echt super tijd. En veel geleerd.
 
Zelfde als Nicolas hier qua ervaringen, supergoede ervaringen allemaal. Tis vaak maar net hoeveel tijd je in het zoeken stopt he. Een vriend van me loopt nu zn HBO - CE stage bij een of ander bedrijf dat feestartikelen verhuurd in weet ik veel waar. Zon stage schiet imo dus niet op he. Je zit in een klein bedrijf, ziet geen fuck, het bedrijf verkoopt geen boeiende shit plus dat ze er niet de resources hebben om eens wat met jou en je plan te doen.

Hoe het op MBO is weet ik niet :p Ik weet wel dat ik mn master thesis voor een grote multinational wil gaan schrijven...
 
Ik heb er expres voor gekozen om het niet te doen. Heb wel de mogelijkheid in het 3e jaar om het te doen, maar ik heb gewoon een paar extra keuzevakken erbij genomen :)
 
loop nu weekie stage bij een fotozaak.. en moet nog 10 weken doen.

bevalt me opzich wel, werk is wel te doen, en collega's gezellig..
 
Ik hoef nog niet stage te lopen, volgend jaar pas.. [edit: en dat is 1 dagje :+]
Lijkt me wel leuk om te doen, aangezien ik er dan achterkom of mijn droom btje leuk is :+

Hoe vragen jullie je stage aan? Nette brief, of via via?
 
Last edited:
Vanaf 1 Februari 2007 moet ik weer een half jaar stage gaan lopen, vorig jaar ook al een half jaartje gedaan.

Totaal GEEN zin aan, komt misschien omdat ik gewoon lui ingesteld ben en de gedachte er hoogstwaarschijnlijk niet voor betaald krijgen motiveerd me niet echt.

Maarja het is wel een deel van je toekomst en als je bij het juiste bedrijf zit met de juiste mensen kan het natuurlijk ook een leuke periode zijn.
 
Twee stages gelopen..

Een half jaar bij de ABN-AMRO (frontoffice) Collega's konden ermee door, maar werk was echt dodelijk.. Aan het einde van mn stage nog een baan aangeboden gekregen, maar was blij dat ik er eindelijk weg kon.. (was sowieso niet van plan die baan te nemen, omdat ik door wou naar het HBO)

Tweede stage een half jaar bij Meeus (makelaardij, verzekeringen en hypotheken) Echt super relaxe collega's, en het werk was ook helemaal mijn ding.. Zat de helft van de tijd achter de balie, en de andere helft mee met de makelaars, hypothekadviseur etc. en ook veel zelfstandig werk..

Leuke bijkomstigheid daarbij was dat als ik een auto nodig had, ik er gewoon een mocht meenemen wanneer die beschikbaar was (Lees: Gechipte passat 170pk, nieuwe A4 etc. :p) En vaak mee geweest met feestjes en borrels enzo.. In de vakantie na de stage zelfs nog een paar weken doorgewerkt :)

Beide overigens betaalde stages :)
 
Last edited:
Ik moet ook weer bijna, 20 weken.. 40 uur per week. :X Nu al geen zin;(

Hopelijk dit keer WEL betaald, vorigjaar 28 weken onbetaalde stage. Dagen lang uit mijn neus vreten, sommigen hier weten hoe gezellig het was in de st.net chat. :rolleyes:
 
ik loop ook stage... 4 dagen in de week van 8.30 tot 17.30... stage opzich is wel leuk maar je krijgt zo weinig en met een bijbaan erbij word het wel veel werken maja je moet wat he :)
 
Loop nu 5 dagen per week stage bij MTV :p Bevalt me ontzettend goed en leer erg veel. Krijg nog wat betaald ook en bijna iedere week een borrel :p

Oja en lopen gvd veel geile wijven rond. Oa miljuschka en evelien :W
 
Eerste jaar 1 dag per week, tweede jaar 2 dagen per week en nu derder jaar ook twee dagen per week.

Eerste twee jaar was echt alleen maar sleutelen en nu doe ik meer receptie, magazijn en onderdelen halen enz.

Opleiding: MTS+ bol4 werkplaatsmanager voertuigentechniek.
 
Gelijk in het begin van men school al naar stage gestuurd.

Doe de opleiding internationale groothandel. Ben dit keer snel gaan zoeken naar en bedrijf en heb NNTg gebeld. Groothandelaar in Motoronderdelen (scooter onderdelen zijn er helaas uitgehaald vorig jaar :(). Best wel chil. Vind het beter dan school.

Na deze week nog 1 week dan 2 dagen school en 2 dagen stage het hele jaar door.
 
Loop dit hele jaar stage, bij 2 bedrijven totaal. 2x 95 dagen.. Leer erg veel en krijg aardig betaald voor een stageplek.. Leuke collgega's en verder geen problemen. (HBO)
 
Ik heb morgen mijn eerste stagedag bij Halfords. 2 hele dagen per week het hele schooljaar verder nog. Ook moet ik 1 hele week stage lopen na elke periode, ik hoop dat de stage beetje leuk en gezellig is.:)
 
Back
Top