Stage lopen

Als je zelf stage moet regelen, hoe doen jullie dat dan?

Nette brief schrijven, of via via ingeloodst worden :+?

Kan beiden, ik mag bijvoorbeeld al niet bij famillie werken:) mijn vader en oom werken bij de emo. daar ben ik dus al niet welkom, me neef bij ect. dus ook daar niet. via kennissen die als operator werken heb ik al de optie om bij hun erbij 'geloosd'te worden. een grote kans van iig. werkgevers zien liever bekenden gezichten, met iemand waarvan de historie bekend is, als een compleet vreemde zeg maar.

Verder kan je altijd gewoon brieven schrijven
 
Mijn school zoekt dus een stage plek voor me, en ik had het niet slechter kunnen treffen. Ik loop stage bij een 2 mans reclame bureau, en het is zeg maar een uitbouw van hun keuken. Ze werken hier met win98, photshop 5, coreldraw 10, quarkxpress 3, ik heb geen optische muis maar nog met zo'n balletje. de ruimte is ongeveer 22 m2 en ze roken allebei een pakje shag per dag. Raam kan niet open want dan krijgen ze het koud :X en mijn stagebegeleider van school is door zijn beltegoed heen en checked 1 x in de 2 weken zijn email. Dus communiceren zit er niet echt in. Ow ja ik ben augustus begonnen en moet tot 29 juni. En zonder stagevergoeding natuurlijk....
 
Ik loop stage bij een camerabeveiligingsbedrijf, verkopen naast camera s ook complete meldkamer, slimme meldkamersoftware e.d.

www.vcsobservation.com

Moet nog 8 weken. Stage is oke maar mijn opdracht is wat te klein voor het aantal uren dat ik draai. Binnenkort hopelijk weer wat opdrachtjes erbij.

Ben nu bezig met een project op Schiphol, af en toe naar Amsterdam dus, is wel tof!!
 
Mijn school zoekt dus een stage plek voor me, en ik had het niet slechter kunnen treffen. Ik loop stage bij een 2 mans reclame bureau, en het is zeg maar een uitbouw van hun keuken. Ze werken hier met win98, photshop 5, coreldraw 10, quarkxpress 3, ik heb geen optische muis maar nog met zo'n balletje. de ruimte is ongeveer 22 m2 en ze roken allebei een pakje shag per dag. Raam kan niet open want dan krijgen ze het koud :X en mijn stagebegeleider van school is door zijn beltegoed heen en checked 1 x in de 2 weken zijn email. Dus communiceren zit er niet echt in. Ow ja ik ben augustus begonnen en moet tot 29 juni. En zonder stagevergoeding natuurlijk....

Hahahaha :W
 
Aan de manier van zeggen weet ik gewoon dat je met een kut grijns achter je pc zit :'(
Haha sudoku dus ik ga me er meteen op storten!

Vermaken ach ik zit van 9 tot 5 op msn/sf.net/flitsservice.nl/break.com.

ik heb ook een column getypt over mijn stage ervaring:

*lang verhaal*

De wondere wereld van het stage lopen.
Monday, 23:25, 22 x bekeken sinds 27/4


Tja, als je dan je eerst gekozen opleiding ICT niet afmaakt (m.a.w. niet af mag maken) en aan het eind van je 2e jaar overhaast een keuze moet maken omdat je te horen krijgt dat je het (weer) niet gehaald hebt, moet je toch wat. En nee Landstede is dan geen optie, wat vele ex-studenten van het Landstede zeker kunnen beamen!. Weer het hele riedeltje van mensen die je willen helpen met wat nou goed is voor jou en je toekomst. En aangezien er wel 987342798 opleidingen zijn, zou je denken dat, ja zelfs als je overhaast kiest, je toch wel ergens in terecht komt waar het goed toeven is.

Helaas beschik ik over de kwaliteit om nou juist de verkeerde opleiding er tussen uit te pikken. Mede te danken aan de mooie flitsende open dagen van het Deltion College Zwolle. Afgekort DCZ wat ook kan staan voor Deltion Crisis Zwolle, want zo komt het op mij over. Één grote crisis daar, communiceren in deze chaos zou te makkelijk zijn! En waar ik achter ben gekomen ook nagenoeg onmogelijk. Omdat het DCZ hun stagebegeleiders 80 euro beltegoed per jaar meegeeft zijn deze mensen onbereikbaar voor de hardwerkende student.

Hardwerkende student, oke het klinkt misschien een beetje cliché maar ik vind dat ik toch wel in die categorie thuis hoor (voor zover dit mogelijk is). Mijn opleiding bestaat namelijk uit 3 jaar ( 1 jaar theorie, 2 jaar stage, 2x10 maanden). Vorig jaar zat ik in het 2e jaar van mijn opleiding, ik liep stage in Nijkerk bij Volkers (achteraf goed toeven).

Nijkerk was goed te bereiken, i.t.t. Lelystad waar ik nu stage loop. Ik kreeg een stagevergoeding van 200 euro per maand, waar ik goed rond van kon komen. Dit i.t.t. Lelystad waar ik geen vergoeding krijg in welke vorm dan ook, althans dat is mijn opinie, in de opinie van het bedrijf mag ik blij zijn dat ik bij hun mag leren. En wat je dan leren kan noemen, ik kan me herinneren dat ik op mijn vorige stageplek een opdracht heb gemaakt over de ARBO wetgeving m.b.t. tot je werkplek/omgeving.

Iedereen kent het wel, ergonomische houding, voldoende licht, goede apparatuur, voldoende pauze etc. etc. Nou zal ik mijn huidige situatie even omschrijven. Ik zit in een stoel van 20 jaar oud, die niet/nauwelijks instelbaar is, mijn muis is ontworpen door einstein en ik werk met windows 98 *mompelt iets van op een oude fiets moet je het leren*.

Het is dan ook een 2 mans bedrijf, waarin bedrijf dan staat voor veredelde uitbouw van de keuken. Omdat hier "hun" regels gelden wordt er lekker op los gepaft en gaat er op een gemiddelde stage dag 1 pakje shag en 1 pakje sigaretten doorheen, even ter illustratie de ruimte is niet groter dan 20 m2.(goed voor de conditie ook, weet je meteen waarom je 3 dagen per week sport) Nou ben ik ook niet de beroerdste maar als ik er last van heb vraag ik, of ik even een raam open mag zetten. Misschien raden jullie het al, dat is natuurlijk uit den boze want dan krijgen ze het koud. Egoïstische hufters dat het zijn, en zoals jullie hebben kunnen lezen, mijn stagebegeleider is onbereikbaar (om eventueel het probleem op te lossen). Daarom tel ik af tot 29 juni, mijn laatste stage dag!

Voor nu heb ik mijn gal weer gespuwd en genoeg aangesteld, mochten er ontwikkelingen zijn, dan knal ik het hier neer!

PS: het zal wel vol staan met spelfouten en gramatische incorrectheden maar daar heb ik schijt aan.
 
Dat roken mag officieel niet meer in gemeenschappelijke ruimte he, dan moeten ze gewoon buiten gaan staan.

Kunnen ze beter de PC buiten parkeren als ik het zo lees, maar goed :D
 
Ja ik weet dat het niet mag, maar ja als ik er wat aan doe (arbo o.i.d.) dan word ik de rest van mijn stage periode ook lekker met de rug aangekeken. Het rokershok op me vorige stageplek was groter dan het bedrijf waar ik nu zit :?
 
Bedankt voor de sympathie in ieder geval! Lieve forummembers :*

Ik ga ook zeker wel klagen...ga dit echt niet tot juni vol houden ik erger me kapot.
 
Mijn school zoekt dus een stage plek voor me, en ik had het niet slechter kunnen treffen. Ik loop stage bij een 2 mans reclame bureau, en het is zeg maar een uitbouw van hun keuken. Ze werken hier met win98, photshop 5, coreldraw 10, quarkxpress 3, ik heb geen optische muis maar nog met zo'n balletje. de ruimte is ongeveer 22 m2 en ze roken allebei een pakje shag per dag. Raam kan niet open want dan krijgen ze het koud :X en mijn stagebegeleider van school is door zijn beltegoed heen en checked 1 x in de 2 weken zijn email. Dus communiceren zit er niet echt in. Ow ja ik ben augustus begonnen en moet tot 29 juni. En zonder stagevergoeding natuurlijk....

Owned :X
 
moet nog 6 weken stage lopen, 3 dagen per week.

Loop stage bij een ingenieursbureau in Eindhoven, beetje heel de dag tekenen enzo met AutoCad. Doe opleiding MBO Bouwkunde, 3e jaar.
 
KICK.

Heb nu ook stage, maar zo boring dat ik hele dag maar wat loop te forummen.

Trouwens een media stage, jammer dat het zo boring is maar misschien komt het nog, ben net begonnen......
 
Ik zit nu in de 7e week van me stage, het Excel trauma is ondertussen in een vergevorderd stadium terecht gekomen. Verder alleen wat forummen :p
 
Ik begin volgende week met 12 weken lang 2 dagen in de week en dan 3 weken fulltime stage te lopen bij Opel.

Ik krijg geen stage vergoeding, "want daar doen ze niet aan bij Opel" :(

Hoop wel dat ik er veel mooie klusjes mag doen en er veel kan leren:)
 
ik heb nu ook stage sinds deze week:) moet dinsdag+woensdag lopen

bij Schadetechniekrotterdam:W tussen bmw en landrovers winkels(naast snelweg)
moet tot zomervakantie stage lopen
als t goed gaat mag ik na zomervakantie BBL doen dus daar werken:W
 
Back
Top