Stage lopen

Ik moet volgend jaar ook 6maanden stage lopen. Ik hoop dat ik een plek in het "Verre Oosten" oid kan bemachtigen. Anders word het mauritius oid.

(zoekt gezellig verder :rolleyes:)
 
Hoef je dan ook niet te soliciteren endergelijke? :o

Later word de baan toch ook niet voor je geregeld :+

Ik hoef niet te solliciteren nee:) bedrijven staan echt nog net niet voor de school om ons weg te kapen, momenteel erg te kort aan operators :) kan nu ook stoppen en werkend leren verder gaan met een start salaris waar mening man blij mee is. best goed geregeld
 
ik loop nu ook stage. voor 20 weken (bouwbedrijf)

ik leer voor timmerman maar ik moet nu vaak mee in upperen (stenen sjouwen voor de metselaar enz enz.)

ik krijg het wel betaald enz maar ik ben er nu spuugzat van:P.

Morgenavond ga ik na de baas en vraag ik wat de bedoeling is. Moet ik verder met upperen, dan zeg ik hem vaarwel.

Mag ik weer gewoon in de werkplaats dan ga ik weer met plezier naar stage:P

btw ook gewoon klein bedrijfje van 10 / 12 man.
 
Ik hoef niet te solliciteren nee:) bedrijven staan echt nog net niet voor de school om ons weg te kapen, momenteel erg te kort aan operators :) kan nu ook stoppen en werkend leren verder gaan met een start salaris waar mening man blij mee is. best goed geregeld

Dat is dan idd wel relaxt dat "jullie" zo gewilt zijn :+ ik moet voor februari dus ook weer een nieuwe stage zoeken, maar dat word niet echt een probleem denk ik.
 
Ik zit 40u/pw bij Beltech, bedrijf wat industriele visionsystemen maakt, kortweg machines met camera's erin.

Stages zijn me nog altijd heel goed bevallen :)
 
Ik hoef niet te solliciteren nee:) bedrijven staan echt nog net niet voor de school om ons weg te kapen, momenteel erg te kort aan operators :) kan nu ook stoppen en werkend leren verder gaan met een start salaris waar mening man blij mee is. best goed geregeld

Dan zit je waarschijnlijk op een school gesponsord door een onderneming?

(Ik zou bijna aan Corus denken) :)
 
Dan zit je waarschijnlijk op een school gesponsord door een onderneming?

(Ik zou bijna aan Corus denken) :)

Klopt:)

Hogere niveau's kunnen per 8 weken 400e verdienen, (je schoolgeld + boeken terug verdienen zeg maar)

Niveau wat ik nu doe (onderhouds kant van operator) word het schoolgeld voor je gelapt, moest alleen 200e boekengeld betalen

ze betalen ook de curcussen veiligheid en flensmonteur en uitlijnen van motoren. daar staat wel tegenover dat je stage moet lopen bij 1 van de bedrijven die het sponsert zeg maar, maar die keuze is dan nog heel groot
 
Corus biedt echt achterlijk goede arbeidsvoorwaarden. Dat zie je bijna nergens meer. Ik heb er tot 2 maanden geleden mn afstudeerstage gedaan bij RD&T PRC MIE. Echt super veel geleerd. Misschien ga ik je nog tegenkomen. ;)
 
meest leervolle periode van mijn opleiding(HBO CE), en tevens een belangrijk meetpunt voor mij zelf wat ik kan/kon.

Ik heb stage gelopen bij BMW Nederland op corporate sales afdeling.
het was wel echt HARD en veel werken en ik kreeg heel veel verantwoordelijkheden waar je ook keihard op afgerekend werd.
werkdagen waren van 830 tot 1715, en nog uur heen/terug rijden. dus het nam wel aardig wat tijd in beslag, zker in vergelijking met school :P

Heb uiteindelijk wel een 8 gekregen en dat staat natuurlijk wel tof. Plus de ervaringen om op bezoek te gaan bij multinationals en uiteraard de dikke auto's die je meekreeg ;)
 
Ik hoef niet te solliciteren nee:) bedrijven staan echt nog net niet voor de school om ons weg te kapen, momenteel erg te kort aan operators :) kan nu ook stoppen en werkend leren verder gaan met een start salaris waar mening man blij mee is. best goed geregeld

dat heb ik dus ook lekker geregeld met school.

beetje 10 weken ploegendienst draaien en kleine vergoeding krijgen. altijd leuk een vergoeding. afgelopen zomer op me stage door gewerkt. krijg je een leuk maand salaris ja.ook werd mij een baan aangeboden alleen dan zou ik de school via me werk afmoeten maken en dat betekend dus zelf studie.

ik moet nog tot januari 2008 en heb ik me Vapro B. MBO niveau 3 is dat. heb nu 10 weken school 10 weken stage dus vind het wel goed geregeld nu :)

stage lopen doe ik liever als naar school gaan.
 
Klopt:)

ik heb nu nog 7 weken les na deze toetsweek, mocht ik het niet geheel afsluiten mag je niet op stage. dan stop ik op deze school en stap ik op een bedrijf af, heb al 3 bedrijven waar ik zo aan de slag kan. en kan je via hun je vapro af maken, en erna verder leren hogerop. dan ga je 4 dagen werken 1 dag school. heb je 1500e netto, niet verkeerd d8 ik zo
 
Mmm das wel beter. Ik verdien er helemaal niks mee....

Kan olie, stalen remleidingen en men achterlicht die nu op men slider zit allemaal voor inkoop prijs kopen. En als ik wat geluk heb men C16 ook :P. Maar voor de rest krijg ik helemaal niks betaald...
 
Ik loop 5 maanden stage bij Heineken, bij de brouwerij in Den Bosch. Zit in het tweede jaar van HBO Technische Bedrijfskunde.

Het bevalt prima, heb volledige vrijheid in m'n opdracht, eigen kantoorwerkplek en ben volledig bezig met die opdracht en zaken daaromheen, kword niet ingezet voor "domme" (productie)klusjes.
Het is een bedrijf met een informele werksfeer, t/m de managers is het je en jij en de sfeer en collega's zijn prima.

Stagevergoeding 340 euro p/m, 8 uur werken per dag (flexibel).
Bovendien leer ik er ontzettend veel, mooi om mee te draaien in zo'n grote multinational onderneming en te werken met een herkenbaar product ;)

Ik kan iedereen aanraden flink wat tijd te stoppen in het zoeken van een goede stageplek. Het loont zich echt, zie de eerdere reacties hier, maar ook wat ik van klasgenoten hoor. Sommigen worden totaal niet gewaardeerd bij het stagebedrijf, wordt niet naar geluisterd, moeten 4 van de 5 dagen magazijnwerk doen, worden gewoon als goedkope arbeidskracht ingezet.
 
Back
Top