Stage lopen

Ik vraag me nu af krijgen jullie allemaal jullie stage betaald? Ik loop nu al het hele school jaar op woensdag en donderdag de hele dag stage bij een auto bedrijf voor 0 euro per uur. Is wel nivo 2 1e jaars opleiding maar toch. Er zijn jongens die toch 50 euro per maand krijgen. Of krijgt de helft hierzo ook niks?
 
Ik kreeg 150 per maand en achteraf nog ff een bonus erbij omdat ze wel tevreden waren. Op HBO niveau is dat genoemde maandbedrag toch wel redelijk normaal, iets aan de lage kant als ik het met de meeste mensen vergelijk Er zijn trouwens maar heel weinig die niets krijgen.
 
ik ga ong 1000 dollar per maand verdienen. Daarvoor werk ik wel 5 dagen in de week. Gelukkig krijg ik nog stuffie en ov vergoeding erbij. wat bij elkaar ong 350e zal zijn denk ik. Dat is omgerekend weer 455 dollar. Dus krijg ongeveer 1400 dollar per maand. Daar moet ik wel nog alles van betalen(appartement, eten en drinken, uitgaan, kleding). Apartement is 500dollar per maand. Dus hou 900 dollar over voor de rest:) 2 studenten van mijn schjool die er nu zitten zeggen dat het makkelijk te doen is:)
 
Er moet natuurlijk wel onderscheid gemaakt worden tussen meeloop/werkstages en project/onderzoekstages. In het eerste geval ben je min of meer werknemer en in het tweede geval ben je indirect werkzaam voor een bedrijf en zal zo'n stage alleen een plan (aanbevelingen) opleveren.
 
ja ik doe niet echt snuffel stage moet ook gewoon voor ze werken. Vandaag moest ik remschijven en blokken vervangen van een bus. Bandjes om zetten bandje plakken en onderdelen ophallen. Verder heb ik wat mee moeten kijken hoe een jonge een nieuwe kop waterpomp distrubutie enz zetten. Dit mag ik nog niet. Dit zal iets voor folgend jaar worden. Maarja tot nu toe dus nog niks. Alleen met de kerst 25 euro.
 
Back
Top