Stage lopen

Ik loop nu stage bij de luchtmacht in Soesterberg.
Ik doe MBO Werktuigbouwkunde, 4e klas. Doe nu stage helikopteronderhoud Alouette III. Wel super interresant, eerder al bij de luchtmacht stage gelopen, maar dan bij de metaalbewerking. Alleen vind ik deze stage toch meer een uitdaging...
 
Meest nuttige periodes van mijn opleiding, heb 2x 5 maanden een projectstage vervuld (1x commercieel/technisch 1x logistiek gericht) en nu ben ik bezig met 4 maanden afstudeerstage. Je leert veel, je doet werkervaring op, ik werd overal zeer gewaardeerd en ik heb er redelijk wat aan verdient.

Ook interessant: Ik heb tijdens één stage ervaring op gedaan met een uniek project. Daardoor heb ik nu een super baan aangeboden gekregen (zelf tijd indelen, riant salaris, auto vd zaak, niet eens full-time als ik wil).

Dat heb je dus aan stages :)

edit: ik heb het over hbo stages, mbo is klote, ik heb er veel gezien die als slaafjes gebruikt worden

richting TBK?
 
Eerst stage gelopen (4 jaar geleden) bij Rijbewijsshop Wolf in Tilburg, daar echt hele dagen geen fuck uitgevoerd. Was zo'n saai kantoor gedoe daar. Begreep ook niet wat dat te maken had met MBO handel, maar goed.

2e stage was bij Music Store, eigenlijk weer zo'n beetje van hetzelfde, hele dagen cd's op alfabet zetten, uiteindelijk is die stage ook niet zo goed bevallen. Eindgesprek hield ook in dat het beter was om een groter bedrijf te zoeken de volgende keer.

3e stage, advies opgevolgd en in een grotere winkel gezocht naar stage plek, dat is toen Mikro Electro geworden. Stage is echt goed bevallen, 4e stage daar weer gedaan, en halverwege me stage mijn bijbaan in speelgoed winkel opgezegd en part-time begonnen bij Mikro. Uiteindelijk afgestudeerd en nu fulltime baan daar. Inmiddels wel een andere vestiging, ipv 5min fietsen nu 20min. auto, maar deze vestiging is nog groter, en beviel me prima. Helaas is er op hoger hand wat gewijzigd (bedrijfsleider) en kan ik daar nog niet echt prettig mee samen werken, hoewel het langzaam wel wat beter word.

Ben nu eigenlijk half-half een oogje aan het houden op vacatures in vertegenwoordiging of winkels die niet aan een grote keten vast zitten, waar meer doorgroei mogelijkheden aanwezig zijn.

Stage vergoeding:
bij alle 4 de stages: Geen.
bij full-time baan: matig. Vind zelf dat het meer zou mogen zijn, reiskosten kreeg ik niet totdat ik er bij me nieuwe bedrijfsleider over begon en dus nu achteraf 90 euro per maand behoor te krijgen. Ofwel: bijna 6 maanden voor nop gereden. Toch ruim 560 euro. Beetje jammer. Bij een volgende baan ga ik hier zeker op letten.
 
Werken is kut man :D



:* op


tja ik ben vorig jaar ook al 10 maanden bezig geweest. Nu ben ik in augustus met het 3e jaar van me opleiding begonnen. Echt bij een KUT bedrijf, nja mocht ik eindelijk weg na 4 maanden...januari nieuwe plek, dik relaxed, maar moet wel de 4 maanden opnieuw doen...!
 
vrijdag te horen gekregen dat ik vanaf 1 juli stage ga lopen bij een 4/5 sterren hotel in Amerika voor een jaar:D. Weet alleen nog niet waar. er zijn meerdere keuzes:

Miami beach
Chicago
San Antonio (texas)
New Hampshire(net buiten Boston)
Charlston
Kansas
Dulles(district of Columbia)
Washington D.C.

en nog een paar. Maar ga denk ik maar voor Miami:D. Moet het als keuze opgeven. Heb opzich de beste papieren ervoor ten opzichte van de andere. Er gaan in totaal 15 studenten in groepjes van 2/3. 1 groepje wil al naar chicago, 1 groepje naar new hampshire.1 groepje naar charlston. Dan blijven er dus nog 9 over waarvan diegene die met mij meegaat en ik. Komt bij dat ik 2x eerder er geweest ben dus de omgeving beetje ken+ dat er vanaf juli t/m aug hele goeie kennssen van me daar in hun huisje zitten:). Dus heb misschien dan voor rest van het jaar als zij weg zijn onderdak:)

Ga ongeveer 1000dollar per maand verdienen. Daar komt ong 300 dollar van IB groep bij. Als ik zelf met dat meisje met wie ik ga een kamer moeten zoeken voor ons 2en kost ons dit ieder 450 dollar. Hopen dus dat ik gebruik mag maken van dat huis. Hou ik dt geld ook weer in me zak:D
 
zo net even briefje geschreven waarom ik naar miami wil:)

Motivation:

The National Hotel South Beach in Miami Beach is my preferred choice within the United States. During my holidays I have already visited Florida and Miami twice and therefore the chosen place to spend my hospitality training is not completely unknown to me. From this past experience I know that management and the hotel guests, both foreign and American, require a high level of service and quality and I am sure that I will be able to contribute to that high level of demand.
One of the attractive things of being stationed in Miami is that the average hotel guests seem to come from all walks of life, i.e. elder but also younger people, retired Americans and people from the business community.
I would be really pleased to work in such a demanding environment.

I would really enjoy spending my hospitality training in the United States together with Aryane Yssel de Schepper from Class H3C. The both of us are good friends for a number of years now and I am confident that we shall be a pretty good and hardworking team if we are allowed to work at the same hotel.
We know that at first we will be faced with new challenges in strange surroundings and in that case it is encouraging if you can team with up with someone that share the same character and that you can really rely on and work with, as has already been proven in the past.

In addition to the above, I would like to mention that recently the parents of one of my friends have bought a house nearby and during the months of July and August they have offered us to show us the neighbourhood in our spare-time.

The both of us would be very grateful if you would decide to let us work in the National Hotel South Beach.
 
Netjes toch ? :)

Ik word zo langzamerhand (na bijna 2 maanden :D ) goed gek van die stage, met name die reistijden word ik lijp van. elke keer 1.5 uur tussen de illegalen zitten vergt veel van je geduld :D

Stage zelf is ook gaar, je mag niet bizar veel, beetje meelopen met mensen, als je probeert mee te denken worden je ''tips'' niet aangenomen, pas na een half uur komen ze erachter dat jou manier beter is, en als ze dat geprobeerd hebben ben je dan 2 uur verder, ik vind het allemaal maar zonde van m'n tijd. ben blij als het 22 Juni is, dat is de laatste dag geloof ik, Heb al wat gesprekken gehad met een bedrijf voor e.v.t vervolg opleiding :)
 
Ik moet na de zomervakantie ook op stage, 5 maanden 4 dagen in de week. Ben nu aan het kijken of ik bij een distributiecentrum ergens terecht kan. Doe trouwens HBO Logistiek en technische vervoerskunde.
 
mijn stage in australie bevalt me supergoed
zit hier nu ongeveer een maand

mensen hier zijn vet chill
voordeel is dat ze geen stagairs kennen (aussies lopen alleen paar dagen in de week stage en maar een paar weken lang) dus ze behandelen je ook echt als een medewerker wat betekent dat je heel veel mag en genoeg te zeggen hebt :)

verder is er het voordeel dat er relatief veel nederlanders er een bedrijf gevestigd hebben. natuurlijk wordt er op de werkvloer nederlands gepraat en is mijn engels wel zwaar goed door al het film kijken maar het is gewoon leuk om af en toe wat bekende geluiden te horen :p

de mensen zijn hier ook erg vriendelijk en open.. ik heb met een vrouwelijke collega contact gehad over de mail en over de foon en zij heeft ons opgehaald van het vliegveld op 11 uur savonds, vervolgens konden we bij haar en haar vriend blijven bijna een week (kregen meteen sleutel van het huis!) en hebben zij en een paar andere collegas intensief naar huizen gekeken voor ons :D

inmiddels zitten we dus in een studentenhuisje met 2 hongkongers, 2 nederlanders, een duitser en een australische en hebben we een supergoedkope nissan patrol gehuurd van een andere collega van me xD

kortom: geweldig!
 
mijn stage in australie bevalt me supergoed
zit hier nu ongeveer een maand

mensen hier zijn vet chill
voordeel is dat ze geen stagairs kennen (aussies lopen alleen paar dagen in de week stage en maar een paar weken lang) dus ze behandelen je ook echt als een medewerker wat betekent dat je heel veel mag en genoeg te zeggen hebt :)

verder is er het voordeel dat er relatief veel nederlanders er een bedrijf gevestigd hebben. natuurlijk wordt er op de werkvloer nederlands gepraat en is mijn engels wel zwaar goed door al het film kijken maar het is gewoon leuk om af en toe wat bekende geluiden te horen :p

de mensen zijn hier ook erg vriendelijk en open.. ik heb met een vrouwelijke collega contact gehad over de mail en over de foon en zij heeft ons opgehaald van het vliegveld op 11 uur savonds, vervolgens konden we bij haar en haar vriend blijven bijna een week (kregen meteen sleutel van het huis!) en hebben zij en een paar andere collegas intensief naar huizen gekeken voor ons :D

inmiddels zitten we dus in een studentenhuisje met 2 hongkongers, 2 nederlanders, een duitser en een australische en hebben we een supergoedkope nissan patrol gehuurd van een andere collega van me xD

kortom: geweldig!


Heb je even mooi geregeld :)

Was het ticket trouwens duur? Zal wel geen rechtstreekse vlucht zijn geweest ?
 
ticket 1300 pleuro.. was beetje aan de dure kant want het visum fiksen duurde een tijdje en ik wilde dat graag voor mekaar hebben voor ik erheen vloog :p

heenreis was over london - hongkong en dan melbourne

terugreis wordt melbourne - 3 dagen bangkok, thailand XD - london en dan weer amsterdam :)

vlucht is 24 uur reistijd =_= mjah veel films kijken in het vliegtuig :D
 
ik zoek nog een afstudeeropdracht voor HBO commerciele economie.
het liefst max 3 maanden ofzo. als iemand toevallig iets weet of ideeen/ tips heeft :)?
Oja, in Rotterdam e.o als het even kan.
 
Back
Top