mijn stage in australie bevalt me supergoed
zit hier nu ongeveer een maand
mensen hier zijn vet chill
voordeel is dat ze geen stagairs kennen (aussies lopen alleen paar dagen in de week stage en maar een paar weken lang) dus ze behandelen je ook echt als een medewerker wat betekent dat je heel veel mag en genoeg te zeggen hebt
verder is er het voordeel dat er relatief veel nederlanders er een bedrijf gevestigd hebben. natuurlijk wordt er op de werkvloer nederlands gepraat en is mijn engels wel zwaar goed door al het film kijken maar het is gewoon leuk om af en toe wat bekende geluiden te horen
de mensen zijn hier ook erg vriendelijk en open.. ik heb met een vrouwelijke collega contact gehad over de mail en over de foon en zij heeft ons opgehaald van het vliegveld op 11 uur savonds, vervolgens konden we bij haar en haar vriend blijven bijna een week (kregen meteen sleutel van het huis!) en hebben zij en een paar andere collegas intensief naar huizen gekeken voor ons
inmiddels zitten we dus in een studentenhuisje met 2 hongkongers, 2 nederlanders, een duitser en een australische en hebben we een supergoedkope nissan patrol gehuurd van een andere collega van me xD
kortom: geweldig!