Ik zou er eerst maar eens op vakantie/ bezoek gaan en dan pas je besluit maken
Je bent er nog nooit geweest en hoort alleen maar verhalen 'van'. Het is heel leuk, maar de meeste verhalen zijn vakantieverhalen en op een vakantie is het bijna altijd fantastisch. Mensen zijn vrij en hoeven weinig te doen, dus is het lekker.
Wanneer jij gaat wonen en werken in een land is het de eerste tijd wel zo, maar na een paar maanden word het al snel 'gewoontjes' en merk je dat het best hard werken zal worden en niet alleen maar kangeroo's en krokodillen kan bekijken
.
Maar als jij daar als nederlander komt, ben je toch altijd een 'buitenlander'. Ik zou dus maar eerst eens 1 of 2 maanden er naartoe gaan, om te kijken hoe het is. Die cultuur op te doen en te kijken hoe het opzetten van een zaak in zijn werk gaat. Je kan natuurlijk niet vanuit Nederland gaan vertellen, dat je een motorzaak wilt gaan beginnen, terwijl je bij wijze van niet eens weet of je daar een Kvk hebt. Ik noem maar iets hoor.
Ik heb 1,5 jaar geleden namelijk voor dezelfde beslissing gestaan, maar toen voor Zuid Afrikaanse bodem
Ik had toen een vriendin uit zuid afrika een jaartje, maar ze moest weer terug, omdat ze hier een jaar als au-pair was.
Maargoed, ik twijfelde en wilde het hier niet opgeven.
Het is dus allemaal heel leuk en spannend, omdat je ook nog verliefd ben. Dat neem ik aan tenminste. Maar je gaat dan al gauw alles 'rooskleurig' bekijken en het lijkt je allemaal supertof. Totdat je daar dalijk zit met een enorme schuld, omdat het achteraf toch niet zo'n goed idee was
Ik probeer het niet af te kraken, maar je moet het echt even realisch bekijken. Ik weet dat je daarom nu veel informatie probeert in te winnen, maar wees realistisch.
Verder veeel succes!