Emigratie naar buitenland

Heb tussen de reefsharks gezwommen in het GBR, maar de eerste slang oid die je tegenkomt is echt killing idd :+
 
Ik zou er eerst maar eens op vakantie/ bezoek gaan en dan pas je besluit maken :)

Je bent er nog nooit geweest en hoort alleen maar verhalen 'van'. Het is heel leuk, maar de meeste verhalen zijn vakantieverhalen en op een vakantie is het bijna altijd fantastisch. Mensen zijn vrij en hoeven weinig te doen, dus is het lekker.

Wanneer jij gaat wonen en werken in een land is het de eerste tijd wel zo, maar na een paar maanden word het al snel 'gewoontjes' en merk je dat het best hard werken zal worden en niet alleen maar kangeroo's en krokodillen kan bekijken :p.
Maar als jij daar als nederlander komt, ben je toch altijd een 'buitenlander'. Ik zou dus maar eerst eens 1 of 2 maanden er naartoe gaan, om te kijken hoe het is. Die cultuur op te doen en te kijken hoe het opzetten van een zaak in zijn werk gaat. Je kan natuurlijk niet vanuit Nederland gaan vertellen, dat je een motorzaak wilt gaan beginnen, terwijl je bij wijze van niet eens weet of je daar een Kvk hebt. Ik noem maar iets hoor.

Ik heb 1,5 jaar geleden namelijk voor dezelfde beslissing gestaan, maar toen voor Zuid Afrikaanse bodem :) Ik had toen een vriendin uit zuid afrika een jaartje, maar ze moest weer terug, omdat ze hier een jaar als au-pair was.
Maargoed, ik twijfelde en wilde het hier niet opgeven.

Het is dus allemaal heel leuk en spannend, omdat je ook nog verliefd ben. Dat neem ik aan tenminste. Maar je gaat dan al gauw alles 'rooskleurig' bekijken en het lijkt je allemaal supertof. Totdat je daar dalijk zit met een enorme schuld, omdat het achteraf toch niet zo'n goed idee was :)

Ik probeer het niet af te kraken, maar je moet het echt even realisch bekijken. Ik weet dat je daarom nu veel informatie probeert in te winnen, maar wees realistisch.

Verder veeel succes!
 
hey,

over heimwee en vrienden achter laten is na mijn inzien goed te overleven.
Zit nu zelf altijd veel alleen in het buitenland voor mijn werk. Het is dan altijd wel voor een paar weken. Dus je kan er niet veel opbouwen ook mede omdat ik in hotels zit. Het eenige waar ik tegen aan loop is dat ik daardoor veel afspraken niet kan na komen.
Maar weet zeker dat het echt goed te doen is! Nieuwe kennisen heb je overal zo gemaakt.Wat me ook opviel is mensen zien dat je neit daar vandaan komt zijn wat vriendelijker en erg behulpzaam. Teminste wat ik tot nu toe heb mee gemaakt.
Heb het der thuis zelf ook al over gehad. Om te gaan werken in in de US, Australie of zweden of zo. Maar nu met deze baan ben ik toch 80% in het buitenland. dus voor mij even niet meer van toepassing.

Maar zoals ik het heb gelezen, je gaat in iedergeval niet alleen. dus dat kan ook al heel veel steun zijn. Want in prenciepe je begint met zijn alle dan van af 0. Je zal dus veel in het begin met elkaar optrekken, wat mischien ook wel heel goed ten goede komt voor de relatie tussen jou en je vriendin!

Ik zou de kans persoonlijk grijpen.. ook mede door de argumenten die eerder al genoemt zijn. Deze kans krijg je nooit meer. en zeker niet met een paar man tegelijk.
Het enige waar ik me wat moeilijker bij zou voelen is werk vinden. Maar je had zelf al een goed idee! wat mij ook wel haalbaar lijkt. Maar wat zijn daar de voorwaarden. hoe zit het met de omgeving. de wetgeving. enz.
Of eerst gewoon een baan ergens zien te vinden om eerst wat zeker heid te hebben en dan in die tijd je ook te kunnen orrienteren over wat de mogelijk heden zijn.

Succes!
 
Het enige waar ik me wat moeilijker bij zou voelen is werk vinden. Maar je had zelf al een goed idee! wat mij ook wel haalbaar lijkt. Maar wat zijn daar de voorwaarden. hoe zit het met de omgeving. de wetgeving. enz.
Of eerst gewoon een baan ergens zien te vinden om eerst wat zeker heid te hebben en dan in die tijd je ook te kunnen orrienteren over wat de mogelijk heden zijn.

Succes!

Voornamelijk dat laatste is hetgeen ik me momenteel het minste druk om maak. Werk vinden is niet zo´n probleem, mits je je open stelt voor veel dingen en niet te hoge eisen stelt in het begin.

Ik was ook niet echt van plan om per direct wat voor mezelf te beginnen. Ik weet inmiddels dat je voor de 1e 5 jaar dat je daar bent zekerheid moet hebben, ofwel, een eigen bedrijfje starten is dus zowieso geen optie. Dan heb je nog geen zekerheid...

Ik heb inmiddels ook gezien dat er een lijst is met voorrangsberoepen, met welke vakken je meer of minder kans maakt om binnen te komen. Staat wel wat tussen wat ongeveer aansluit bij mijn opleiding, misschien dat daar voordeel uit te halen valt.

Het zal heo dan ook toch een grote gok zijn :)
 
Johan, beter kom je dan in de winter, het klimaat is daar net omgedraaid he :) onderkant van de wereld... Zomer hier = winter daar en andersom.
 
O caro baronete, para saber sua rede meses de um par pensa-o porque agora já lá. Eu quero seja possível sento-me aprecio como o mais já dentro de um ano dos pares em venezuela de mim para viver minha esposa e I quer este já número de ano e como agora aos olhares para a frente que nós nos deixamos obterá este igualmente: W

Nu in NL

Beste bart,
waarom nu al er aan denken je kent haar net een paar maanden. ik wil zoals de meeste al weten binnen een paar jaar in venezuela zitten genieten van me leven
mijn vrouwtje en ik willen dit al een aantal jaar en zoals het er nu naar uitziet gaan we dit halen ook :W

ook het portugees leren gaat steeds al een beetje beter zoals je ziet :W
 
@ Raymond,
wat doet het ertoe dat ik haar nog niet zo lang ken?

En ik spreek geen spaans, maar wel Engels, en dat is daar belangrijk.

Maar goed,
ben weer wat wijzer geworden.
Je nederlandse papieren, diploma's enzo moet je via de IB-group laten certificeren tot internationale diploma's, blijkbaar gelden je zuurbehaalde diploma's niet in het buitenland. Leve de eenwording van de EU. (ligt er natuurlijk aan welke opleiding etc.)
 
Zit er serieus aan te denken om naar België te gaan. :W

Oostende oid. Super mooie stad , aan het water. Alles mag daar in België. BB guns etc. Vrijer land imo.
 
Ga je hier weg omdat je hier liever weg bent en Australie een mooi alternatief is, of vind je het hier ook prima maar lijkt Australie je de bom?

In het eerste geval, ik ben opzich wel benieuwd naar je redenen om hier uit Nederland te vertrekken. :)
 
O caro baronete, para saber sua rede meses de um par pensa-o porque agora já lá. Eu quero seja possível sento-me aprecio como o mais já dentro de um ano dos pares em venezuela de mim para viver minha esposa e I quer este já número de ano e como agora aos olhares para a frente que nós nos deixamos obterá este igualmente: W



Oi Haagze sf2! Porque voce aprenda fala portugues? Eu pensei em Venezuela fala espanhol. E nao portugues. Eu tambem falo pouco portugues! Tchau..
 
@ Raymond,
wat doet het ertoe dat ik haar nog niet zo lang ken?

Bart denk dat het wel een beetje belangrijk is.
bedoel je gaat er heen met haar dan moet je wel een beetje zeker zijn van je zaak niet dat het daar snel uitgaat en dat jij dan daar zit zonder aanspraak/vrienden
 
Oi Haagze sf2! Porque voce aprenda fala portugues? Eu pensei em Venezuela fala espanhol. E nao portugues. Eu tambem falo pouco portugues! Tchau..

Caro rick que a razão que os portuguêses de I querem aprende em vez do espanhol am porque você em Ámérica do Sul tem mais ao português do que ao espanhol

ja me gramatika moet beter :p ben net zo'n turk in nederland :p
 
ja me gramatika moet beter :p ben net zo'n turk in nederland :p

Tja... dat heb ik ook. Dat zou ik denk ik ook wel houden. Trouwens alleen Brazilie spreekt Portugees. En dit is trouwens wel heel verschillend van Spaans. Dus als je toch na Venezuela wilt kan je beter Spaans spreken.

Ik kon 2 maand geleden niet echt wegwijs worden met Portugees in Venezuela.
 
Zit er serieus aan te denken om naar België te gaan. :W

Oostende oid. Super mooie stad , aan het water. Alles mag daar in België. BB guns etc. Vrijer land imo.

Hahah, dus jij wilt naar belgie verhuizen omdat je daar met BB guns wil schieten.. :X OMG
 
Back
Top