Zusje naar Kenia : straatkinderen helpen, stort €0,01 en het goede doel ontvangt 5000

Pronk

Pronk Racing Service
Beste forumleden,

Mijn zusje gaat al enkele jaren achterelkaar in de zomermaanden naar Kenia, op vrijwillige basis helpt ze daar met het bouwen van huizen, scholen, kinderopvang etc. Ook dit jaar gaat ze er weer heen, en is ze nu hard geld aan het inzamelen om schoolspullen te kunnen kopen voor de straatkinderen. Als ze daar eenmaal zit houd ze dagelijks een blog bij waarmee ze ook laat zien wat er van het geld gekocht is. Nu ga ik jullie niet vragen om serieuze stortingen, ik begrijp dat er genoeg goede doelen zijn en voor een buitenstaander zal deze niet bijzonder of ‘anders’ zijn dan de rest. Maar….

…mijn zusje doet dus mee aan de ‘Doel spaar wedstrijd’ die georganiseerd is door MoneYou. Ze heeft daar een rekening geopend samen met een hoop andere mensen die bezig zijn voor een goed doel. Degene die de meeste stortingen (van verschillende rekeningen!!!) op deze krijgt (ongeacht het bedrag, dus €0.01 mag ook!!) wint €5000 euro wat dan uiteraard allemaal naar het goede doel gaat!

Ik vind het een erg leuke actie en omdat het je in principe bijna geen geld hoeft te kosten heb ik besloten om het hier neer te zetten. Zouden jullie allemaal €0.01 / €0.05 / €0.10 (meer mag ook natuurlijk) willen storten op het volgende rekeningnummer :
• Spaardoel: Kinderopvang centrum Eldoret, Kenia
• Doel van de actie: zoveel mogelijk stortingen ontvangen (van verschillende rekeningnummers) met een minimaal bedrag van €0,01
• Datum: 4 maart t/m 4 april*
• Rekeningnummer: 262504596 t.a.v. A. Pronk
*Alleen de stortingen vanaf 4 maart t/m 4 april gelden dus!
Zet in de opmerking/omschrijving graag : Scooterforum + Je nickname/screenname dan kan ik je op de hoogte houden van de vorderingen en het is altijd leuk om te weten waar het geld vandaan komt.



Hieronder de brief van mijn zusje :












Lieve vrienden, familie en kennissen!

Eind september begin oktober dit jaar hoop ik weer voor een paar maanden af te reizen naar Kenia.
Momenteel wordt er een kinderopvang centrum gebouwd in het plaatsje Eldoret, dit zal een opvang
worden voor straatkinderen.
Tegen de tijd dat ik naar Kenia ga is de bouw van dit huis zo goed als klaar en zal ik daar aan de slag gaan.
Ik ga helpen met de opzet en sturing van de kinderopvang samen met de lokale bevolking.

Het is een begin van iets moois, een betere toekomst voor de kinderen!

Voor deze reis wil ik geld gaan inzamelen om zo te kunnen starten met de kinderopvang. Van het geld kunnen we o.a. materialen kopen zoals papier, kleurpotloden etc. maar ook zal ik dit geld gebruiken om voor kleding te kunnen zorgen, eten te kopen en noem het maar op. Al het geld wat ik inzamel gebruik ik voor de kinderopvang. Ook zal ik een site bij houden waarop ik vermeld waar
het geld naar toe gaat zodat je weet waar u/jij je geld aan hebt gedoneerd!

Om geld in te zamelen doe ik mee met de ‘Doel spaar wedstrijd’ van de bank ‘MoneYou’. Het doel van deze actie
is om de meeste stortingen van verschillende bankrekeningen op mijn spaarrekening te ontvangen.
De deelnemer die de meeste stortingen heeft kan een bedrag van €5.000,- winnen!

Bij deze actie gaat het niet om de hoogte van de stortingen maar om het aantal stortingen.
Je moet minimaal een bedrag van €0,01 overmaken.
Dus 10 mensen die €0,01 cent overmaken is beter dan twee mensen die bijvoorbeeld €100,- over maken.

Voor meer info over deze actie verwijs ik u/je naar deze website: http://www.moneyou.nl/acties/doelsparen


Kortom:
• Spaardoel: Kinderopvang centrum Eldoret, Kenia
• Doel van de actie: zoveel mogelijk stortingen ontvangen (van verschillende rekeningnummers) met een minimaal bedrag van €0,01
• Datum: 4 maart t/m 4 april*
• Rekeningnummer: 262504596 t.a.v. A. Pronk
*Alleen de stortingen vanaf 4 maart t/m 4 april gelden dus!


Wil jij ook de straatkinderen een betere toekomst geven?! Steun mij dan door mee te doen met deze actie!
Alvast hartelijk dank!

Veel liefs,
Annika

!!!!!!!!!!!!!!EDIT!!!!!!!!!!!!! Met dank aan jullie is ze op de 9e plaats geeindigd wat goed was voor €1000 van MoneYou! Super bedankt allemaal!


Special thanx 2 :


JOHNNYP €0,10
JOHNNYP €1,00
R&BK BOB €1,00
* MAJESTIC €0,50
* MAJESTIC €0,50
BJORN €2,00
FOX GEK €1,00
FOX GEK €1,00
JOENE €1,00
MELV16 €0,01
BERT €1,00
A.J. HEMPENIUS €0,01
SIROJ €0,10
VINNIE €1,00
ANNE €0,01
SNACKIE €1,00
ERWINZ €1,00
SHANE €3,00
ARNOUD €1,00
PIMS €8,51
LODEWIJK €6,00
MIKEY €1,00
JOHNNY16 €10,00
AAD €1,00
MURPHYLEE €1,00
EDWIN €5,00
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ben altijd erg pessimistisch als het gaat om het geven van geld aan goede doelen voor 3e wereldlanden, maar ik zorg dat ik vanmiddag even wat stort:)!
 
Ben altijd erg pessimistisch als het gaat om het geven van geld aan goede doelen voor 3e wereldlanden, maar ik zorg dat ik vanmiddag even wat stort:)!

+1

Pronk, telt iedere donateur als 1 storting, of kan je ook een X aantal keer storten zodat er meer stortingen op je zusjes naam komen te staan?
 
+1

Pronk, telt iedere donateur als 1 storting, of kan je ook een X aantal keer storten zodat er meer stortingen op je zusjes naam komen te staan?

Supergaaf dat er nu al zoveel reacties zijn haha, dat had ik niet verwacht! De stortingen moeten van verschillende rekeningen komen, dus 10 x €0.01 storten heeft geen zin als dit allemaal van dezelfde rekening afkomt.

En vergeet niet je forumnaam erbij te zetten zodat ik je op de hoogte kan houden!
 
ik ben normaal nooit zo van de 3e wereld steunen, maar heb een keer over mijn hart gestreken :+
alle kleine beetjes helpen he :p
 
ik ben normaal nooit zo van de 3e wereld steunen, maar heb een keer over mijn hart gestreken :+
alle kleine beetjes helpen he :p

Ik ben er ook nooit zo van omdat ik altijd mijn twijfels heb over wat er met het geld gebeurt. Nu weet ik dat mijn zusje persoonlijk de spullen gaat kopen voor die kinderen dus dan is het voor mij al heel anders :)
 
komt geld die kant op pronk! iedereen gewoon zijn steentje bijdragen, vind het een mooi idee in ieder geval!

edit: geld is overgepompt.
 
Ik ook, sowieso geef ik liever aan een doel als dit, je weet zeker dat het doeltreffend wordt gebruikt omdat je diegene echt kent (nja, in dit geval ik dan niet helemaal) waarvan je dus gewoon weet waar het voor gebruikt wordt. Beter dan een giro 555 ofzo waar alles op een grote stapel gaat waar vanaf geplukt wordt door vanalles.
 
Ik heb ook meegedaan :) Normaal doe ik daar niet aan, maar dit is wel een heule kleine moeite. Als je het dan nog neit doet en die 1ct niet kunt missen dan weet ik het ook niet meer.
 
Hey echt super dit zeg! Vind het echt heel erg tof van iedereen! Ik heb haar zojuist op de hoogte gesteld van dit topic en ze vond het helemaal lief/leuk/gaaf!

@ Bert , ik hoop het ook heel erg, mocht het niet zo zijn kan ze van €1 toch weer 10 potloden kopen ofzo dus ze is er sowieso heel erg blij mee!
 
Idd, goed bezig iedereen.

Ik maak vanavond en anders morgen even wat over ;) Ben momenteel aardig druk.

Misschien ook leuk om een lijstje samen te stellen met spullen waaraan het wordt uitgegeven, zoals potloden etc.
 
Back
Top