Verzending naar Buitenland (Engeland)

Een ongedekte check heeft even tijd nodig om werkelijk geklaard te worden. Dus geld kan worden bijgeschreven op je rekening en enkele dagen later weer afgeboekt worden als de check niet gedekt is.

Op jouw manier worden dus ook mensen bedonderd. Maar met sommige personen heb ik verder ook geen medelijden.

oke, ik heb persoonlijk nog nooit vreemde dingen mee gemaakt. zodra het geld op mijn rekening staat stuur ik het op en gaat (tot nu toe) altijd goed.

PS: moet ik me aangesproken voelen door de laatste zin of is dit gewoon in het algemeen?
 
Neehoor, dat is algemeen. Bijvoorbeeld bij mensen die een bod krijgen van een Nigeriaan van 400e voor een ouwe iphone oid. Geld lijkt logisch denken af te kopen ofzo. Kijk maar naar de TS.
 
Natuurlijk stuur ik pas op als er geld op mijn rekening staat. Dat is logisch,

Maarja waar mij het om ging, heeft hij echt zoveel informatie nodig... Maarja ik heb mn andwoord wel :) tnx
 
Ja dat is het risico als je iets koopt dus.

Je kan het ooknog onder "rembours" (ofzoiets) laten versturen. Dan moet de koper aan de postbode een handtekening geven dat die het ontvangen heeft geloof ik.

Maar dan kan er nogsteeds een baksteen in zitten.
 
Natuurlijk stuur ik pas op als er geld op mijn rekening staat. Dat is logisch,

Maarja waar mij het om ging, heeft hij echt zoveel informatie nodig... Maarja ik heb mn andwoord wel :) tnx

heb je wel gelezen wat er werd gezegd? Hetgeld kan wel op jouw rekening staan, vervolgens word het er net zo makkelijk weer afgehaald terwijl jouw telefoon al op de post is.

Vooral doen.
 
Ja, voor zover ik weet kan er, als er eenmaal geld ontvangen is, geen geld meer teruggeboekt worden door hem. (dat het weer van mijn rekening af is)
Dit zou ook wel erg raar zijn natuurlijk.

Bij paypal kan dit overgens wel geloof ik.

Anders neem ik morgen wel even contact op met rabobank. Dan is het allemaal zeker....
 
Snap niet dat je het geld zo hard wil hebben na al die verhalen hier. Dan maar wat minder, maar wel in nederland verkopen. Heb je die angst ook wat minder.
 
Ja dat is het risico als je iets koopt dus.

Je kan het ooknog onder "rembours" (ofzoiets) laten versturen. Dan moet de koper aan de postbode een handtekening geven dat die het ontvangen heeft geloof ik.

Maar dan kan er nogsteeds een baksteen in zitten.

Ik heb een keer een 1,5 liter fles opgestuurd gekregen i.p.v. een Team2000 uitlaat. Gelukkig connecties met de pakketdienst, en weer laten retourneren en aangevinkt als beschadigd aangekomen. Oplichter 15,- aan verzendkosten kwijt, en heeft niet meer gereageerd :P

Ik raad het je ook af om via bankoverschrijving zaken te doen met het buitenland. Liefst zou ik dan vragen of ze het geld contant willen opsturen met een verzekerde dienst ofzo, dan kan het niet fout gaan.

Ik kreeg toevallig gisteren nog een wazige email dat mijn Paypal account zou sluiten om 1 of andere domme reden, afzender was van....@paypall.com. Beetje vreemd, 2 l'en :P
 
Met Paypal kan 't juist niet.
Bijv op 't moment dat jij kan aantonen dat jij iets verzonden hebt, bijv adhv een TNT verzendbewijs, sta je al sterk(er).

Bij de dienst die hun gebruiken kan een cheque ongedekt blijken en 't geld dus teruggevorderd worden; daarom wordt er bijv op eBay zo op gehamerd alleen zaken te doen via en met Paypal en niets buitenom.

Geen zin om tot in 't detail uit te leggen, maar bekijk de link maar die ik heb gepost, daar is genoeg op te vinden.
 
Er is hier toch al gezegd dat je een IBAN/BIC nodig hebt om naar het buitenland geld over te maken (want dat doet hij). Dus nu ben je nog steeds niks wijzer wat betreft of het geld ooit zou overkomen (al was het maar een ongedekte cheque)
 
Ja ik begin er gewoon niet aan. Als het andere wel lukt om vanuit het buitenland geld over te maken naar mij.... Maargoed de telefoon is al naar iemand anders.

Edit:
Oja dit was trouwens de hoofdreden om het niet op te sturen:

Beste Maarten,

We willen u graag informeren over het volgende.

Onlangs heeft u een reactie gehad van gebruiker ‘Smith.dave923’ op uw advertentie: ************************. We hebben over deze gebruiker meerdere tips en/of klachten ontvangen van andere Marktplaats gebruikers. Marktplaats heeft daarom besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee worden tevens al zijn advertenties en/of biedingen verwijderd. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker.


Was ik nog even vergeten :P
 
Ja dat het een scam was was toch allang duidelijk .. mag ik toch hopen voor jou in elk geval 8P Maar was wel benieuwd hoe hij het geld op jouw rekening wou krijgen zonder te betalen, methodes..
 
Back
Top