Fulltime werken, wat voor werk doe jij?

Ik wil even ingaan op de situatie, direct instromen in het bedrijf van je ouders en dit later overnemen:

Ik weet niet wat je achtergrond is qua werk-en levenservaring en ik weet evenmin wat het werk als beroepschauffeur precies inhoud (ik kan me er natuurlijk wel een voorstelling van maken), maar gezien het feit dat je later een bedrijf gaat leiden denk ik dat je er goed aan doet om bij andere bedrijven een "kijkje in de keuken" te nemen. Op die manier weet je wat het werken in een organisatie (welke vorm dan ook) inhoudt. Je ontdekt verschillende manieren van leiding geven en beroepsmatig met elkaar omgaan/ bepaalde dingen aanpakken.

Je kunt waarschijnlijk een hoop leren van je ouders en je kunt studeren, maar sommige dingen moet je gewoon zelf ervaren en zien. Wat je van je ouders leert is natuurlijk mooi, maar je ouders hebben natuurlijk een bepaalde manier van werken. Probeer te ervaren/leren hoe het anders kan. Ik zeg natuurlijk niet dat je ouders het niet goed doen maar probeer met wat je van je ouders leert en de kennis en ervaringen die je hebt opgedaan voor jezelf te kijken hoe je dingen aan wil pakken.

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb omschreven. Het klinkt allemaal heel wijs, maar dit is wat ik er van vind. doe er overigens mee wat je wilt.


ik vat het totaal niet verkeerd op hoor ;)

maar het overnemen stelt eigenlijk niks voor om het stom te zeggen..
m'n pa kun je nu meer zien als aandeelhouder. hij is een tijdje geleden samengegaan en nu op 1 januari nemen ze een andere groep over. het is nu zo geregeld dat de bazen nu eigenlijk aandeelhouders zijn. ze werken gewoon op de vrachtwagen en 1 iemand van de bazen doet al het papierwerk e.d. en er loopt een planner die hierbij ook helpt. dus m'n ouders werken gewoon op de vrachtwagen en krijgen daar hun salaris van + de winst van het bedrijf :)

eigenlijk is het straks bij mij dus dat ik dan ook al het salaris van me werk heb maar dan neem ik alleen zijn 'aandelen' / winstuitkering over. ik krijg verder geen andere werkzaamheden zoals leiding geven o.i.d.

maar ook al kreeg ik dat erbij dan denk ik nog dat ik me er wel mee zal redden door m'n ervaring wat ik bij m'n 'bijbaan' heb opgedaan (leidinggevende) en ik weet 'precies' hoe het werkt omdat ik er dus mee ben opgegroeid

maar iig bedankt voor je mening ;)
 
Back
Top