Hoop blalbablalba
Wat is dat toch tegenwoordig met dat gelet op niveau. Het gaat om je vak wat je uitoefend. Bouwvakkers zijn allemaal MBO niveau. En wat denk je... die lui zijn onmisbaar voor de maatschappij. Heb je veel meer aan dan die kneusjes die allemaal die ICT ingaan en over 10 jaar werkeloos zijn omdat de automatisering zover is ontwikkeld dat er weer een grote schoonmaak komt.
In handarbeit zal altijd goed betaald werk zijn. Lassers , loodgieters , plaatwerkers , bouwvakkers etc etc.
Enne Spaar maar een hoop weg , want er komt een dag dat je weggaat bij het leger en dan doe je finacieel een grote stap achteruit
tuurlijk vakwerk word voor betaald, hoor je mij ook niet ontkennen.
onmisbaar betekent niet dat je een goede baan hebt.
ben je beerputleeghaalventer ben je ook onmisbaar maar of je dan een goede baan hebt?
ik ben van mening dat je moet doen wat je leuk vind, maar ook verder moet gaan denken over je toekomst.
enne soiezo verdient defensie niet bijzonder veel hoor, maar ik heb plezier in mijn werk en wil dit ook blijven doen.
dus van die "trap erachteraan" koop ik niets wijsneus.
Ik irriteer me aan het feit als mensen gaan zeggen dat een mbo niveau 4 diploma niks voorstelt, vandaar mijn reactie betreft het feit dat niveau 4 prima is.
John, vergeet je niet dat bijna elk bedrijf bizar veel mensen nodig heeft, dat geeft je ook de kans om gewoon meer te eisen, want ze hebben toch wel mensen nodig.
Om een lang verhaal kort te maken:
Naar mijn idee boeit je opleiding helemaal niks. Je diploma is een opstapje om op het begin een baan te krijgen. Maar als je een dik salaris wilt krijgen, dan zal je jezelf toch echt keihard moeten gaan bewijzen in het bedrijfs leven. Met of zonder hoge opleiding.
Precies, ik heb mijn MBO Bouwkunde niet afgemaakt, heb wel ondertussen 3 jaar AutoCAD gekregen en puur alleen omdat ik die ervaring heb ben ik aangenomen bij het bedrijf waar ik zit. Zit er dus met alleen me VMBO-t tussen HBO'ers!
Mijn oude stage had liever een MBO'er dan een HBO'er want die gasten hebben veel theorie en amper praktijk, iets wat je op je MBO weer wel hebt en dus daar je voordeel mee hebt.
MBO nivo 4 stelt in principe ook niks voor. Dat nivo is huilen met de pet op man 8P
Maatje van me deed Transport en Logistiek op nivo 4, dus ik heb "de inhoud" gezien.
De een is de ander niet. Pietje doet een master opleiding omdat hij goed kan leren , maar weer ondertussen niet hoe hij een ikea kast inelkaar moet zetten om een voorbeeld te noemen.
En klaas heeft moeite met leren , maar bouwt ondertussen complete huizen etc.
Om een lang verhaal kort te maken:
Naar mijn idee boeit je opleiding helemaal niks.
Niet om het een of ander Dennis, maar ik zwijg altijd als ik mensen om me heen over hun studie hoor (puur omdat ik iedereen respecteer om wat hij/zij doet). Of dit MBO/HBO of Universitair is. Maar ik denk wel dat sommige tentamens op de Uni gewoon veel meer tijd/energie vergen dan een doorsnee toets op het MBO. Wiskunde toetsen van MBO laatste jaar (nivo 4) had ik in VWO 4 al gehad.
Dat vind ik zo'n zwak argument, alsof je mensen in kunt delen in groepen die 'goed kunnen leren' (wat aan intelligentie gekoppeld is) of 'handig zijn' (is ook gekoppeld aan intelligentie). Iemand die goed kan leren is waarschijnlijk intelligenter dan iemand die een praktische opleiding volgt. Dus als hoger opgeleiden voor een praktische opleiding hadden gekozen, waren ze waarschijnlijk beter geweest in de praktijk dan Klaas.
Vergeet niet dat sommige mensen net zoveel tijd moeten steken in een tentamen van het MBO als de doorsnee uni-student die dat voor zijn tentamen moet doen..
Sommige mensen kunnen gewoonweg niet leren en dan vergt een opleiding die voor jou relatief makkelijk is voor hun wel veel energie
Beetje kortzichtige reactie van je..