Dakar 2007

Klopt ja, net afgelopen :)

1e helft was over de keuring etc, rest over de 1e ''etape'' mja was niet zo bijzonder. Voor de motoren vond ik het wel leuk om te zien, maar de auto's en trucs niet echt.

Kan wel zeggen dat de tv de komende 15 dagen weer tussen 22:30 en 23:30 aanstaat!

Of nog een paar minuten wachten op de herhaling ;) Vandaag helaas geen vrachtwagenetappe, zal niet al te interessant zijn vanavond denk ik. Dat wordt het sowieso pas in Afrika 8)

Ook jammer dat ze niet naar Timboektoe gaan imo, was wel leuk geweest denk ik. Maarja, beschoten of overvallen worden is ook niet alles :X

Wat traag en onduidelijk is die kut site van Dakar..

Ik kom er echt niet weg wijs uit, het lijkt nu dat Gerard niet bij de 1e 5 zit..
1 Chagin
2 Stacey
3 Jacqoun
4 Van Ginkel
5 J De rooy..

Zo lijkt het me nu hoor..

Wat traag en onduidelijk is die kut site van Dakar..

Ik kom er echt niet weg wijs uit, het lijkt nu dat Gerard niet bij de 1e 5 zit..
1 Chagin
2 Stacey
3 Jacqoun
4 Van Ginkel
5 J De rooy..

Zo lijkt het me nu hoor..

http://www.dakar.com/2007/DAK/LIVE/us/300/classement/CEC.html

gerard is 2e geworden vandaag, jan 8e

dit is btw de tussenstand na 3 etappes :)

http://www.dakar.com/2007/DAK/LIVE/us/300/classement/CGC.html

alleen snap ik die penalty van 5 uur niet helemaal voor jan en hans becks?? :X

Kweet niet precies wat dat inhoud.. zal wel wat met de 1e dag te maken hebben?

Er was wel iets gezegd gister op tv, doordat ze de eerste dag zoveel tijd hadden verloren moesten ze eigenlijk laat beginnen in maroko. En dat is natuurlijk nadelig want dan rijd je achter de rest aan, en rijd je dus in een stofwolk. Echter omdat ze al meerdere male mee hadden gedaan en een soort ere deelnemers waren mochten ze wel gewoon als een van de vroegste starten.

Ja, maar snap jij die penalty dan? Hij staat ook niet bij de uitslagen van de verschillende stages, alleen bij algemeen klassement. Hopelijk vanavond iets over op RTL, want ik neem aan dat de mannen woest zijn hierover.

Ik erger me trouwens ook kapot aan die tracking :X Vorig jaar kon je tijdens de stages ook gewoon opnieuw afspelen, nu kan dat alleen bij stages die al zijn afgelopen. Was wel makkelijk om te zien of iemand ergens lang stilstond.

Oja, Elfrink als laatste binnen zie ik, zit lekker mee bij m. Eerst al een nieuwe vrachtwagen die de keuring niet gaat halen, en dan gelijk lekker achterliggen.

Over een uurtje weer wat extra antwoorden hopelijk.

[edit] Ook 5 uur straf voor Hugo Duisters zie ik nu...

Last edited:
Penalty is simpel...

Eerste etape was kort (1uur oid), en je moet volgens mij binne zon aantal procent van de tijd na de eerst binne zijn en als je dan 2 uur stil staat....

Niet netjes van organisatie omdat niet meteen te melden (ws andere team gezeurd om regels na te leven) en dan ook nog eens gister te melden dat ze vooraan mogen starten(Bekx/jan de rooy/vatanen, door de groote namen/geschiedenis in de rally)

En dan vandaag ineens nog 5uur te geven....

Helaas :), maar zijn de regels...

Idd, doe je niks aan.

Maja 5 uur, dat zie je aan Stacey vorig jaar, zat toen ook bij de eerste 3 terwijl hij in het begin een paar uur verlies had.

Frans Verhoeven wordt een bekende naam ben ik bang8)

677-01.gif

Hans Bekx en Jan de Rooy kregen ook nog is een keuze of ze of helemaal achteraan te starten waar ze waren geeindigd in de proef waren ze problemen hadden. Of toch vooraan starten in Marokko en dan 5 uur straf tijd. Dit hebben ze gekozen omdat ze anders vol in het stof rijden en achter alle langzamere vrachtwagens rijden, dat kost bakken vol tijd. Omdat de Rooy en hans Bekx veel voor de organisatie betekenen ofzo kregen ze die keuze. Opzich ook wel lullig voor de nieuwe lingen die moeten gewoon stoppen als ze uitvallen... maja voor de rest vind ik 't niet zo erg;) vind 't altijd wel mooi een paar nederlanders bovenaan:D ook al hebben we nu ook verhoeven;)

Over een keuze heb ik niks gehoort..
We zullen vanavond nog wel uitleg krijgen, beloofde die gast gister iig.

Mja het is kut, maar ze kunnen hem nog wel uitrijden, en nog flink wat gasten eruit boeken/zeges proberen te halen. Jammer dat de eerste motorrijder er ook al weer aflag..

Back