Op 6 januari 2007 gaat de 29e editie van de zwaarste woestijnrally ter wereld in de Portugese hoofdstad Lissabon van start : Le Dakar. Voor velen een magisch woord, dat nooit tot bevrediging zal leiden.
Het is slechts een zeer select gezelschap dat de financiële middelen en de ‘Ausdauer’ heeft om 15 dagen in de woestijn te overleven. Maar wie eenmaal van de ‘Dakar-nectar’ heeft gesnoept, kan de jaarlijkse lokroep maar moeilijk weerstaan.
Zo ook de 49-jarige Arjan Brouwer, de corpulente motorhandelaar uit Putten. Afgelopen jaar moest hij door een heupoperatie noodgedwongen de rally laten voor wat het was. De jaren daarvoor had hij het kunstje tweemaal geflikt. Eenmaal op een KTM en in 2005 op een tweewielaangedreven Yamaha.
Ab van Erp, de chirurg die Arjan een nieuw kogelgewricht implanteerde, had hem op de drempel van het ziekenhuis bij het afscheids nog gerust gesteld: “Dakar kan je wel vergeten….”
Arjan smeedde andere plannen en accepteert zijn ‘handicap’ door de tweewielers vaarwel te zeggen. “Dan moeten het er maar meer worden”, moet hij gedacht hebben. En daarom zullen we Arjan in 2007 aan de start zien met een ‘dikke’ Ginaf, met 950 pk sleurend aan de wielen.
“Ja, ik ben gevraagd door het Ginaf Rally Power Team uit Ederveen om de gelederen te komen versterken. Een soort jongensdroom gaat daarmee in vervulling. Samen met Gerard van Veenendaal als monteur zal ik één van de wedstrijdtrucks besturen. Over een navigator zijn we nog in onderhandeling. Uiteraard bestuurt Wuf van Ginkel de andere wedstrijdtruck”, verduidelijkt Arjan. Ineens behoort hij bij de grote namen als Peter Hansel en Hubert Aureol, die palmares verwierven op twee en op vier wielen.
Arjan Brouwer uit het Veluwse Putten zou Nederlandse historie kunnen schrijven door in de komende Dakar ook een Ginaf truck naar de Senegalese hoofdstad te sturen. Voorlopig zal er nog veel werk verzet moeten worden bij de voorbereidingen. Zo zijn trainingssessies gepland in Narbonne in Frankrijk en in november in Tunesie.
De verbintenis met het Ginaf Rally Power Team is voor drie jaren en het ziet er naar uit dat De Rooy – die dit jaar ook op een Ginaf chassis zal starten – Stacey en Bekx een geduchte concurrent kunnen begroeten. De ultra sterke Caterpillar heeft in ieder geval voldoende PK’s aan boord en een topsnelheid van 190km moet voldoende zijn om de route in een rap tempo af te raffelen.
Edit: me baas dus
zal zo of morgen even wat foto's toevoegen
wel tof om zo alles mee te maken deze week of volgende week mee helpen aan de truck van hem alleen dat blok al te huge!
en die inrichting alles touratech en sparco shit gaat me bult geld in zitten he.. ma hou jullie up to date over dit team!