Brommersprint Jubbega 17mei

Vind het maar vaag. Maat van mij heeft normale gecoate velgen, en daardoor was de tijd niet te meten? Maar ja, was wel mooie droge, warme dag :).

Foto's vandaag of morgen er even opzetten, en even op JasperT wachten tot die mij de beelden door geeft, dan kan ik een filmpje maken.

Toch is het jammer dat er met 2 maten wordt gemeten, dit is hetzelfde verhaal als met die testbankscores.

Nu weet je nog niet hoe snel je bent.

Ja het blijft kl*te idd.
Maarjah , het boeid verder niet zo. Dan moet iedereen maar sbo gaan rijden of jubbega.
Vroeger gelde je score ook pas als je m bij tino had neer gezet. :p
Nu vergelijkt iedereen tovami banken met elkaar terwijl daar ook nog aardig wat verschil in kan zitten (denkt aan xsh scores en dan op een andere bank na 6 uur banken nog steeds 2pk minder :P )
Ik hecht er iig geen waarde aan als er weer eens iemand de 23 passeerd met een std speed of de 27 met een 2fast.

0.5002 dus.......... aangezien het een .5 boom is en de menselijke reactietijd 0.5 berdraagd. Een mens kan niet reageren in 0.02s of wat dan ook, impossible!!

Een mens kan wennen aan een startsysteem en weten wanneer hij gas moet geven bij de 3e oranje lamp. Op die manier kan je dus wel degelijk onder de 0.5 komen...

Paar foto's :) Gemaakt door JohnG ;)

54j94ll.jpg

5zepcu8.jpg

5y008r6.jpg

5yd0611.jpg

4lswhdz.jpg

4z1xc8j.jpg

50432o0.jpg

632gg3d.jpg

4msrh51.jpg

4r7dbtg.jpg

6ft8rhv.jpg

6ewncix.jpg

6fr5xlc.jpg

676xmwz.jpg

68mufqe.jpg

4koivja.jpg

4qpn82d.jpg

67ozuix.jpg

4xutc8l.jpg

6gkp4eb.jpg

537f1qp.jpg

4otq6wx.jpg

Een mens kan wennen aan een startsysteem en weten wanneer hij gas moet geven bij de 3e oranje lamp. Op die manier kan je dus wel degelijk onder de 0.5 komen...

Wij kunnen starten op een 0.5 boom en 0.4 boom Pro ( Drag ) Maar als je een reactietijd hebt van 0.499 of 0.399 ( 0.4 boom ) heb je toch echt een rode lamp. Rijders die een 0.002 kunnen rijden is onmogelijk en kun je dat wel volgens een tijdsysteem dan klopt het tijdssyteem niet en wordt je met verkeerde tijden naar huis gestuurd. Een mens kan nooit een reactie hebben van 0.002 sec.

Gr peter

als dat zo is, is mijn reactietijd een stuk beter:D

verder een leuke dag gehad. alleen jammer dat me scooter er minder leuk vond waardoor mijn beste tijd dus 8,202 was.
en heb gegrepen van de damwoude organisatie dat DHRA geen damwoude doet:) waarschijnlijk eigen en anders zouden ze contact opzoeken met SBO. dat zit dus wel goed.

Wij zitten in dat weekend in Oshersleben dus we kunnen zo wie zo niet.

Wij kunnen starten op een 0.5 boom en 0.4 boom Pro ( Drag ) Maar als je een reactietijd hebt van 0.499 of 0.399 ( 0.4 boom ) heb je toch echt een rode lamp. Rijders die een 0.002 kunnen rijden is onmogelijk en kun je dat wel volgens een tijdsysteem dan klopt het tijdssyteem niet en wordt je met verkeerde tijden naar huis gestuurd. Een mens kan nooit een reactie hebben van 0.002 sec.

Gr peter
Ben ik het niet mee eens.
Wanneer je precies op het punt wegrijdt dat de lamp groen wordt kan je gewoon een reactietijd hebben van 0.000sec.
Als jij het systeem door en door kent weet je heel goed wanneer je kan starten, dit zit ergens tussen 3e gele lamp en groene lamp in. Als je pas gas geeft als je de groene lamp ziet ben je te laat en kan je idd nooit een reactietijd hebben van 0.000sec.

Gr peter

Dit is volgens de Amerikaanse methode inderdaad.

Ondanks dat 99% van alle systemen zo werkt is het onzin te stellen dat het SBO/ ScooterAttack systeem je met verkeerde tijden naar huis stuurt.

Deze meet het tijdsverschil tussen het activeren van de groene lamp en het verlaten van de pre-stage fotocel.

Jullie systeem meet het verschil tussen de laatste gele lamp en de stage fotocel.

Dit zijn twee verschillende metingen, met uiteraard verschillende waarden maar beide worden "reactietijd" genoemd. Dat is hier verwarrend.

Overigens zijn de tijden van het SBO/SA systeem 1 op 1 vergelijkbaar met het Ribbens systeem, en zit er naar mijn mening een gat van zo'n 0.2 sec met jullie systeem (dat constateerde ik al op Damwoude 2006 en is hier ook goed zichtbaar aan de tijden).

Het probleem met de spiegelende velgen is trouwens simpel op te lossen door geen fotocellen met reflector te gebruiken, maar het type zender-ontvanger. Kost wat meer maar werkt wel goed.

Een mens kan idd leren met met een startboom om te gaan, reactie tijd blijft erchter +0.5s...............iemand van DHRA hier die even kan helpen met uitleg....? Ik ben niet voor niets geen leraar geworden :#

Ik vond het in ieder geval keurig geregeld allemaal kwa tijdsmeeting.Je kon gewoon meteen na je run je briefje ophalen.en hingen meteen lijsten.En dat was gewoon super :winner:.Het is gewoon fijn om te zien wat je reactie was, je snelheid en je tijd.

Wat een top dag +ralf+ En idd Jasper je hebt heel wat gemist :~

Back