This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #9

Status
Not open for further replies.
Het Glas wat er in zit, simpel gezecht.

Hoe groter de lens, hoe meer glas er in zit. Bij Canon L serie lenzen zit er ook weer een duurder glas in dan bevoorbeel den Non L serie lens.

En daarnaast betaal je natuurlijk grof geld voor de naam, maar dat is met alles zo

merk = geld

zal ook iets te maken hebben met lichtsterkte oid?
en natuurlijk het zoombereik en scherpte lijkt me..

lijkt me overbodig voor een hobby fotograaf zoiets? ligt er natuurlijk aan hoe je je hobby uit oefent :+

f4 op een 500mm is inderdaad erg lichtsterk.

Het liefst fotografeer ik nog vliegtuigen, dus dan is 500mm wel handig. Maar voorlopig zijn het toch dromen .

17-40 is minder lichtsterk en korter in bereik dan de 17-55. krijgt geen L label omdat het een EF-S lens is. maar 17-40 op crop, zonder aspiraties om naar fullframe te gaan is het niet de beste aankoop in mijn ogen voor een cropcam.

terugkomend op het tamron alternatief, kijk hier maar, vergelijking met de tamron 17-50 f2.8:
http://the-digital-picture.com/Revi...meraComp=474&SampleComp=0&FLIComp=0&APIComp=2

beide op F4.

maarja de tamron heeft geen rood randje en dat moet je natuurlijk wel hebben anders hoor je er niet bij ofcourse!

de tamron word ook geweldig geroemd om zijn prestaties, zéker voor het geld. daar kan de 17-40L op crop niet tegenop.

Ik vindt die test echt nergens op slaan, aangezien je een 1ds FF tegen een Crop test.
Das een Ferrai teggen een Fiat testen bijna.

Korter in bereik is zeer zekker, ook minder licht sterk. Maar die 17-55 is niet rag scherp op 2,8 maar die 17-40 wel op f4 ( heb de lens gehad)

Ik zelf probeer altijd me lenzen op het scherpste te gebruiken, al mijn lenzen zijn 2,8 maar echt een enkele keer gebruik ik die 2,8.

Maar zeg ook niet dat de Tamron slecht is.

Ik begin me nu eindelijk ook wat te verdiepen in die technieken.
Kan ik straks nog mee gaan praten ook.

Wat is, buiten dpreview, een goeie site voor lenstesten e.d.?
Ik moet nm voor school een review schrijven over een lens, dus wil m'n eigen 28-135 is usm gaan gebruiken; dingen als scherpst op bepaalde f-stop, chromatische- en sferische aberatie etc.

http://the-digital-picture.com/Revi...mp=400&CameraComp=474&SampleComp=0&Camera=474

50d vs 50d .

en tegen de 17-55:

http://the-digital-picture.com/Revi...p=398&CameraComp=474&SampleComp=0&FLI=4&API=0

wijd open op 35mm scherper dan de 17-40.

op 35 is die idd scherper op 17mm alleen niet.

Maar je hebt gelijk, als je dit zo ziet dan zou ik idd voor een tamron gaan.

Alleen waarom ik Nooit naar een tamron ofzo heb gekeken is de bouw van de lens aangezien ik altijd op strand sta, en veel met sport bezig bent dan krijgt je lens veel te voor duren.
Je zal de eerste niet wezen die bij voetbal ofzo even een bal op lens geparkeerd krijgt.

En dan is een L serie lens gewoon veel sterken in mijn optiek.

Maar goed hier kunnen we uren over door blijven gaan.

Iemand nog wat pics geklikt ??

Heb nog wel een oudere:

Heb laatst foto's gemaakt tijdens ons lokaal 5 daags festival, moet nog een hoop uitzoeken, maar denk dat daar ook nog wel wat tussen staat.

Edit, meeuw proberen te verplaatsen, maar krijg de achtergrond niet echt goed

Last edited:

Saturn in Utrecht heeft ze nog en de mediamarkt in Utrecht ook

@Joene: Ik gebruik ook een 17-40 veel, en persoonlijk juist de 17 kant gebruik ik het meest. Het is gewoon een fijne lens. Soms zou je misschien wel willen dat ie 2.8 zou zijn, maar die momenten zal je ook met een 2.8 lens hebben dat ie nog lichtsterker zou moeten zijn

Paar picjes

Attachments

• IMG_4451.jpg
    1.1 MB · Views: 21
  • IMG_4595.jpg
    602.3 KB · Views: 17
  • IMG_4806.jpg
    664.2 KB · Views: 14
  • IMG_4951.jpg
    662.2 KB · Views: 21

ten eerste, vette pics!

verder is de 17-40 ofcourse een geweldige lens, en ga hem zelf ook zeker aanschaffen! maar blijf van mening dat op 1.6x crop er wel wat beters/anders is voor het geld.

*schaft over maand nieuwe body aan*

Nog 1tje die ik had gemaakt tijdens de Road Trip, dit was in Slovenië waar ik Iza (die meid) kende van mijn Erasmus tijd in Portugal. Gemaakt op statief op nachtportret programma:

Status
Not open for further replies.