This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #9

Status
Not open for further replies.
Daar heb je wel progs voor.
Je kan 't bijvoorbeeld ook zien in de exif van je laatste foto, tenzij alle 2 de batterijen er ooit uitgeweest, hij een keer geformat is etc etc
Google even.

Iemand enig idee, waarom ik op de "grote" sites de 50d niet meer kan vinden, of dat ze aangeven niet meer in ons assortiment?

er is inderdaad een vrij grote schaarste betreft 50d's.. anders via MP?

De 60D is er sinds kort, daarom zullen veel bedrijven de 50D niet meer bestellen, of alleen als mensen om deze vragen.

ga jij je 7D nou maar halen .

Björn, laat het even weten he over vanavond . met je 5d! *jaloers*

edit:

voor shuttercount dit mss handig linkje, die deed het wel voor mijn 450d:

http://astrojargon.net/EOSInfo.aspx

er is inderdaad een vrij grote schaarste betreft 50d's.. anders via MP?

Nee, eens een slechte ervaring gehad met 2e hands, en nu nooit meer!
En was al alles aan het afwegen tegenover elkaar, wat ik nodig heb en wat ik wil. Was ik er eindelijk uit, kan ik er wss moeilijk een kopen..
Hmm, alternatief kwa prijs dan 7D / 60D, icm 18-135 is?
Had eerst oog op een 50D met 17-55 is.
Ga maar weer door met punten tegenover elkaar zetten en afwegen!

Snap alleen me god niet waarom dat je zo een goede body wilt en je zet er een stuk glas op dat eigelijk helemaal ruk is op die camera!

Kan je better een 550d kopen en daar een 17-40 f4 en een 70-200 F4 er op zetten.

Maar je zei al eerder dat je sport wou schieten dus opzich is een 7d een goede optie.
Maar zet er dan wel een fastoenlijke lens op. Als je niks om groothoek geeft een 24-105.

Camera daarstraks voor 800,- mee mogen nemen - I likes!
Wilde alleen net de batterijen opladen, maar heb de oplader voor 5D mkII batterijen meegekregen, dus morgen even bellen.
Nog niet veel mee gedaan verder; morgen weer een dag.

28mm/f7/30" - 100%
[ir]http://i51.tinypic.com/ixe803.jpg[/ir]
M'n analoge, nogsteeds ongebruikte, medium format Zenza Bronica ETRS met toebehoren.

canon 17-55 f2.8? das wel een hele nette lens op crop ja.
stel dat je de 60d of 7d wilt halen en je hebt wat minder budget voor het glas, kan je kijken naar een Tamron 17-50 F2.8. die zijn dan een stuk goedkoper maar zeker niet slecht!

anders gewoon doorzoeken naar een 50d, hoop dat ze nog wel weer gaan komen!

17-40 op crop is echt hopeloos youri, voor dat geld heb je veel betere alternatieven met een beter bereik of grotere aperture.

en björn gefeli met je aankoop!

Wrm is dat hopeloos dan ?

ALs je het groothoek bereik vergelijkt met een 17-55 is het precies het zelfde!
Tele is minder maar dat vul je op met je 70-200. Je hebt dan 2 L lenzen en je ben voor bijna je hele werk gebied gecoverd.

ALs ik Bram een beetje snap wil die gewoon gelijk iets goed kopen waar die lang mee voor uit kan. ( or am i wrong ?)

17-55 is ook prima lens , daar niet van maar hij wilt wel sport schieten en heb je zo iezo wel een tele berijk nodig. Meest voor de hand liggende lens 70-200 , als je iets goed wilt hebben.

"stel dat je de 60d of 7d wilt halen en je hebt wat minder budget voor het glas, kan je kijken naar een Tamron 17-50 F2.8. die zijn dan een stuk goedkoper maar zeker niet slecht!'

Waarom zou je dit willen ? Je glas is 1000X belanrijker dan je body!

5dtje,s schieten de grond uit hier haha, netje,s bjorn. En over die clicks who gives a fuck it,s just a number!

tof voor je bj0rn, ben wel jalours!..

Denk dat dat wel los zal lopen hoor.
Eerst grote schoonmaak in huis en dan aan de slag.
Thanks peeps!

En Youri: doe eens een shout-out naar de SF massive in 1 van die hippe interviews van je! :#

Zo'n 17-40 is toch wel een goede lens hoor ook op crop, dat wordt allesinds mijn volgende aankoop.

Vandaag toch maar weer naar de shop geweest, en besloten dat 17-55 echt de lens moet worden. Nu nog de body, de beste man daar vertelde me dat hij de 50D niet meer kon bestellen. 60D had hij nog niet, en 7D stap ik vanaf omdat mijn budget dat niet toestaat. Ik ga van het weekend bellen/mailen of ergens die 50D aan te komen is.

De shop-eigenaar vertelde me nog hele boeken vol over verhalen van reparatie camera's die weer als nieuw verkocht etc. Iemand daar ooit iets over gehoord?

@Youri
Je hebt gelijk, ik wil een mooie combo kopen waar ik een hele tijd mee vooruit kan.

refurbished camera's ofzo... canon verkoopt zelf via ebay wel dat soort dingen..

50d is echter bij ons ook end of life dus die komt niet meer idd..

wacht anders gewoon even op de 60d, 50d is toch ook alweer 1,5 jaar oud ofzo.
Zou persoonlijk gaan voor: 60d icm 17/40-17/55 en een 70-200 F4 eventueel met IS mocht je dat willen.

Kan je ook nog een flash erbij halen 430ex voor 200 eu. Heb je echt een wereld set.

Ps; kamera express gewoon op vooraard 60d!
17-55 en 17-40 ook en 70-200 ook.

Ik kijk net trouwens naar de prijs van de 17-55 is een stuk duurder dan de 17-40. scheelt 200 eu.
2,8 en IS stja humm, ik kan niet geloven dat die lens op 2,8 rag scherp is en dat is die 17-40 wel op F4.

IS heb je zo goed als niet ndoig op die brandpunt afstand.

Ik denk dat je wel snapt welke lens ik je aan zou raden

Status
Not open for further replies.