This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #9

Status
Not open for further replies.
Youri, vind jou vriendin het leuk om steeds gefotografeerd te worden of lacht ze met kiespijn? :+

Hahah komt het over dat ze het niet leuk vindt ?
Ze wil altijd zelf op de foto, als ze niet wilt prima dan maak ik wel een foto van een ander.
Ook heeft ze foto,s hard nodig voor intervieuws en magzine,s etc etc.

Bij foto 6:
De belichting stond op 0 op het moment, dus moet ik gewoon naar minwaarden gaan?

Schiet met sb900 en heb thuis nog een flitset liggen dat ik eigelijk niet gebruik ahaha.

Nee hij is toch echt recht, komt door dat het strand in een bocht loopt beetje gezichtsbedrog.

ik belicht met canon bijna altijd 2/3e stop onder... Uit onderbelichting is altijd dan nog meer te halen dan uit overbelichting...

Edit: telefoon stond nog op oude pagina ingeladen vandaar de reactie van youri niet gelezen!

Ik heb een externe HD, en telkens wanneer ik die insteekt start LR, HOE kan ik dit afzetten? Verdomme wat een kut programma vind ik dat man.

Ik gebruik iPhoto voor het importeren van foto's, maar het is een paar keer niet goed gegaan, waardoor elke keer als ik iPhoto start, dit bericht komt:

Weet iemand misschien hoe ik dat wegkrijg? Ik bedoel dus, dat dat bericht niet meer komt? Ik kan het echt niet vinden bij voorkeuren of iets..

iphoto library opnieuw laten opbouwen.

Eerst even je iphoto library kopiëren naar bureaublad als backup.
Alt ingedrukt houden tijdens iphoto opstarten
Dan kiezen om library opnieuw op te bouwen.

dan zou het gefixt kunnen zijn, maar kan ook ergens anders liggen, zolang je die backup maakt ben je altijd veilig

Ik heb een externe HD, en telkens wanneer ik die insteekt start LR, HOE kan ik dit afzetten? Verdomme wat een kut programma vind ik dat man.

gebeurt hier ook met elke usb stick of geheugenkaart of telefoon met massageheugen die ik erin plug.. @*$&^@!*&$^ irritant. nog geen oplossign voor gevonden dus ik zou je dankbaar zijn!

gebeurt hier ook met elke usb stick of geheugenkaart of telefoon met massageheugen die ik erin plug.. @*$&^@!*&$^ irritant. nog geen oplossign voor gevonden dus ik zou je dankbaar zijn!

LR=Lightroom?

lightroom > preferences > file management (oid)
daar kun je ergens uitschakelen dat het programma opent (auto-import of zoiets) bij het inpluggen van een usb apparaat.

anders moet je even in de eigenschappen van de externe hd/usb/etc. zoeken naar het menu waarin je kunt aangeven welk programma gestart moet worden als je een bepaald apparaat inplugt.

Volgens mij zit er zo'n sensortje in je cam, zoals dat ook bij een Iphone zit.
Die geeft dan de informatie aan de pic mee, dat 'ie staand genomen is.
Althans, dat lijkt me een logische verklaring, aangezien je ook op je cam kan instellen of je ze staand wilt terugzien, wanneer ze zo genomen zijn.

Omdat deze topic het meeste in de buurt komt:

Ik wil binnenkort een HD Camcorder halen voor ong €3-400.

Enige kenners hier?

Belangrijke eisen:

-Beeldstabilisatie voor het opnemen van videos achterop scooter/motor.

- Kwaliteitsbehoud in donker.

Wie o wie helpt mij?

Status
Not open for further replies.