This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #8

Status
Not open for further replies.
Waarom persé een groter scherm? Totaal overbodig imo. Ik kijk nooit op me scherm tijdens het schieten, en de foto's bekijk ik wel op me computer.

Kan ik het niet helemaal mee eens zijn, nu ik met een 40D werk kan ik foto's veel beter gelijk beoordelen tijdens het fotograferen en eventueel aanpassingen doen. Ook via liveview is erg goed handmatig scherp te stellen. Met mijn vorige 350D was het scherm niet gelijk een hulpmiddel, dus het komt zeker wel van pas vind ik.

Idd dat scherm is gewoon te klein, op het scherm lijken me foto`s mooi scherp. Kom ik thuis, zet ik de foto`s op me pc en baal ik dat ze niet scherp zijn. Aangezien ik ook regelmatig met een groter display werk, werkt het gewoon net even wat lekkerder.

Maar waarmee schieten jullie?

Klopt, het gaat ook om de resolutie. De grootte is ook niet direct belangrijk, alhoewel het wel een handeling scheelt.

Ik heb ook een 350D, maar maak vaak foto's van stilliggende dingen, waardoor ik hem gewoon lekker op statief zet met lange sluitertijd. Als ik hem in m'n hand houd dan weet ik dat de sluitertijd gewoon minimaal 30 moet zijn ongeveer (zonder flits) want anders is die gewoon niet scherp.
Ik heb witbalans bijna altijd op daglicht staan, ook maar is automatisch proberen dan Ik pas normaal gesproken altijd de kleuren wat aan in iPhoto, maar heb tegenwoordig steeds vaker dat het niet perse mooier wordt. Opzich dus wel beter

Ik ben op het fotografie gebied nogal nieuw, maar het interesseert me wel heel erg.
Nu ben ik zo eens aan het kijken voor een camera waarmee ik kan beginnen (spiegelreflex).
Wat zouden jullie me aanraden?

Nikon of Canon.. type maakt niet zoveel uit..

Weet van Canon dat de 1000d best een leuk camera'tje is waar je het prima op kunt leren.. Of iets van een 500d ofzo (of is er inmiddels al een 550d?)..

oke maar je hebt bij nikon al snel camera's van 1000 euro dat is een beetje teveel voor mij. zijn er nog een bepaalde type's die goed zijn om mee te beginnen ( niet te ingewikkeld ect.)?

De 550d is volgens mij idd al uit

Kijk even naar de post van Maarten, allemaal mooi en goede kwaliteit fotos. Met een Nikon d5000

Volgens mij had hij er nog geen 500-, voor betaald.

paar cams:

Nikon d3000 ( 350-,)
Nikon d5000 ( 500-,)

Canon 1000d (380-,)
Canon 500d( 619-,)

Alle camera,s zijn met kit lens.

Klopt, ik heb een D5000 gekocht voor 511euro. Is ook mijn eerste spiegelreflex. Ik vind hem tot nu toe heel fijn en duidelijk werken. Heb de cam nu ongeveer een week of 2/3.
Op cameralabs.com kan je van elke camera een soort video review bekijken. Vond ik erg handig.

Ga ik daar eens kijken.
Even sparen. Ik zal het nu dan maar even met die van mijn zus moeten doen. canon 1000D.

Het is ook wat je ermee wilt, wil je hem langer houden, kun je beter nu wat meer investeren in een redelijk nieuwe camera, dan gaat ie wat langer mee. Je kan nu beschikken over een 1000D, kun je dus mooi wat mee spelen.

besteed nar mijn inzien ook liever wat meer geld in je lenzen (objectieven) dan in de camera.
Lenzen zijn belangrijken dan de camera zelf. Lenzen wissel je ook niet zo snel. kunnen heel wat jaren mee. sommige zeggen zelfs leven lang. De camera zelf die wissel je wel eens.

Heb zojuist een batterygrip binnen, heb wel het idee dat ik ook met liggende foto's beter m'n camera stil kan houden. Staande foto's zijn sowieso een stuk makkelijker nu, en als het goed is gaat de accu stukken langer mee, ook wel erg fijn vind ik.

Plus dat je dan ook nog een verticale ontspanner hebt, en een wat zwaardere body ( vind ik persoonlijk wel fijn ).

Status
Not open for further replies.