This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #8

Status
Not open for further replies.
Ik heb de kleuren nog proberen te houden, maar tis nog niet echt goed.

[ir]http://i47.tinypic.com/2uqoom1.jpg[/ir]

Die van jou zijn zeker echt veel te blauw nu, Sander.
En fucking lelijke kleuren.
Je zit me gewoon te fucken, haha.

Van Fox is wel goed, maar die lijkt gewoon heel veel op mijn 2e versie?
Denk dat ik iets meer saturation had.

Lijkt er idd heel erg veel op, het is erg lastig de muren goed wit te krijgen én de kleuren te behouden. En jij zelf moet er ook 'warm' op staan imo.

edit:

Blijf er toch bij dat die van Bjorn het beste is.

Mee eens, de felheid van de kleuren, wat het juist zo 'party-achtig' maakt is eraf bij de anderen

Wat je kan doen is een pic gewoon warm houden en een 2de copy dus stuk kouder maken voor de muren. Over elkaar geen plakken en dan beetje gummen in PS.

e voila warme foto met wite muren.

Denk ik dan. ahah

Juist, of in LR met de touch-up brush (rechtsbovenin) plaatselijk de saturation, contrast etc etc aanpassen.
Thanks voor de help iig!

Ik neem aan dat je een statief gebruikt heb?
Dat maakt 't juist zo handig om gewoon je ISO laag te houden.
Je hebt nu behoorlijk wat ruis.

Zit trouwens nog behoorlijk wat blauw in lucht zo laat.

Ik heb nog geen statief, maar had hem op een omgekeerde emmer gezet, komt dus op hetzelfde neer
Maar misschien moet ik de iso idd veel lager zetten en dan veel langere sluiterijd. Was ongeveer een half uurtje bezig geweest.
Denk dat het door het maanlicht komt dat de lucht blauwig is..

ik zet bij nachtfotos met statief de iso gewoon op zijn aller laagst. behalve als je met een sluitertijd van 30 sec nog niet genoeg licht binnen krijgt.

Snachts altijd je iso op 100 laten! op zwarte zie je de ruis veel meer. je Kan hem ook nog op bulb mode zetten dus sluiter open en dicht waneer jij wilt.

@Bjorn, je ben ook lekker bezig kunstlicht + daglicht door elkaar. Is vaak moeilijker om neutraal te krijgen.
Gewoon even shoppen, ruimte op kleur zetten-persoon (jij) op kleur zetten en eventueel de slingers op kleur zetten- even in elkaar poetsen en klaar

In maastricht is er een groot deel van de studenten duits. Weet niet waar je maat vandaan komt?
Maar daar hebben ze gewoon een duitse klas volgensmij die in het duits les krijgen.

Thnx! Hij komt uit Bulgarije, z'n Duits zal niet bijzonder zijn

18-105 kit lens. Had hem op f5.6 105mm snel focussen en schieten maar, anderen gooiden stukjes brood. Had heel veel foto's gemaakt, dit was zeker de mooiste! Maar door dit schot zit ik wel te twijfelen om ook een 70-200 of 70-300 te nemen

Status
Not open for further replies.