Haha, ja toen draaide ik net weg. En vond het een beetje lullig om eerst weer mijn cam aan te zetten voordat ik hem er uit ging tillenhahah waar is die foto dan ?
Waneer is er een leuk event ofzo op circuit of weet ik veel ? eens meeten met ze alle
5 april zijn er paasraces op 't circuit in Zandvoort, alleen ik zit dan in Portugal.
Maarten welke lens en instellingen had je gebruikt? Ik ga vandaag naar A'dam, zal dan ook wel een hoop schieten. Moet ik niet mn witbalans goed te zetten (was ik gisteren vergeten, stond te blauw)
Oke, laat ik hem lekker op auto staan. Moet sowieso nog meer leren van het bewerken van foto's.
Ik merk iig dat hoe meer ik schiet en achteraf de foto's bekijk, hoe ik mijn compositie moet aanpassen. Terugkijken naar foto's die geschoten zijn is het moment van leren.
Ik had had verteld dat ik graag op evenementen wil fotograferen, mag dus al op 't lokale 'rondom weekend'. Is een 5 daags durend evenement waarbij veel wordt gedaan, bijv. wielrennen, cabaret, fietstocht, playbackshow en meer. Dat is dus wel nice. Heb ook meer gevraagd naar mogelijkheden om te fotograferen op lokale festivals, nu maar hopen dat er wat uitkomt.
Heb trouwens ook goedkoop een dezelfde accu gekocht als die er std bij zit, €30 bij www.batteryking.nl (voor de d5000 is die alleen)
Edit: Ik heb nu alleen nog de 18-105, ik heb die meer zoom dus. We zullen zien wat eruit komt.. zat lightroom bij jou er wel bij? Volgens mij zat die er bij mij niet bij...
Techniek is absoluut interessant, maar een boeiend onderwerp is ook wel handig. Ik zou verder kijken dan katten, konijnen en vogels.
Zoiezo je af punt in het midden zetten en vandaar uit je punt bepalen.
Anders gaat ding op dingen focusen die jij totaal niet wilt.
Als je met 2,0 TC hebt geschoten kan je focuse ook wel wat problemen mee hebben.
Waarom AF? Lens op MF en infinity en onbeperkt knallen. Tussen AF punten onderling zit verschil mbt prestatie bij diverse diafragma's. De middelste is bij jouw generatie cams het beste en snelste. Ivm darkening, softening, etc van een lens aan de randen. Bij korte afstanden geeft hercompositie wel (kleine) problemen aangezien je de focus verlegt.
FL350 inf genoeg?
Maareh, check je lens. INF is net iets voor 'onbeperkt'. Moet toch echt werken anders is er iets mismet je lens.