Algemeen fotografie topic #7

Status
Not open for further replies.
Gewoon direct importeren in lightroom, dan selectie maken met B , die zie je dan staan in quik colection. Die bewerk je en exporteer je als Tiff. Al de andere als Jpeg.

Tiff bestanden zijn groot maar daar kan je altijd een jepg uit halen.

Sla het gewoon op in mappen buiten je lightroom vindt ik het makelijkste werken.

Ik zou persoonlijk in AV schieten , wrm? zodra jij op een plek bent waar je in meerdere richtingen moet schieten dan moet je je Camera constant op nieuw instellen. Av gewoon lekker aperture zetten en schieten maar.

Als je foto's heb gemaakt, importeer je ze dan direct vanaf je camera naar Lightroom? En bewaar je in Lightroom alleen de bewerkte foto's of heb je gewoon al je geïmporteerde foto's in je Lightroom bibliotheek?

Want ik zit een beetje te kloten. Ik heb een aantal 'gebeurtenissen' in Iphoto, maar eigenlijk wil ik vanaf nu al me foto's in Lightroom hebben, maar ik weet niet of dit handig is.

Ik start Lightroom, sluit mijn cam aan en hij importeert automatisch..
Maakt dan een mapje aan in met de datum waarop die foto's zijn gemaakt en zet het op de plek die ik aangewezen heb.. Dat zijn dus de RAW bestanden die hij daar opslaat.

Wanneer je een foto hebt bewerkt kun je hem exporteren als JPG of wat dan ook..

De dingen die je veranderd aan je foto slaat Lightroom apart op, dus niet op de bronbestanden (je RAW files).

Gewoon direct importeren in lightroom, dan selectie maken met B , die zie je dan staan in quik colection. Die bewerk je en exporteer je als Tiff. Al de andere als Jpeg.

Tiff bestanden zijn groot maar daar kan je altijd een jepg uit halen.

Sla het gewoon op in mappen buiten je lightroom vindt ik het makelijkste werken.

Ik zou persoonlijk in AV schieten , wrm? zodra jij op een plek bent waar je in meerdere richtingen moet schieten dan moet je je Camera constant op nieuw instellen. Av gewoon lekker aperture zetten en schieten maar.

Oké bedankt. Waarom kies jij ervoor om ze te exporteren als Tiff bestand? Ik ga nog even kijken wat ik makkelijker vind. Maar wat er nu gebeurd is, als ik importeer, maakt hij een map bij Afbeeldingen (per datum). En als ik dan een foto heb bewerkt en ik sla hem op, dan komt hij toch ook sowieso buiten Lightroom te staan (in de Afbeeldingen map)?

Ik start Lightroom, sluit mijn cam aan en hij importeert automatisch..
Maakt dan een mapje aan in met de datum waarop die foto's zijn gemaakt en zet het op de plek die ik aangewezen heb.. Dat zijn dus de RAW bestanden die hij daar opslaat.

Wanneer je een foto hebt bewerkt kun je hem exporteren als JPG of wat dan ook..

De dingen die je veranderd aan je foto slaat Lightroom apart op, dus niet op de bronbestanden (je RAW files).

Dat laatste begrijp ik nog niet helemaal. Ik selecteer een foto uit de import, ga naar ontwikkelen, ik bewerk er het e.e.a. aan, en dan? Als ik dan Apple+S doe dan slaat hij hem niet op naast het origineel. Dus hij overschrijft het origineel volgens mij. Of is dit niet de manier om bewerkte foto's op te slaan?

Je hoeft niet 'hard' je wijzigingen op te slaan.. dat doe ie automatisch..
Dus je kan je Lightroom gewoon uitzetten als je klaar bent en je de foto ge-exporteerd hebt.. :)

Heeft iemand enig idee hoe ik op mijn toestel de Auto Review functie kan uitschakelen ? Bij instellingen zie ik het wel staan maar is het geblokkeerd, dus in deze modus van de camera kan dat denk ik niet (intelligent auto). Enige wat in de handleiding staat:

svkwwj.jpg

Het lijkt mij dus handig als ik dit kon uitzetten omdat ik van het weekend naar een brommercross ga om foto's te maken, en als ik dan iedere keer 2 seconden moet wachten totdat die foto die ik heb gemaakt weer uit beeld is schiet het niet op en kan ik nooit genoeg foto's van iedereen maken.

Gaat trouwens om een Panasonic Lumix DMC-FZ28

panasonic_lumix_dmc-fz28.jpg

Last edited:
Normaal gezien op die cams heb je daar een knopje voor. Welke durf ik niet te zeggen!.

Vandaag nog een plaatje geschoten, kwam een vissersmannetje langs en miste wat tandje,s!

1.

2. en nog een actie plaatje , wat niet onwijs veel is maarja was ook niet de bedoeling om dat te schieten :p

Wil van de week nog een aantal van zulk plaatje,s proberen te maken ,wat van de levensstijl hierzo.

Bijde foto,s zijn in DX stand geschoten, kwam wat MM te kort dus even in DX gezet dus komt de crop 1,5 er bij. Wel makelijk alleen maar 6mp over.

Last edited:
Normaal gezien op die cams heb je daar een knopje voor. Welke durf ik niet te zeggen!

Heb het al gevonden, had hem nu op een andere modus gezet (C1) en nu kan ik het wel uitzetten. Zaterdag zet ik hem op de sportmodus met hoge snelheden, en dan moet ik 1x scherpstellen en dan kan ik foto's gaan schieten.

X fatal,

Nope zo rechtsreeks uit de cam.

Die kat echt vet! moet gelijk denken aan die plaatje,s.
Die 2de had ik andere bewerking gekozen, nu vidnt ik het niks.

Laaste van de hondje,s, leuk niet bijzonder.

Je plaatje,s zijn in iedergeval wel altijd goede kwaliteit, scherpte etc.:p

We hebben wat spul geleend voor de eerste product foto's. Het is allemaal nog niet zoals ik het wil, en de foto's zijn niet zo scherp. Maar er is een begin :)

Zit een minimale photoshop bewerking op trouwens.

33jmfzt.jpg

Opzich prima toch ? onder het product zie ik nog een klein beetje andere kleur.

scherpte is ook denk wel goed hoor.

wat voor setup en spullen geschoten ?

Weer paar pics van mijn kant o,a met de vrouwelijke dries. Wou eigelijk weer een mooie zons ondergang pakken,niet de mooiste maar heb er wat proberen van te maken.

En nog wat andere plaatje,s

1.silhouetje.

2.Zand zat echt overal aan het einde! half uur bezig geweest met cleane en mag zo mee sensor nog doen!fijn!

3.Deze zal denk ik gebruikt worden.Wou niet het zelfde maken als ik de vorige keer had gedaan!

4.Altijd leuk die dame,s :p

5.En vandaag ook nog wat Fotoshop werk vericht.

Zo dat was hem weer even.

Weltruste,

Youri

Status
Not open for further replies.
Back