Heren,
Mijn baas heeft mij gevraagd om wat informatie te verzamelen over hoe we het beste foto's kunnen maken van de producten voor een aantal webshops.
Er is nog niks aangeschaft, maar er moet een camera (van rond de 1000euro) komen plus het materiaal dat nodig is voor het maken van een mooie opstelling waarmee ik een goede belichting + egale witte achtergrond krijg.
Hebben jullie ervaring/tips/adviezen waarmee jullie ons een stapje in de juiste richting kunnen helpen?
En een eventuele website met een tutorial o.i.d.? Ik heb al wel wat hobby ervaring met camera's van vrienden. Maar zelf nooit een spiegelreflex gehad.
gr,
Maarten
Het zijn technisch geen slechte foto's alleen zijn ze niet heel erg spannend. Mede door de composities.
Maar het weer werkt ook niet heel lekker mee.. Met een strak blauwe lucht hadden de foto's er al een stuk frisser uit gezien.
Probeer Lightroom eens, werkt een stuk beter dan iPhoto
Vliegtuigen! :W Je lens is voldoende hoor, je zoek alleen een andere plek zodat je dichterbij kan komen. Als je nog inspiratie zoekt moet je hier even kijken. Deze man komt hier uit de buurt en maakt echt schofterig mooie platen.
http://www.flickr.com/photos/nustyr/
Als je DE plekken zoekt, even in dit topic speuren.
Het gaat om sieraden/horloges/tassen/riemen/scharen
Maar er word hier nogal eens een nieuw idee verzonnen, dus in de toekomst kan het ook zijn dat er grotere producten gefotografeerd moeten worden.
De 1000 euro ging idd alleen over de camera. Ik ging er van uit dat de rest niet hoog in de kosten zou lopen. Maar als ik met een goed onderbouwd voorstel kom zullen extra kosten voor materiaal als een lichtbox e.d. geen groot probleem zijn.
edit:
Kan zo een lichtbox zo snel even niet vinden op een webshop oid, moet ook weg dus heb er niet echt de tijd voor genomen. Morgen ben ik er weer thanks so far iig!
Het zijn technisch geen slechte foto's alleen zijn ze niet heel erg spannend. Mede door de composities.
Maar het weer werkt ook niet heel lekker mee.. Met een strak blauwe lucht hadden de foto's er al een stuk frisser uit gezien.
Probeer Lightroom eens, werkt een stuk beter dan iPhoto
Lightroom heeft een bieb waarbij hij je origineel opslaat (importeren als DNG, digital negative) en daarbij slaat hij de toegepaste bewerking op. Het dus een niet intrusieve methode. Direct naar Lightroom of eerst andere locatie imp. is een keuze.