This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #11

Status
Not open for further replies.
Mooie vrouwen

idd beste chicks

Dit zijn sowieso mooie complimenten want me vriendin staat er ook op .

Op de goede momenten geschoten iig Erik Alleen is er weinig sfeer van het feest zelf. Weinig licht daar?

Klopt. Ik heb ook niet veel met me camera rond gelopen, bij binnenkomst iedereen op de foto en that's it. Maar er hingen niet heel veel lampen enz.

Was één van de eerste keren dat ik met een flitser werkte, en na de nodige alcoholische versnaperingen had het geen nut meer om het uit te gaan testen...

heren,

binnenkort ga ik een binnenfeestje fotograferen in Eindhoven.
Nu heb ik het idee om daar eens een goed objectief voor te huren. Mijn eigen objectieven (Sigma 18-200mm f3.5-6.3 en Nikon 18-70mm f3.5-4.5) zijn daar wel OK voor, maar wil graag eens wat proberen met betere objectieven. Zeker gezien de lichtsterkte vaak (f2.8).

De prijzen om te huren vallen mij wel mee, zeker als het voor 1-2 dagen is.
zelf zit ik te kijken voor 1 van deze jongens:
- Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED
- Nikon AF-S DX 17-55mm/2.8 G IF-ED

Veel meer bereik heb ik toch niet nodig binnen. Met die 17-55 heb ik een tikkeltje meer groothoek dan mijn eigen 18mm objectieven, veel zal het niet uitmaken denk ik?

Mijn body is een Nikon D3100.

Nee, en 18 is al ruim voldoende.
Ik vond t bijna iets teveel zelfs.
Maar dat hangt natuurlijk af van drukte en ruimte.

Die lage fstop hoef je je ook niet in vast te bijten wanneer je met flitser schiet trouwens.

Zelf schiet ik met een D90 icm 17-55 2.8 nikkor. ERG fijne lens ( Zeeer snelle AF en een handig bereik om te lopen ). Pas een keer geprobeerd met mn D700 icm 1.4G in oud jaar. Dat werkte ook chill, maar AF motor is traag

De 24-70 niet nemen @ DX om te lopen. Dit word namelijk 1.5x 24-70 = 36 - 105

Edit :

https://plus.google.com/photos/100207913673302614320/albums/5694095376692714913?banner=pwa

Af en toe kun je zien dat de AF te traag is, of mn diafragma te groot is en de DOF te extreem is.

Dit is gedaan met D700 + 50mm 1.4G + SB600. SB600 laten illuminaten dmv infrarood. Dat werkt echt heeeeerlijk.

Last edited:
ok thnx voor de tip

24-70 leek me wel handig voor een klein beetje zoom, maar het feestje vind plaats in een niet hele grote discotheek. Dus denk dat 55 ook ruim voldoende is

want dat is de mooiste/beste afstand voor 'portret' fotos?

soms is het ook wel tof om op groothoek iets te schieten uiteraard, denk dat daarom die 17-55 wel een goei formaatje is..
kost me 25,- per dag (300,- borg) en kan eht hier in de buurt ophalen en brengen.

een DX lens kan toch gewoon op een DX body? andersom niet toch?

Status
Not open for further replies.