Ervaring opdoen, portfolio opbouwen en nog betaald ook, wat wil je nog meer Wel een doel zetten met een normaal uurloon en desnoods daar op x% korting geven. Dan ben je voor de klant ook niet "die fotograaf die maar een joet et uur vraagt".
Indd, je moet de combinatie vinden. Te weinig vragen komt meestal ook over als iemand die niet weet wat die doet. Ach, 150eu is ook lekker meegenomen natuurlijk, maar onder/overschat jezelf niet
Ik zit ook al te kijken naar de foto van Anne, lijkt haast wel of je het met een telefoon geschoten heb man.
@Bjorn,
Als de de richtprijzen van Fotografie er bij pakt schrik je echt hoeveel het allemaal kost.
Groote bedrijven kan je wel volgens mij richtlijn werken maar kleine dingen meestal niet.
Ook 1 keer 3 foto,s geleverd 1 gebruikt en was 450-, dat zijn natuurlijk wel prijzen waar je wat mee kan, bedoel ga eens doorrekenen je uur tarief, afschrijving materiaal, eventuele verzekeringen, reiskosten etc etc.
Maar je moet idd goed kijken naar met wat voor soort klant je te maken hebt, je kan ook niet te hoog in zetten want dan schrikken ze vaak af.
Heb vandaag een 5D gekocht omdat ik benieuwd ben naar fullframe. Wel even m'n 17-40 verkocht hiervoor dus nu heb ik momenteel geen goede lens voor de 5D, kut Als iemand interesse heeft in een 50D :+?
Ook eindelijk is een flitser gekocht, want daar weet ik nog vrij weinig van af en wil het wel leren.
Even een vraagje aan de 5D eigenaren: kun je de camera zo instellen dat als je op de knop rechtsboven naast het scherm drukt, dat je dan een overzicht krijgt op je scherm van de ingestelde witbalans, sluitertijd, iso, enkelbeeld etc?
Ik hoorde van De Fotomeisjes, die met z'n 2e fotograferen, dat die 't volgende rekenen:
Vrij & za 200,- / do & zo 175,- / ma-di-wo 150,-
Zij hebben wel wat minder bewerkingstijd, als ik zo hun foto's kijk, maar dit is ook aan mezelf(?)
Zit net toevallig die foto's te bekijken van Cookieclub van hun, maar vind wat jij hebt laten zien toch wel wat beter/leuker/meer sfeer.. Nou zie ik van jou natuurlijk voornamelijk de toppers
// Als ik op hun website kijk moet ik toch tot een andere conclusie komen, zitten wel wat betere collecties tussen
Ik heb gisteren ook weer eens de fotograaf uitgehangen tijdens een O&N feest.
Ik moest er alleen voor zorgen dat iedereen erop stond, verder weinig foto's gemaakt van 'tijdens' het feest.