Algemeen fotografie topic #11

Status
Not open for further replies.
388800_273479636033320_100001138578159_770981_651535849_n.jpg

Eerste probeersel :)

Things to do, sensor maar eens gruwelijk schoon laten maken. En een stabieler statief fixen, zit nog te veel beweging in nu maar het begin is er in ieder geval.
Was eigenlijk ook te licht buiten om wat te doen met mn sluitertijd, zat nu op ISO 100 en F32 :P en dan nog soms overbelichten gheghe

Leuk gedaan. Mag idd allemaal wat strakker en scherper. Ook vind ik de zwart/witte achtergrond niks eerlijk gezegd. Beetje een ikea poster uitstraling krijgt het dan al snel..

Leuk gedaan. Mag idd allemaal wat strakker en scherper. Ook vind ik de zwart/witte achtergrond niks eerlijk gezegd. Beetje een ikea poster uitstraling krijgt het dan al snel..

Z/w achtergrond was wel redelijk doelbewust, qua kleuren erg vervelend ten opzichte van de auto :P

Binnekort ga ik een keer savonds aan de slag ermee, mee mogelijkheden qua licht en instellingen. Plus hoop ik dan een stabieler statief te hebben :)

Stel: een beginner koopt zijn eerste DSLR, wat voor redenen zijn er om géén Nikon d3100 met AF-S DX 18-55 VR lens te kopen?

Ik heb behoorlijk wat reviews gelezen/gezien en mijn gevoel zegt: doen! Uiteraard in de toekomst uitbreiden met evt andere lenzen. Dit is puur om te beginnen.

De mensen die van canon zijn zullen dat als reden aandrage :p
De 3100 is zeker een goede beginners dslr! Zelf zou ik wel een lens kiezen met wat meer zoom. Weet niet wat je van plan bent te fotograferen?

Dagelijkse dingen, wanneer ik op stap ga, Partypics etc. Ik denk niet echt dat ik veel zoom ga gebruiken, en als dat wel zo is, kan ik altijd nog upgraden.

Heel mooie instap camera zon d3100. Ik zou zelf alleen niet voor de 18-55 gaan maar voor de 18-105. Die is wel iets duurder maar heeft een veel mooier bereik.

Heb weleens wat optredens staan fotograferen en met 18-55 f/3.5-5.6 vond ik het persoonlijk echt een ramp.
Zou voor partypics iig (prijs gelijke lens) voor bv een 50mm 1.8 gaan. Kost rond de 80-90 euro meen ik.
Hoef je iig niet met een lange sluitertijd en/of hoge iso te knallen.
Probleem met de 50mm is dan alleen de voetenzoom die je hebt.
Maar je pics zullen er imo een stuk beter uit komen te zien.
Ook in daglicht ivm de veel mooiere scherptediepte.

Mijn mening/ervaring iig :)

Eens, ik vind de 18-55 van canon echt bagger, had ik liever laten liggen en een andere lens er bij gehad. Hij is heel flets/saai, 50mm ziet er direct stukken beter uit, maar die vergelijking is niet helemaal eerlijk natuurlijk! Is alleen wel erg wennen om geen zoom te hebben

Heb weleens wat optredens staan fotograferen en met 18-55 f/3.5-5.6 vond ik het persoonlijk echt een ramp.
Zou voor partypics iig (prijs gelijke lens) voor bv een 50mm 1.8 gaan. Kost rond de 80-90 euro meen ik.
Hoef je iig niet met een lange sluitertijd en/of hoge iso te knallen.
Probleem met de 50mm is dan alleen de voetenzoom die je hebt.
Maar je pics zullen er imo een stuk beter uit komen te zien.
Ook in daglicht ivm de veel mooiere scherptediepte.

Mijn mening/ervaring iig :)

Die 50 mm f1.8 is heerlijk ja! Ik zou wel voor de Af-S gaan, is toch wat makkelijker, wel 60 euro meer, maar tis wel lens waar je veel plezier van gaat beleven. En je kan ook de 35 mm overwegen, met 50 mm zit je wel snel bovenop iemands neus, zeker in drukke uitgaansleven ;)

Voorbeeldje (focus is op de handen):
Yellowcard%252520%252540%252520Melkweg-18.jpg

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back