Algemeen fotografie topic #11

Status
Not open for further replies.
Ik heb het al eens vaker gevraagd, maar ik zoek een grote foto van New York. Ik heb op allerlei stockphoto sites zitten kijken, maar de grootte van de foto's daar valt mij nogal tegen. Denk aan max 5000 x 4000 pixels en dan hebben ze nog een 'super' formaat, maar dat is vaak een opgeblazen versie van die van 5000 x 4000.

Ik zoek dus iets wat met een 30-40 megapixel camera is geschoten en dus op 7500 - 5500 zit ongeveer... Iemand tips voor goede sites? Met bv. Google vind ik niet wat ik zoek.

istockphoto.com?

Is wel tegen betaling. Voorbeeldje:
http://www.istockphoto.com/stock-photo-15266048-midtown-manhattan.php?st=b25ceb3

Die gaat bv tot 8695 × 2615 px
 
Danku 4x4 koning.

Heb alleen nog steeds niet jou kleur settings te pakken :p

hehe :p

heb je er een polafilter opzitten?

dsc_1403-border.jpg
 
Vind de 4e erg nice.
Had het btw niet mooier geweest als je de focus had gelegd op de mensen? Of verpest dat de look?

Opzich vind ik het vet zoals die nu is, maar ik heb het gevoel dat er iets mist op de voorgrond.
Vind weinig scherptediepte altijd erg vet in foto's, maar bij deze mis ik zegmaar het "boeiende" van de straat (waar je de focus nu op legt) .
Misschien had de scherptediepte tot aan de mensen moeten lopen.
 
Misschien had het mooier geweest bij sommige foto's als je de blauwe tint uit de auto had weggehaald, dus dat de lucht wel blauw is, maar de auto niet zeg maar, zodat je beter ziet dat die grijs is. Weet het niet zeker hoor, kan ook zijn dat het dan gelijk weer nep lijkt.
 
Vanmiddag ff 2 pics geschoten van motoren van vrienden van mij. Kwam ze toevallig tegen :D


Misschien een beetje TE bewerkt :+ mjah... LFB. Ik moet nog even de balans vinden :p
 

Attachments

  • IMG_3810-kiwi-bewerkt2.jpg
    IMG_3810-kiwi-bewerkt2.jpg
    1.2 MB · Views: 57
  • IMG_3812niels-2.jpg
    IMG_3812niels-2.jpg
    1.3 MB · Views: 55
Ik vond de blauw tint icm het contrast wel mooi. Sowieso zijn mijn foto's volgens mij altijd wel een beetje blauwig.. Ondanks dat ik hier met een gecalibreerd scherm zit.

Denk dat ik een voorkeur bij blauw heb ofzo :D
 
Vanmiddag ff 2 pics geschoten van motoren van vrienden van mij. Kwam ze toevallig tegen :D


Misschien een beetje TE bewerkt :+ mjah... LFB. Ik moet nog even de balans vinden :p

Het gaat om de motoren en die knallen er goed uit! Ik vind ze tof
 
LR is echt heel simpel en alles wijst zich eigenlijk vanzelf..
Je ziet direct wat je aan de foto veranderd, wanneer je een schuifje aanraakt. :)
Wat moet je weten dan, Laurens?
 
Ik heb beide, en eigenlijk verkies ik ps. Nadeel is wel dat het allemaal wat moeilijker is. Maar verander maar eens de achtergrond in LR ofzo. ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top