Algemeen fotografie topic #11

Status
Not open for further replies.
Actiefoto's maak je met de camera, de lens gaat hier niet veel aan veranderen, misschien een lichtsterke lens zodat je wat sneller in sluitertijd kan gaan, wat nodig is bij actie.


Mmmm naa klopt vrij weinig van.
Lens is onwijs belanrijk juist bij actie! Je hebt zoiezo een snelle af nodig. VR kan ook makkelijk zijn, bij uwa niet echt nodig.

Snelle en goede AF is erg belanrijk bij sport, als je een trage af hebt of een die veel hunt heb je alleen maar ergenis.

Groothoek van Sigma 10-20 is wel redelijk te betalen en ook wel goede kwaliteit.
Bij nikon hebben ze helaas geen 70-200 F4 wel jammer, je zou een Sigma 70-200 kunnen kijke, kost ook wle genoeg maar 70-200 is echt een goude maat!

zekker bij cross of scooters etc.


Over de fiseye is ook niet helemaal waar wat je zecht Sander, sorry! :p
15mm op Crop zou ik niet aan raden, is gewoon niet echt groothoek.

8mm is wel heel gaaf, MF kan wel goed hoor maar wel lastig. Ik denk dat eht ongeveer 1m zal zijn daarna is het infinity dus opzich als je object meer dan 1m weg is dan is die altijd scherp.

heb zelf een 16mm fisye op FF, en ook MF daar kan ik ook prima actie plaaten mee schieten. Laast nog doubel page in kitesurf mag gemaakt.

nog en optie wel duurder of Tokina 11-16 of de sigma 10mm bijde AF en goede kwaliteit.

Think about it.

Zou zelf persoonlijk 11-16 tokina nemen, je kit lens houden en dan mischien nog een 70-200 ergens scooren.
Kan je altijd nog kijken voor een 1,4 TC dan heb je 420mm.
Dan is je kit redelijk compleet van 11 tot 420mm.
 
Mmmm naa klopt vrij weinig van.
Lens is onwijs belanrijk juist bij actie! Je hebt zoiezo een snelle af nodig. VR kan ook makkelijk zijn, bij uwa niet echt nodig.

Snelle en goede AF is erg belanrijk bij sport, als je een trage af hebt of een die veel hunt heb je alleen maar ergenis.

Groothoek van Sigma 10-20 is wel redelijk te betalen en ook wel goede kwaliteit.
Bij nikon hebben ze helaas geen 70-200 F4 wel jammer, je zou een Sigma 70-200 kunnen kijke, kost ook wle genoeg maar 70-200 is echt een goude maat!

zekker bij cross of scooters etc.


Over de fiseye is ook niet helemaal waar wat je zecht Sander, sorry! :p
15mm op Crop zou ik niet aan raden, is gewoon niet echt groothoek.

8mm is wel heel gaaf, MF kan wel goed hoor maar wel lastig. Ik denk dat eht ongeveer 1m zal zijn daarna is het infinity dus opzich als je object meer dan 1m weg is dan is die altijd scherp.

heb zelf een 16mm fisye op FF, en ook MF daar kan ik ook prima actie plaaten mee schieten. Laast nog doubel page in kitesurf mag gemaakt.

nog en optie wel duurder of Tokina 11-16 of de sigma 10mm bijde AF en goede kwaliteit.

Think about it.

Zou zelf persoonlijk 11-16 tokina nemen, je kit lens houden en dan mischien nog een 70-200 ergens scooren.
Kan je altijd nog kijken voor een 1,4 TC dan heb je 420mm.
Dan is je kit redelijk compleet van 11 tot 420mm.

Thanks, sla deze even op in een word bestandje :)

Heb het er met Vinnie ook al over gehad, en die fisheye laat ik nog even gaan.

Heb de volgende 2 lenzen besteld en komen als het goed is morgen binnen, zijn beide al verzonden:

- Nikkor 50mm F 1.8 AF-D
- Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS

Beide met UV filters.

En dan vind ik het voor voorlopig even genoeg :)
 
@Melv16 Wat voor UV filters? Want je kan crappy UV filters besteld hebben. Dan hebben die objectieven nog geen zin..

@Vinnie van mij mag de bewerking wat 'harder'.. Vind het allemaal een beetje soft. :p
 
30 euro stuk zullen dan denk ik geen onwijs goede zijn :p betaal voor de mijne b&w ongeveer 80 ofzo dacht ik.
Scheelt echt heel veel hoor!

Wrm eigelijk de 18-200 ?? ben ik beetje benieuwd naar.
 
Voor de 50mm F 1.8 http://www.foka.nl/site/bw-uv-52e-010-mrc-p-704.html

En voor de 18-200 http://www.fotokonijnenberg.nl/product/10672/tiffen-72mm-uv-protectie-filter.html

Waarom de 18-200 ? Vinnie zei dat dat een erg fijne lens was, ik wilde eerst een Tamron, die was ook stukkie goedkoper, maar kon die beter niet pakken zei Vinnie omdat bouwkwaliteit enzo wat minder zou zijn.

Zelf toen wat reviews gelezen over beide en de sigma kwam er toch beter uit, vandaar dat ik die toen heb genomen ipv de Tamron
 
Dan de hondenclub 8ter de waterzuivering :p

juustem

Voor de 50mm F 1.8 http://www.foka.nl/site/bw-uv-52e-010-mrc-p-704.html

En voor de 18-200 http://www.fotokonijnenberg.nl/product/10672/tiffen-72mm-uv-protectie-filter.html

Waarom de 18-200 ? Vinnie zei dat dat een erg fijne lens was, ik wilde eerst een Tamron, die was ook stukkie goedkoper, maar kon die beter niet pakken zei Vinnie omdat bouwkwaliteit enzo wat minder zou zijn.

Zelf toen wat reviews gelezen over beide en de sigma kwam er toch beter uit, vandaar dat ik die toen heb genomen ipv de Tamron


denk een beetje zelfde reden als ik, veelzijdig willen gebruiken. niet steeds willen wisselen van lens.
 
ik heb een 70-300 van nikon en een 18-50 2.8 van sigma. bevallen mij allebij zeer goed voor het sportief foto's maken
 
ik heb een 70-300 van nikon en een 18-50 2.8 van sigma. bevallen mij allebij zeer goed voor het sportief foto's maken

70-300 met vr? Die staat erg goed aangeschreven ja.

Misschien/hopelijk heb ik binnenkort de tokina 11-16 f2.8, ligt eraan of degene die hem aanbood nog steeds te koop heeft.
 
Ze zijn er :)
 

Attachments

  • DSC_0003.jpg
    DSC_0003.jpg
    946 KB · Views: 16
  • DSC_0004.jpg
    DSC_0004.jpg
    858.4 KB · Views: 13
  • DSC_0005.jpg
    DSC_0005.jpg
    967.2 KB · Views: 10
  • DSC_0006.jpg
    DSC_0006.jpg
    1,023.4 KB · Views: 13
Tiffen las ik wel eens goede verhalen over. Heb zelf alleen een filter op m'n 17-40 van B&W. Verder doe ik geen filters op m'n lenzen, ben erg zuinig op m'n spul en goed glas beschadigd niet snel vind ik.
Heb nog een 70-200 2.8 IS aangeschaft, moet alleen nog binnenkomen. Had de niet IS versie van de hand gedaan maar bleek 'm toch wel te missen, dus gelijk maar een betere gekocht. Had ook nog lenscoat liggen voor de IS versie :p dus komt goed uit.
 
Welke 17-40 lens heb je?
Kan toevallig een Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM kopen voor 400eu. Ben benieuwd of dat wat is..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top