Algemeen fotografie topic #11

Status
Not open for further replies.
Er zijn geen andere 17-40's dan die dacht ik? Grootste voordeel vind ik de snelle AF. Scherpte is ook dik in orde. Sander heeft hem ook trouwens, misschien kan hij er nog meer over vertellen? Nadeel vind ik de F4.
 
Trouwens, die focuspunten die oplichten zijn bij mij wat out.
Ik trok laatst per ongeluk m'n statief om door flitserkabel en m'n cam viel (in de sneeuw en niet bepaald hard) - volgens mij is 't daardoor gekomen.
Iemand bekend mee?

Ja ik heb hetzelfde. Het ligt er even aan hoe de punten precies verschoven zijn. Het kan het matglas zijn, maar ook de belichting in de viewfinder assembly. Bij mij is het in ieder geval niet het matglas, aangezien ik die al herplaatst heb. Als het de viewfinder assembly is moet het eea gekalibreerd worden. Ik krijg net een mail binnen dat het tussen de 50e-100e kost. Ik denk dat ik eerst zelf eens ga schroeven.

Boven je spiegel zit dat een soort van glaasje, dat zal verschoven zijn, is ZEER simpel te fixen. Lens eraf, lipje wat boven zit loshalen, klepje komt laag, en dan kan je dat glaasje terug goedleggen, als hier het probleem zit tenminste.

Dan heb jij dat nog nooit op een 350d gedaan. ;)
 
Bij een 40D is het inderdaad in een paar minuten gedaan.
350D heeft dat glas vast zitten, en is dus niet zo verwisselbaar zoals bij een 40D Sandor.
 
In een 350d zit een matglas ook los. :? De borgveer zit alleen verzonken en je hebt erg weinig ruimte om langs de spiegel te komen. Je kan er allemaal net niet lekker bijkomen of zien. Volgens mij is een 350d ook nooit ontworpen om matglas te veranderen.
 
Bij een 40D is het inderdaad in een paar minuten gedaan.
350D heeft dat glas vast zitten, en is dus niet zo verwisselbaar zoals bij een 40D Sandor.

Ik heb het ook niet over een 350D of 40D, maar bjorn heeft een 5D zoals ik, en daarvan weet ik dat het letterlijk 1 klepje losmaken is om zo aan je matglas te komen.
 
Dan zit het bij de 5D hetzelfde als de 40D waarschijnlijk.
Maar zat nog in de veronderstelling dat bjorn een 350D had ;)
 
70-300 met vr? Die staat erg goed aangeschreven ja.

Misschien/hopelijk heb ik binnenkort de tokina 11-16 f2.8, ligt eraan of degene die hem aanbood nog steeds te koop heeft.

Hmm, jammer hij is al verkocht :( Even doorzoeken dus

Andere al snel gevonden, misschien dus toch.. even afwachten
 
Ik heb het al eens vaker gevraagd, maar ik zoek een grote foto van New York. Ik heb op allerlei stockphoto sites zitten kijken, maar de grootte van de foto's daar valt mij nogal tegen. Denk aan max 5000 x 4000 pixels en dan hebben ze nog een 'super' formaat, maar dat is vaak een opgeblazen versie van die van 5000 x 4000.

Ik zoek dus iets wat met een 30-40 megapixel camera is geschoten en dus op 7500 - 5500 zit ongeveer... Iemand tips voor goede sites? Met bv. Google vind ik niet wat ik zoek.
 
Er zijn geen andere 17-40's dan die dacht ik? Grootste voordeel vind ik de snelle AF. Scherpte is ook dik in orde. Sander heeft hem ook trouwens, misschien kan hij er nog meer over vertellen? Nadeel vind ik de F4.

Oh klopt idd. Vergis me met de Sigma 17-50,, maar vind die 17-40 ook wel een interessante lens alleen de F4 is minder lijkt me idd..
 
Ik heb het al eens vaker gevraagd, maar ik zoek een grote foto van New York. Ik heb op allerlei stockphoto sites zitten kijken, maar de grootte van de foto's daar valt mij nogal tegen. Denk aan max 5000 x 4000 pixels en dan hebben ze nog een 'super' formaat, maar dat is vaak een opgeblazen versie van die van 5000 x 4000.

Ik zoek dus iets wat met een 30-40 megapixel camera is geschoten en dus op 7500 - 5500 zit ongeveer... Iemand tips voor goede sites? Met bv. Google vind ik niet wat ik zoek.

Kan je niet gewoon wat opblazen in PS?
't Is ong 1.5 x vergroot en dat is volgens mij best te doen.
Je zal er toch ook niet letterlijk met je neus tegenaan zitten?
 
Oh klopt idd. Vergis me met de Sigma 17-50,, maar vind die 17-40 ook wel een interessante lens alleen de F4 is minder lijkt me idd..

Ik heb ook de Sigma 17-50 2.8 Macro, bouwkwaliteit is wat minder maar verder vind ik het ook een goede lens, waarvan de AF ook redelijk snel is maar die hoor je ook wel goed, maar dat hoeft geen nadeel te zijn. Die 17-40 is zo geruisloos dat ik me soms afvraag of die wel scherp gesteld heeft (ik gebruik nooit MF).
 
Zometeen maar eens ff naar de winkel om te kijken :)

Is het trouwens niet weer eens tijd voor een foto wedstrijd?
 
Ja indd.. Lijkt me ook wel weer leuk :)

Btw Youri, welk programma gebruik jij om je HDR foto's bij elkaar te plakken?
 
Vandaag voor iemand een kleine snelle shoot gedaan.

Hier 1 van de serie

[Ir]http://i53.tinypic.com/2zhnq0o.jpg[/Ir]
 
Kan je niet gewoon wat opblazen in PS?
't Is ong 1.5 x vergroot en dat is volgens mij best te doen.
Je zal er toch ook niet letterlijk met je neus tegenaan zitten?

Nee klopt, zit er iets vandaan. Kijkafstand is een metertje ongeveer.

Is er nog een speciale manier om op te blazen? Of gewoon via afbeelding => afbeeldingsgrootte?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top