This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
Jup klopt ja zekker links, bij zen haarlijn.
Volgens mij heeft die wel oranje haar maar, WB volgens mij niet helemaal juist.

Waarschijnlijk een vreemde vraag ,

Ik ben sinds een korte tijd bezig met wat film werk als hobby.
Ik ben momenteel in het bezit van een hxr mc50 camera.

Features:

- G Lens
- Wide Angle
- 10x Optical
- Exmor R CMOS Sensor
- Full HD AVCHD recording
- 64GB Internal Flash Memory
- 3.5" LCD display
- HDMI output
- Video format HD: H.264 / MPEG-4
- 12MP still picture
- Filter size: 37mm
- Iris F1.8-3.4
- 1/6 - 1/10000 Shutter speed
- Input / Output slots: Stereo mini jack 3.5mm, S Video, Component Out, Remote, USB and HDMI mini connector
- Memory slot: Memory stick Pro Mark 2, PRO-HG, Duo HX
- 5.1ch / 2ch Stereo
- Dimension (W x H x D): 85 x 74 x 176 mm
- Weight: 770 g (Included Battery, Lens hood and Microphone)

Erg tevreden, maar zou graag veel meer "depth of field" willen op sommige momenten.

Ik ben totaal niet thuis in lenzen, maar zag op internet dat mensen lenzen van foto toestellen gebruiken om meer DOF te krijgen.

Ik kan niet echt duidelijk volgen/vinden wat ik precies nodig heb en waar ik op moet letten.

Iemand hier die mij kan helpen hiermee?
Kan ik gewoon een lens kopen en een adaptor fixen zodat het op mijn camera past?
Waar moet ik op letten bij het kopen van een lens?

Ik zou ongeveer dit als resultaat willen :

Alvast bedankt!

Waar je vooral op moet letten is je diafragma opening, hoe wijder des te meer DOF je krijgt. Dit wordt weergegeven in een F waarde, bij jou is F1.8 het kleinst, maar hierdoor vang je dus ook veel licht (pupil is groter) dus moet je dan ook even de sluitertijd letten om niet te lichte foto's te krijgen.
Waar je ook op moet letten is de afstand waarvan je een foto maakt. Op deze site: http://www.dofmaster.com/dofjs.html kun je zien welke afstand je moet nemen, je moet echter wel even je camera ertussen vinden.

Ik schreef dit op met in mn hoofd dat je foto's ging maken, maar hetzelfde geldt voor videos maken.

Ga er wel vanuit dat je waarschijnlijk je autofocus verliest.
Anders gewoon een fotocamera kopen, daar wordt tegenwoordig dus ook vet veel mee gefilmd.

Thnx Fox

Ga er wel vanuit dat je waarschijnlijk je autofocus verliest.
Anders gewoon een fotocamera kopen, daar wordt tegenwoordig dus ook vet veel mee gefilmd.

Dat van de auto focus weet ik. Daar staat me cam nu ook al bijna nooit op.
Filmen met een fotocamera is mijn laatste optie mocht dit alles niet werken.
Ik had er al voor gekeken, maar ik denk dat dit een goedkopere oplossing is mocht het werken.

De cam die ik nu heb is 100% naar wens afgezien van de DOF.

ik ben op zoek naar een ultra compact cam +-150 euro. het liefst met hd filmen.ben totaal niet meer op de hoogte van nieuwe modellen. iemand tips?

Volgens mij wat teveel bleek gebruikt.. :Z

Welke versie heb je?
Ik zat al een tijd op 2.4, maar sinds paar dagen 3.2; zoveel nicer. :#
Overal waar ik tegen aan liep zit erin eigenlijk, althans, een hoop.

Vooral die lens eigenschappen zijn handig imo.

Ah ah ah ah ah :henko:

3.2. Heb er nog nooit mee gewerkt, dus is echt even wennen!

Het lijkt mij dat de camera stil is gehouden en dat er om de x (tiende)seconden een foto maakt en die bij elkaar plakken, net als een panorama eigenlijk, maar dan niet de foto vergroten maar verdiepen.

hmm nee,

Hoe ik hem schiet is gewoon mee volgen.
Hier schiet ik ongeveer 5a6 FPS meer als voldoende vindt ik kan ook 8fps schieten maar vindt ik beetje overdone.

Ook schiet ik net even wat ruimer zodat ik wat lucht aan alle kanten heb zeg maar.
Er zijn redelijk wat manier voor om het te doen.

Status
Not open for further replies.