Dat ligt er een beetje aan. Hoe ver weg sta jij van je objecten, dat het te dichtbij komt is gewoon de skills van je zelf.
dan doe ik stapje naar voren of naar achteren. zeg maar
ALs ik me met 300+1,4 schiet is ook ongeveer 400+ dan schat ik ook in waar de rider gaat komen en waar die heen gaat.
Waar je ook wel aan moet denken is: welke lens heb je nu ? en als die lens die veel MM,s heeft dan is het gat tussen 400 en xx erg groot.
De 70-200 is wel onwijs lekker en geeft hele goede resultaten met 1,4.Maar je hebt ngog maar 280mm.
Dus ik zou even kijken of je echt veel nodig hebt. En als je toch denkt van het is veel verschillenden lengte,s.
Zou je ook nog kunnen kijken voor de 100-400. zoom en veel MM,s. En kwaliteit ook heel goed.
een sigma 17-70 is misschien wel een leuke lens voor die 500D?
Zit ik zelf ook voor te kijken, dan gaat Robert alleen wel ruim over z'n max van 500,- heen, die lens alleen al is 350,- (nieuw)
2,0 TC zou ik presoonlijk niet doen. heb er zelf geen onwijs goede ervaringen mee.
Af is trager en hunt wat meer, scherpte is zoiezo minder en alles is wat meer soft.
het meeste is natuurlijk te herstellen met PS/LR maar goed.
Zelf mischien voor een 100-400 kiezen of als je dat niks vindt 70-200 +1,4tc en proberen zo dicht bij mogelijk te komen.
Je kan de Combinatie 2,0+ 70-200 daarna altijd nog eens proberen even een dagje een 2,0 huren.
Welke camera had je ? 550d toch ? dan kan je in ieder geval nog redelijk wat croppen.