Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
Wat 'poëtische' foto's:
1
14kf67b.jpg

2
kagls.jpg

3
j8pqmr.jpg

4
21mc0ld.jpg

5
2v3iqs6.jpg

6
28bfrxc.jpg

7
28a8i2b.jpg

Studie ontwijkend gedrag op de late nacht / vroege morgen.. :X

gister 3 oude fotobladen gekocht bij kringloop. 2 keer world press foto van eind jaren 60 en begin 70 en nog iets.. best oke :)

Haha, Joene! :)
Ja, 't zal niet ieder z'n smaak zijn en ik vind ze zelf ook niet allemaal even tof.
't Is ook een selectie uit foto's voor opdracht, waarbij ik een soort dagboek bij moet houden en me daarbij dus moet focussen op het hypertriviale/poëtische (schoonheid in dagelijkse/kleine dingen).

Wel goed voor m'n productiviteit trouwens, zo'n nachtje overslaan.
Verslag was stipt 9 uur af, na school nog even rond wezen cruizen om wat foto's te maken en wil vanavond ook nog even aan de slag. 8P

Moet die van vanmiddag allemaal nog importeren, dus hoop dat d'r wat leuks tussen zit.

1
t6tb41.jpg

2
23rlhls.jpg

3
2qipceg.jpg

4
51smft.jpg

Vind zelf 1 en 3 nice - 2 wel ok.
4 ga ik nog eens overnieuw doen, want 't was al wat donkerder en de vrouw des huizes stond me argwanend aan te kijken..

Edit: Ah, snap nu waarom foto's fletser zijn.
Ik sla ze op als AdobeRGB en tinypic etc zetten dat wss weer om.
Next time..

Last edited:
Ben wel benieuwd waarom?

ik vindt bevoorbeeld 1 en 2 onwijs mooi zit zoveel emotie in en heb ook gevoel dat ze analoog zijn geschoten.

1

Vind zelf 1 en 3 nice - 2 wel ok.
4 ga ik nog eens overnieuw doen, want 't was al wat donkerder en de vrouw des huizes stond me argwanend aan te kijken..

Edit: Ah, snap nu waarom foto's fletser zijn.
Ik sla ze op als AdobeRGB en tinypic etc zetten dat wss weer om.
Next time..

Misschien bij nummertje 2 een long-exposure-shot te maken? statiefje en lekker dichtknijpen? krijg je dat geweldige effect van het water ..

Dat moet ik ook nog is uitproberen bij water, nog nooit gedaan eigenlijk.
Had deze week nog wel een aantal foto's gemaakt, de natuur had mooie effecten (alle bomen waren wit van de ijs/sneeuw etc) maar ben ff kabeltje kwijt :P Ben wel echt maximaal tevreden over de 70-200 2.8, AF is zoo snel en de kleuren en scherpte zijn ook beter dan m'n andere lenzen. Heb ook m'n kitlens en Tamron 18-270 verkocht, en heb nu dus alleen een 70-200 en 70-300, Wil misschien een Sigma 17-70 scoren maar kijk nog even rond voor ik de beslissing neem, 15-85 van Canon lijkt me ook wel wat alleen wel een stuk duurder.

Ben wel benieuwd waarom?

ik vindt bevoorbeeld 1 en 2 onwijs mooi zit zoveel emotie in en heb ook gevoel dat ze analoog zijn geschoten.

Ik denk dat je die foto's vooral mooi kan vinden als er een verhaal bij zit (ik lees zelf ook nooit de verhaaltjes die er onder staan eigenlijk). De 3e heb ik echt het idee dat dat hoofd er bij is geshopt of getekend met illustrator ofzo :P

Last edited:
Joene, zou misschien wel een idee zijn ja.
Had 'm ook bij me, maar 't was me te freaking koud en stond met de wagen op de dijk, kon niet te lang stilstaan. :)
Dion kent dat stukje denk ik wel trouwens.

woow! zijn dit serieus foto's die jij niet mooi vind? zie ik andere foto's, of begrijp ik je gewoon verkeerd?
ik vind ze echt heel vet! met of zonder verhaal.

Had 'm ook bij me, maar 't was me te freaking koud en stond met de wagen op de dijk, kon niet te lang stilstaan. :)

Dat is tegenover mij inderdaad :p

ja snap ik! maar gewoon ideetje, geweldige grijstinten ook met de sneeuw erbij dan.

heb vandaag mijn ebay cheap-ass-gorillapod statief ding binnen gekregen van ebay. lekker klein en toch handig als ik 'ff snel' een wat langere sluitertijd wil gebruiken!

Die had ik ook gekocht, bij de Action, 2 of 3 euro dacht ik. Blijft alleen staan mits de kitlens of iets kleiners/lichters is gemonteert :P Maar soms komt het wel goed van pas, dus waarom niet kopen idd :)

@ Maarten, ja het is vervelend om niks onder de 70 te hebben, gelukkig zag ik nog mijn oude EOS300 met een kitlens er op, 28-90 opzich wel oke dus.

1176252174_6_ePBU.jpeg

1176252346_6_0T1E.jpeg

Niet echt super, maar valt vies tegen op vanuit de kofferbak van een auto fatsoenlijke foto's te maken als het al licht al minder begint te worden.

Jammer van die auto op de achtergrond op foto 2. Dat houten huisje past nog wel bij de omgeving, die auto niet, vooral niet met z'n koplamp aan.

Status
Not open for further replies.
Back