Membraan gedraait @ mina

als ik big B was hat ik het menbraam gedraait en dieper gelegt.
nu botst het overal tegenaan wat me niet bevorderlijk lijkt.
mooiste zou zijn om er wat van af te vrezen :)

ik denk dat het draaien van een menbraam in een mina carter wel voordelig is.
ik heb het ook in mijn nieuwe mina carter icm een moto tassinari V-force 85cc
komen ooit wel foto's van hier :p

Zoals het bij piaggio zit? Of Minastyle?

Dieper gaat helaas niet, omdat het blokje dan niet meer op het blok kan worden vastgeschroefd.

Een VL14 zit dieper in het carter, zeg maar ter hoogte waar die "bollingen" in het carter beginnen.
Dat zit ook heel netjes over de krukwangen heen.
 
Die kleppen buigen echt geen cm open hoor :p

Eerder een mm of 2 ofzo.

dan snap ik jou keuze van de positie niet echt..
hoezo heb je het membraan zover naar "voren"geplaats dan?

of is het een ontwerpfoutje en heb je vanaf de orginele positie het membraan onder een hoek gezet ofzo:p..

ik zou ervoor gekozen hebben het membraan meer naar achteren te plaatsen..ziet er gewoon veel logischer uit..

maar dat zijn natuurlijk de meningen over verdeeld, en het zijn de testresultaten die tellen!

ik ben nu met iets soortgelijks bezig voor mina..zodra het af is post ik wel foto's..

Laurens
 
Nee, het is geen ontwerp fout.

Blokje is gemaakt, met de gedachte het membraan zo te plaatsen als een normaal piaggio membraan.
En daarvoor moet het onder die hoek staan. Geloof me, er is echt wel over nagedacht.

Alleen omdat ik nu wat dingen wil proberen, pakt het zo uit.

Edit:
Ik wilde het carter dus zoveel mogelijk "orgineel" houden.
 
Last edited:
Als je eraan begint,en je bekijkt het carter snap je waarom,Dieper is onmogelijk zonder enige aanpassingen aan het carter,Ik heb dus een plaatje + het carter aangepast,Zo komt het dus bij mij net boven de boost uit,

@ laurens
 
big b kun je niet een plaatje maken dat het menbraam verzonken is?

dus blokje waar je het menbraam als het waren van onder aan vast schroeft dan int carter laten zakken en vastschroeven aan carter? dan kom je tussen 0.5 en 1cm dieper. lijkt me idealer en niet eens moeilijk te maken :)
 
2dt4osw.jpg


:emo:
 
big b kun je niet een plaatje maken dat het menbraam verzonken is?

dus blokje waar je het menbraam als het waren van onder aan vast schroeft dan int carter laten zakken en vastschroeven aan carter? dan kom je tussen 0.5 en 1cm dieper. lijkt me idealer en niet eens moeilijk te maken :)

Zou ik kunnen doen, maar moet ik een nieuw plaatje + nieuw membraan.

We zullen het wel zien deze/volgende week, hoe het uitpakt.
 
kut voor ik dit zei had ik eerst patent aan moeten vragen :p

mjadan moet je idd een nieuw plaatje maar dit kan gewoon een 4 kante of ronde zijn met een gat die aansluit op je spruitje. schroef je force eronder en schroef em aan je blok :)

makkelijker als jij hebt gedaan. en wellicht effectiever :)
 
Je kan niet door het carter heen kijken,

Hoogte van het membraan is een feit,Maar om het membraan dieper in het carter te krijgen,icm met een vl14/Vforce zal je aan het carter moeten frezen,Daarom is dat wigje als enige oplossing zonder aan het carter te frezen


klopt:), maar als het mijn carter was zou ik gewoon gaan frezen, want dat lijkt mij beter vanwege de bolling die daarzit en het passeren van het mengsel daarlangs. Maar als je niet wil frezen is dit een prima oplossing ja;)
zo ieder zijn ding:D

edit: ik heb het nu alleen maar over het piaggio carter met de v-force!
 
klopt:), maar als het mijn carter was zou ik gewoon gaan frezen, want dat lijkt mij beter vanwege de bolling die daarzit en het passeren van het mengsel daarlangs. Maar als je niet wil frezen is dit een prima oplossing ja;)
zo ieder zijn ding:D

edit: ik heb het nu alleen maar over het piaggio carter met de v-force!

Wegfrezen kan altijd nog, bij frezen wordt moeilijk :p
 
er is al eens een v-force aangepast voor pia en had geen verschil met een getunede VL-13. maar het weeres wat anders als wat iedereen heeft;) het is gwn een uitdaging om er meer uit te halen :W

grt jordi
 
epc zip heeft het geloof ik ook gedaan, v-force ( zip van meran roufs )... weet echter niet wat dit effect was, miss niet veel verschil aan de reactie van j-tuning hierboven :p

ligt er denk ik ook aan onder welke hoek, hoeveel je weg freest enz.. het membraan erin zet...

gr
 
Meran had een heel stuk uit z'n carter laten draaien/frezen kotteren weet ik het. Daardoor lag het membraan vrij laag in het pia carter. Helaas pakte hij er niet veel winst uit vertelde hij @ euhm... Drachten :!
 
er is al eens een v-force aangepast voor pia en had geen verschil met een getunede VL-13. maar het weeres wat anders als wat iedereen heeft;) het is gwn een uitdaging om er meer uit te halen :W

grt jordi

valt ook sowieso niet te zeggen, heb ook wel vaker waargenomen dat een v-force verlies gaf t.o.v. een vl14.
 
sorry voor de onduidelijke kwaliteit foto.

DSCF0181.jpg


Het is echt een enorm stuk wat je weg moet halen,En de rest opgevuld,wat dus onbruikbaar was,Toen sluite hij net de boost af,Dus een ophoging met een hoek erin + vastgezet
 
Wat mij opvalt is, er zijn dus al wel mensen die hier proberen om mina membraam @ pia, maar niet pia membraam @ mina, of mina membraam @ pia style.
 
Wat mij opvalt is, er zijn dus al wel mensen die hier proberen om mina membraam @ pia, maar niet pia membraam @ mina, of mina membraam @ pia style.


Mina membraan is in dit geval alleen de V-force , omdat die niet voor pia beschikbaar is. Verder wordt er geen enkel mina membraan gebruikt voor pia.

En pia membraan @ mina is super veel aanpassings werk.
Pia membraan heeft een knik erin , dan moet je een complete carter bout gaan verplaatsen etc
 
Back
Top