membraan binnestebuiten

A-Bizar said:
Volgens mij klopt die tekening/flow niet.

Dat rode , hoe kan het daar precies zo mooi schuin flowen als het daar JUIST uit komt. Je plaatjes gaan open dus het komt uit het rode gedeelte , en niet er strak langs.

De flow bij tekening 2 zal eerder zo zijn bij membraan tekening 1.


edit: ik zat meer te denken aan zoiets :

( kan er naast zitten maar dit vind ik waarschijnlijker. ook omdat het erin gezogen word en niet geperst )


hey, ja dat klopt beter jah :) ,

@ jacco, ik denk dat die ruimte er wel is, je zal dan dus wel een cnc bank nodig hebben of wat anders, misschien dat het uit een blok plastic te frezen valt, ik ga weer eens lekker beunen maar dan word het alweer andere vorm, overigens bij deze vorm wel zorgen dat de doorgang evengroot is als de carb doorlaat :)

membraan3.JPG


over een klein maandje heb ik weer een scooter tot mijn beschikking dus dan ga ik misschien eens een weekje beunen :)

/ quicksilver zijn plaatje als voorbeeld genomen, mocht hij hier een probleem mee hebben verandert ik het wel ff :)
 
dan moet je bij Jaaerox ben vraag meteen toestemming voor copy pasten van zijn picca :D. Ik volg dit ook allemaal beetje vind het wel interessant.

Het idee van jou vind ik verder helemaal zo onlogisch nog nooit. ik ga denk ik ook beetje testen met dat.
 
Last edited:
lijkt me wel dat het het makkelijkst mooi is te maken als je blok uit elkaar ligt, kan je beter zien hoe alles aansluit
 
op die laatste tekening heb je dus maar 1 kant vh membraan voor de plaatjes...
wil je het doorlaatoppervlak groot genooeg hebben moeten je plaatjes zo ver buigen dat je hele dure plaatjes moet hebben (erg dun en sterk, nieuw materiaal ?)
denk niet dat het op deze manier gaat werken in ieder geval.
 
je moet voor de gein even in een 125cc wegracer carter kijken , dan weet je hoe de flow moet zijn.. als het werkelijk beter zou zijn zou er allang een slimme tuner zijn geweest die het verbouwd had..
 
melf #50 said:
als het werkelijk beter zou zijn zou er allang een slimme tuner zijn geweest die het verbouwd had..

Dat zeiden ze bij MZ ook niet toen ze de expansie-uitlaat bedachten :+

Maar ik betwijfel ook of dit beter werkt....
 
ABT said:
Dat zeiden ze bij MZ ook niet toen ze de expansie-uitlaat bedachten :+

Maar ik betwijfel ook of dit beter werkt....

ja , maar die bij MZ was ingenieur en die onderzocht eerst alles , en vondt toe uit dat de 2 takt beter liep op een expansiepijp..

het membraan is al uitgevonden en hoeft niet opnieuw te worden uitgevonden ;)

en bij MZ is ook de roterende inlaat uitgevonden ;)
 
melf #50 said:
het membraan is al uitgevonden en hoeft niet opnieuw te worden uitgevonden ;)

als het voordelen met zich meebrengt zou het leuk zijn, maar ik betwijfel het ook zo als k et zo zie... het is precies hetzelfde principe alleen omgedraait..:rolleyes: :p
 
dat zeg ik, als het goed was was het ws al eens door iemand zo gefixt, mja, ik wil em evegoed wel ff teste :) en met dat doorbuigen is het ff de oppervlaktes berekenen

grtz
 
Back
Top