Membraan vorm

melf #50 said:
Na de internationale races te Hengelo werd op de proefbank het hoogste vermogen gemeten van 21,4 pk. bij 15.800 toeren per minuut !

dit vermogen dus ...

Vergeet niet dat toendertijd het vermogen werd gemeten op de krukas en NIET op het achterwiel
zoals wij dat tegenwoordig doen, dus als je dit wil vergelijken zul je moeten weten wat dit apparaatje
overhield op het achterwiel aan vermogen...
 
SpeedPunk said:
Vergeet niet dat toendertijd het vermogen werd gemeten op de krukas en NIET op het achterwiel
zoals wij dat tegenwoordig doen, dus als je dit wil vergelijken zul je moeten weten wat dit apparaatje
overhield op het achterwiel aan vermogen...

Het vermogen op de uitgaande as van de versnellingsbak.........
 
SpeedPunk said:
Vergeet niet dat toendertijd het vermogen werd gemeten op de krukas en NIET op het achterwiel
zoals wij dat tegenwoordig doen, dus als je dit wil vergelijken zul je moeten weten wat dit apparaatje
overhield op het achterwiel aan vermogen...

Voor de vergelijking moet je juist krukasvermogen hebben van beide motoren. Anders zit je nog met het verschil in transmissierendement van een scooter en zo'n schakel.
 
Joël said:
Voor de vergelijking moet je juist krukasvermogen hebben van beide motoren. Anders zit je nog met het verschil in transmissierendement van een scooter en zo'n schakel.

Helemaal gelijk 8)
lijkt mij dat bij een varioblokje toch wat meer verlies optreed dan
bij een schakel met ketting overbrenging, en er dus minder pk's
worden overgebracht op het achterwiel +pippi+
 
Last edited:
melf #50 said:
och , staat er hier 1 vlakbij , maar denk niet dat die m even meegeeft :p

(68er Jamathi btw)

Dan mag ie zelf gasgeven op de testbank...... :+

Dat spul van vroeger was allemaal zoooooooo goed dat ie ook nog wel een testbankrun moet kunnen overleven :p
 
Staat hier nog een 76'er morbidelli 125cc, roterend. 46pk bij 15.300.... Dat is echt heerlijk gas geven.


edit: Kom er graag een keer mee op de testbank ABT
 
Luuk said:
Staat hier nog een 76'er morbidelli 125cc, roterend. 46pk bij 15.300.... Dat is echt heerlijk gas geven.


edit: Kom er graag een keer mee op de testbank ABT

46 Pk aan de krukas ?

En over de testbank: Dan moet je Mario lief aankijken :+
 
ABT said:
Dan mag ie zelf gasgeven op de testbank...... :+

Dat spul van vroeger was allemaal zoooooooo goed dat ie ook nog wel een testbankrun moet kunnen overleven :p


hij rijd er al expres niet meer mee , geloof dat de laatste reserve onderdelen zo'n beetje erop zitten , als zo'n cilinder ,zuiger of krukas kapotloopt krijg je daar nooit 1 meer bij , hij word nog weleens gebruikt met demoritjes zoals sentenial maar ook niet volgas..

mja , we dwalen weereens af :p
 
Weer dat gezever over vroeger. Die 50cc racers werden in een schuurtje door 3 particulieren helemaal zelf gemaakt. Inclusief carters, versnellingbakken, frame, cilinder, uitlaat en zelfs ontsteking. Op de computer ontworpen CDI's met doorontwikkelde curves hadden ze niet. Internet om fijn te discusieren ook niet. Eigen testbak om te testen, dik sponsorcontract, verfijnde giettechnieken, CNC draai en freesbanken... Waar hebben jullie het over? Die racers waren voor die tijd super snel! Meer respect voor die mensen dan voor iedereen die een MHR setje koopt en dat een beetje aanpast en afsteld hoor...
En ga weer tegen elkaar racen hoor... Wie herinnert zich nog die SOBW scooter van Rep26 die helemaal zoek gereden werd door een van Veen Kreidler?
 
NeoHippie said:
Wie herinnert zich nog die SOBW scooter van Rep26 die helemaal zoek gereden werd door een van Veen Kreidler?
Mja, die zip was 50cc ac met 16mm, vind je het gek dat die zoek werd gereden?

Verder idd respect voor die gasten van vroeger.
 
NeoHippie said:
Waar hebben jullie het over? Die racers waren voor die tijd super snel! Meer respect voor die mensen dan voor iedereen die een MHR setje koopt en dat een beetje aanpast en afsteld hoor...

we hebben het over wat een beter systeem is, tuurlijk respect voor die mannen! ik vind het ook mooier om een snerpende kreidler te zien jager, dan een em ha air. Maar dat was het punt even niet...
 
op speedparts staat het membraam te koop voor 54 o.d. en op euroscooters voor 43 o.d. alleen bij eurscooters staat dat het van stage 6 is en bij speedparts niet..
maar het zijn wel de betere membramen.. als je kijkt op snellere crossers zit er altijd een vforce op die zijn voor die crossers ook 230 euro ofzo.. dus ik dit membraam zeker testte!
 
melf #50 said:
het word ook gemaakt door moto tassanari , die maken niks anders als membranen voor de cross zo'n beetje ..

ik heb m'n vforce ondertussen ook binnen. was nou aan het denken hoe jij over het tune gebeuren over dat membraan denkt.

spijltjes bij alle kleppen spits maken, grote spijl waar de inlaat in 2 verdeeld wordt ook spits maken? of hoe denk je er over?

Ik was ook aan het denken of het niet vet zou zijn om er vl14 kleppen op te zetten en de spijltjes weg halen zoals bij vl14 tuning.

Grtz Hans
 
melf #50 said:
ik zet m er gewoon zo op , je hoeft er niet veel aan te doen , verder moet je even kijken naar hoe de platen vastzitten ;)

ik ga hem ook eerst gewoon zo testen, ook een keer met de stuffer.

ja ik had al gezien hoe de platen vastzitten maar dat lijkt me geen ononverkomelijk probleem... als je bv zo'n stuk carbonplaat koopt van malossi ofzo dan kan je ze zelf op maat knippen, gaten erin maken.

Als je testresultaten hebt kan je me dan wat laten weten? ben er erg benieuwd naar en weet niet wanneer ik hem kan testen :|
 
Back
Top