membraan richten?

Jumper

Well-Known Member
hallo, ik zit me nu af te vragen of het al dan niet effect heeft om membraan bv VL14 te richten naar de spoelers
 
Advertisement - register to remove this

el bandino said:
hallo, ik zit me nu af te vragen of het al dan niet effect heeft om membraan bv VL14 te richten naar de spoelers

ja, membraam verplaatsen schijnt vooral bij mina tamelijk wat winst te geven..
 
maar bv bij pia en mina , vind ik dat pia meer naar de spoelers gericht staat, bv bij mina miss in laat iets verleggen.

miss groot gezegd en dom voorgesteld.
prestatie verschil als membraan op 3cm van spoelers zit of op 8cm?
 
Johan... said:
en hoe wil je dat doen?

carter omlassen, wig eronder lijkt me ook ruk zoals jij zelf al aangeeft. verder als je hem goed richt kan het haast alleen maar winst zijn denk ik. Alleen heb ik nog nooit duidelijke testresultaten langs zien komen. Ik heb zelf een ophoogblokje (geen wig) onder het membraan in de hoop dat ie evt wat beter flowt uit zichzelf.
 
kan je het carter niet schuin afdraaien (inspannen zal lekker lastig worden :p ) of iig iets in die richting, je snapt wat ik bedoel.
 
hoi

ik probeer het even voor te stellen hoor.




als je nou het gedeelte waar het membraan inzit nu losfreest /slijpt van het blok (of liever groot gedeelte van de bovenkant) en het op een vrijwel ideaal punt in je carter positioneerd en vervolgens vastprikt (lasjes) en alle maten opneemt

dan lfrees je een nieuw 'kapje'met de opening op de juiste plek welke je ipv het orgineel in het blok past (dit 'kapje' kun je zo uitfrezen dat het praktisch naadloos aansluit) dan las je het geheel vast en splijt je het blok

nu las je de binnenkant ook af en flow je het carter (met defcon oid)

dan kun je denkik vrij extreem dicht bij de spoelers komen en klein cartervolume verkrijgen (weet niet of dat meer carterdruk betekend)

t is even wat werk maar vast de moeite waard
 
belangrijk om te weten is dat het mengsel niet vanuit het membraan naar de spoelers toe gaat , de zuiger zuigt het aan , dus met de beweging van de zuiger mee..

imo is de beste positie van het membraan waar de krukas zit achter de zuiger , maar aangezien daar de krukas al zit word dat moeilijk ;)

piaggio heeft imo een gunstiger inlaat wat richting betreft
 
melf #50 said:
belangrijk om te weten is dat het mengsel niet vanuit het membraan naar de spoelers toe gaat , de zuiger zuigt het aan , dus met de beweging van de zuiger mee..

niet helemaal mee eens, tis een beetje van allebei denk ik, waarvan het meeste dan toch wel richting spoelers (gissen)

imo is de beste positie van het membraan waar de krukas zit achter de zuiger , maar aangezien daar de krukas al zit word dat moeilijk ;)

piaggio heeft imo een gunstiger inlaat wat richting betreft

mee eens]

dik
 
idd dat vraag ik me ook af, waar dan richten, want zoals melf50 zegt, het gaan niet rechtstreeks van membraan naar spoelers, de slag naar beneden moet eerst nog volgen
 
rs-ruud said:


de zuiger zuigt het mengsel aan , dus rechtstreeks vanuit het membraan gaat het richting de zuiger met de beweging van de zuiger mee , pas als de zuiger naar beneden gaat word het mengsel de spoelpoorten in gedrukt.

waarschijnlijk word tijdens de omhooggaande beweging juist het overgebleven mengsel uit de spoelpoorten gezogen (beetje) ,je moet gewoon even erg kijken hoe het zaakje beweegt en wat er gebeurt als het mengsel word aangezogen. wat voor stroming je dan veroorzaakt
 
melf 1 ding wat zeker is, en jij vergeet, is de expansiepijp. ik weet iig zeker dat in 1 deel van het rondje het mengsel recht van carb naar spoelers gaat
 
Ik denk dat boven de 13.000 tpm je membraankleppen niet eens meer sluiten en de zuigende werking van de uitlaat het overneemt van de stuwkracht van de zuiger.
Maar dat is eigenlijk puur een gedachte... aan de andere kant denk ik namelijk dat het membraan verdraaien op deze manier geen fuck uitmaakt, mja wie weet...
 
Back
Top