membraan binnestebuiten

ruud.

www.vk-tuning.tk
ik las een oud topic over membrane en zat te denke, jaja, een membraan is eik gewoon 1 grote turbelentie lijkt me, omdat de bij de makkelijkste wegen van de luchtstromen deze elkaar kruizen, wat dus lijkt me een onrustig zootje maakt

membraan%201.JPG


wel apart zow :) tis wat prutserig gepainted, mar wel duidelijk (hoop ik)

membraan%202.JPG


het was zomaar een id, vraag me af wat jullie er van denken, waarschijnlijk helpt het geen fuck anders was een bolleboos me al voor geweest maar toch vond ik het wel interessant :)

grtz
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

in het kort: een membraan in zijn normale vorm is toch helemaal niet voordelig voor de flow? bijv richting de spoelkanalen, stel dat jem binne ste buiten zou doen, dat stroom op zich toch veel beter door?
 
die spoelkanalen zitten aan de buitenkant, als je membraan kwartslag omkeer dan moet de lucht nog in een hoek om naar buiten te gaan, levert dat echt vermogens winst op dat kwartslag draaien of is dat dom geouwehoer?
 
binnenstebuiten??

aub een beetje duidelijker en concreter formuleren anders vrees ik dat de abus-meneer voorbij komt;)
 
haha, logisch, sorry ik zat ff te kutte met plaatjes uploade dat ik per ongeluk 2 keer dezelfde heb gepost, ik zal het even wijzigen (k)

kijk nog ff opgezocht hoe die tags zitten , en nu is ie perfect, denk dat ie ook wat beter te begrijpen is zo ;)
 
rs-ruud said:
die spoelkanalen zitten aan de buitenkant, als je membraan kwartslag omkeer dan moet de lucht nog in een hoek om naar buiten te gaan, levert dat echt vermogens winst op dat kwartslag draaien of is dat dom geouwehoer?


wel een betere flow lijkt mij :p
 
Bart@Sp said:
wel een betere flow lijkt mij :p

volgens mij heb je daar wigjes voor maar ik weet niet of ze dat voor rs hebben. wel op min. hor. dus ut zal wel helpen maar verwacht maar nie dat paar pk hebt gescoort. het zal om een paar 10e gaan op topvermogen. bij cartertuning wordt ook vloeiender van vorm en groter gemaakt.
 
Kweet niet kvind er wel iets inzitten eigenlijk:)

Ik ga het zeker eens proberen zelf een membraam maken is nou niet zo moeilijk,en je moet met iet bezig zijn :)
 
door de onderdruk word het membraan geopend en het maakt niks uit hoe het membraan erin zit dan , hij gaat gewoon open , en zuigt benzine aan ...

de aanzuiging komt door de zuiger die naar voren beweegt , en die kant gaat het mengsel ook op..
 
ik vind het wel goed bed8, maar of het ook uberhaubt wat zal uitmaken.... ik betwijfel het. Maar ja als het wil weten? fix er 1 en test het :)
 
Streetglow-fox said:
volgens mij heb je daar wigjes voor maar ik weet niet of ze dat voor rs hebben. wel op min. hor. dus ut zal wel helpen maar verwacht maar nie dat paar pk hebt gescoort. het zal om een paar 10e gaan op topvermogen. bij cartertuning wordt ook vloeiender van vorm en groter gemaakt.


zoals je op de pics van RS-Ruud kijkt klapt zeg maar de helft van et mengsel op de krukas, dat zal bij pia nooit het geval zijn :)
 
Volgens mij klopt die tekening/flow niet.

Dat rode , hoe kan het daar precies zo mooi schuin flowen als het daar JUIST uit komt. Je plaatjes gaan open dus het komt uit het rode gedeelte , en niet er strak langs.

De flow bij tekening 2 zal eerder zo zijn bij membraan tekening 1.


edit: ik zat meer te denken aan zoiets :

( kan er naast zitten maar dit vind ik waarschijnlijker. ook omdat het erin gezogen word en niet geperst )
 
Last edited:
Je hebt niet de ruimte volgens mij sr ruud om je membraan te maken als op tekening 2...

Verder denk ik wel dat het te testen is, en nu kun je er alleen nog maar over speculeren, das een feit ;)

ga naar iemand met een c&c freesbank en laat een membraan maken zou ik zeggen, kost wat, maar als het werkt heb je ook wat ;)

grtzz...
 
A-Bizar said:
( kan er naast zitten maar dit vind ik waarschijnlijker. ook omdat het erin gezogen word en niet geperst )

is hetzelfde, beide zijn gewoon drukverschillen.

verder is er al veel getest met membranen, en daaruit is de huidige vorm ontstaan, er is nog wel wat variatie (kijk bv. maar naar v-force membranen etc)
 
Back
Top