membraan richten?

Aerox-Evo70 said:
hoe minder veranderen van richting, hoe minder energieverlies :)

idd, minder "wrijfing" in de luchtstroom tijdens zuigpuls van de uitlaat laat de uitlaat misschien zijn werk weer wat beter doen :)
 
Neo's OWNAGE said:
Ik denk dat boven de 13.000 tpm je membraankleppen niet eens meer sluiten en de zuigende werking van de uitlaat het overneemt van de stuwkracht van de zuiger.
Maar dat is eigenlijk puur een gedachte... aan de andere kant denk ik namelijk dat het membraan verdraaien op deze manier geen fuck uitmaakt, mja wie weet...

ze sluiten niet meer zo netjes a`ls bij stationair bv maar er zit nog zeker wel beweging in
 
Ik heb een minarelli blok zo uitgefreesd en opgevuld dat er gewoon een VL14 van Pia in past, van dit membraanhuis heb ik de gaatjes afgeslepen, dan zet je het membraam gewoon vast met het spruitstuk namelijk.

Heb helaas geen testbankresultaten, maar het maakt wel degelijk heel veel verschil, zowel in rijden - optrekken en afstellen.
 
jeffreyrovaart said:
moeilijk gedoe hiero,
gewoon een vl13 pas maken istie 90 graden gedraaid en heb je gelijk die hoek die je naar je spoelers wilt maken.

vind ik een mina membraan echgt goed gericht beter, omdat het door het membraan heen al naar de zijkanten kan flowen.
 
Aerox-Evo70 said:
sorry, maar dat ben ik het niet met je eens.
volgens mij is er bij 14k een constante stroom naar de spoelers, en onder de zuiger bijna vacuum.

zo d8 ik ook tot van het weekend :(

ik zat me evo te bekijken , zuiger in bdp en dan staan de spoelers onder de zuiger dus gewoon open eh, weg theorie :p
 
Aerox-Evo70 said:
hoezo weg thoerie ? denk jij dat er 250x per seconde die totale ruimte onder je zuiger gevuld kan worden ?

toch druk verlies

- of polini snapt het nog niet helemaal , wat me stug lijkt en je kan dus beter een zuiger nemen die de poorten afsluit

- of de theorie is fout. iets wat me dan wat waarschijnlijker lijkt.
 
Aerox-Evo70 said:
welke theorie is dan volgens jou fout ? en wat snapt polini niet ?

als er alleen grote druk in de spoelkanalen is, zou het erg onlogisch zijn om een gat te maken waar de druk door weg gaat (sowieso deels). Polini heeft dat gat wel, ik denk andere merken ook. als het deels werkt volgens jou theorie zouden ze het bij polini dus in feite aan het verkeerde eind trekken. Omdat deels volgens jouw theorie je dus voor hoog rendement geen druk mag verliezen in de spoelers. Je theorie is misschien iets anders, maar hier komt het wel op neer denk ik

Het gat zou misschien ook kunnen zijn voor naaldlager smering, maar daar vond ik hem wel pittig groot voor, zeker als je na gaat dat dat deel van de zuigerbeweging het langst duurt.

verder weet ik ff niet meer wat ik denken moet :)
 
je moet niet denken te weten wat ik denk ;)
druk in je spoelers ? in mijn ogen wordt het mengsel alleen door de onderdruk in de verbrandingskamer aangezogen (deels werk van de uitlaat) heeft in ieder geval niks met druk in je spoelers/carter te maken :) (als we daar al van mogen spreken)
 
Aerox-Evo70 said:
je moet niet denken te weten wat ik denk ;)
druk in je spoelers ? in mijn ogen wordt het mengsel alleen door de onderdruk in de verbrandingskamer aangezogen (deels werk van de uitlaat) heeft in ieder geval niks met druk in je spoelers/carter te maken :) (als we daar al van mogen spreken)

daarom zeg ik ook, jouw theorie is misschien iets anders

mengsel word gezogen, mengsel heeft een massa, komt een zuiger voor, massa hoopt zich op, resultaat = druk
 
Back
Top