Membraan gedraait @ mina

Bastiaan

Well-Known Member
Heej tuners,

Ik zat even op Sf.nl, en zag daar een blokje te koop, en deze jongen had zijn blok zo aangepast, dat het membraam er 90 graden gedraait in kon, hij zelf zegt dat, dat de flow verbeterd.
Maar is dat ook egt zo, of is dit 1e klas beunerij?
Dus heeft het positieve uitwerkingen?
Want heb er nog nooit iemand mee gezien.
Misschien dat iemand het een keer getest heeft.
Hier een foto :

p7083473largeli9.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ophoogplaatje had hier beter geweest denk ik.

Mijn eigen blok:

[ir]http://i10.tinypic.com/4c8c1ad.jpg[/ir]
 
Last edited:
Als ie zo hoog zit als bij bram denk ik niet dat het ene *hol* uitmaakt. Bij het plaatje van de TS zal het membraan idd de booster blokkeren, net wat sibo zegt.
 
Nee dat denk ik ook niet.

Maar het ging om het voorbeeld :) Mijn boostpoort is iig niet afgesloten :emo:
+ dat ik nog wat dingen wil proberen.
 
ik denk niet dat het omdraaien van het membraan nut heeft, gezien de driehoeksvorm van het membraan, nu gaat de flow onder de zuiger, ik wil het juist direct naar de spoelers hebben...
maar daar zijn de meningen over verdeelt.
 
Mengsel word anders verspreid in dit geval,Dan zou ik alsnog een ophoging gebruiken in geval van ts,zodat het niet blokkeerd

Het orgineel mina/vl 14 sluit de booster in de orginele stand ook al af dus ... dan zou je standaard ook ophoging moeten gebruiken. Maar je moet ook rekening houden met je carterdruk.
 
Ophoogplaatje had hier beter geweest denk ik.

Mijn eigen blok:

[ir]http://i10.tinypic.com/4c8c1ad.jpg[/ir]

Dit vind ik er persoonlijk raar uitzien, zo knalt je mengsel tegen de welving in je carter op. Het lijkt mij niet bevorderlijk maar probeer het eens..
 
Het orgineel mina/vl 14 sluit de booster in de orginele stand ook al af dus ... dan zou je standaard ook ophoging moeten gebruiken. Maar je moet ook rekening houden met je carterdruk.

Waarom zou je rekening moeten houden met het carterdruk?,Dat is bij een vl13 op piaggio ook,dat is cruciaal,Als jij meer vermogen zou krijgen hou je ook niet meer rekening met je carterdruk
 
plaatjes zijn van de oude koopmans Shell SR, zat een VL 13 van piaggio ingemaakt met dat wigje....

Een pia membraan heeft zijn ophangpunten opzij,
bij dit is duidelijk te zien dat er "een 3de of mogelijk meer" ophangpunten zijn.

Kijk ook naar het boven aanzicht van het carter met dat "wigje" op,
3 bevestigingspunten voor een mina membraan. (4de valt weg ivm inbus boutje)

Om effe ontopic te blijven, ik rij met een "gedraaid membraan".
Of het echt voordelig is ben ik ook nog niet achter gekomen.
 
Back
Top