Membraan vorm

Heb het membraan ook goed bekeken, maar het effectieve doorlaat oppervlak is een heel stuk kleiner als van een VL-14.
 
Vanmiddag getest, ik ben begonnen met 20.3 pk ofzo. Kwam doordat er een PVL digitaal opzat die nog niet helemaal was afgesteld, toen ik hem had afgesteld kwam ik weer uit op 21.3. Dit was de setup met bewerkte Vl14, en ik kan julllie zeggen dat ik flink winst uit de tuning heb gehaald.
Omdat de tandriem nog niet klaar is, en met ring enorme slip heb, heb ik er maar te zware rollen in gedaan. Het resulaat hiervan is een enorme toerenschommeling van 14200 tot 12800, een goed meetbereik dus zonder slip.
Toen maar eens de V-force erin, ik geloofde er nog steeds niet in, leek wel een membraan voor een 40 cc. Maar toch scoorde ik 21.7 pk, dit betekend dus een winst van 0.4 pk tov een getunede VL14. Dat is dus behoorlijk vind ik zelf. Het toerental ging iets omhoog.
Later heb ik me cilinder erafgehaald en de spoelers verder bewerkt, dit resulteerde in 22.1pk!! Jammer alleen dat mijn laaste runs rond de 21.7 zitten, ws. slijtage oid, binnenkort maar ff kijken.
 
Neem aan dat je weet hoe de stuffer en plaat eruit moeten?

Voor de middelste kleppies moet je ff dat busje opzij duwen. Gaat niet altijd even soepel, maar moet je vanaf de kant met de kleinere opening doen.

Vind 0,4 pk winst behoorlijk veel trouwens! Is met 28 mm getest?
 
EGT said:
Vind 0,4 pk winst behoorlijk veel trouwens! Is met 28 mm getest?

Inderdaad! Verder schiet het erg op bij je Johan.
Zo'n beetje elke aanpassing/verandering levert 0,4 pk winst op.
Boosters, membraan, spoelers...:X ;)
 
Johan... said:
Oohjah, wie weet trouwens hoe ik dat kreng uit elkaar krijg? Ik wil em namelijk tunen.


heb je een hamer thuis ? :p


je kunt m zo helemaal uit elkaar drukken met je handen , stuffer eruit , membraanplaathouders eruit ..
 
Runner1987 said:
Inderdaad! Verder schiet het erg op bij je Johan.
Zo'n beetje elke aanpassing/verandering levert 0,4 pk winst op.
Boosters, membraan, spoelers...:X ;)

Als je dan 10 dingen aanpast, heb je er 4 pk bij 8)

Dat schiet nog eens lekker op! :p
 
Zou wel mooi zijn als die nog es 0.4pk erbij krijgt na het aanpassen. :)
Wel netjes dat je vermogenwinst hebt itt de vl14, en dat ook nog met zo'n kleine doorlaat.
 
EGT said:
Neem aan dat je weet hoe de stuffer en plaat eruit moeten?

Voor de middelste kleppies moet je ff dat busje opzij duwen. Gaat niet altijd even soepel, maar moet je vanaf de kant met de kleinere opening doen.

Vind 0,4 pk winst behoorlijk veel trouwens! Is met 28 mm getest?

Ja de stuffer lukt wel :) Maar de rest nog niet helemaal, ik zal er binnekort er nog ff naar kijken.
Winst is idd behoorlijk, maar tov een std vl14 is het nog veel hoger.
 
Runner1987 said:
Inderdaad! Verder schiet het erg op bij je Johan.
Zo'n beetje elke aanpassing/verandering levert 0,4 pk winst op.
Boosters, membraan, spoelers...:X ;)

Schiet idd wel aardig op. Maar ik heb ook vaak genoeg dingen getest waarbij het vermogen minder werd. Ik had die vrijdag ook 45 runs gemaakt -:-
 
rs-ruud said:
is doorlaat oppervlak nu groter of niet? al iemand die gemeten heeft?

Had 'm gisteren vast met schuifmaat in de andere hand, maar de verhalen eromheen waren zo leuk, dat ik niet meer gemeten heb. :p
 
Heeft iemand mischien foto's van hun 'getunde'membraan.Ben wel benieuwd nou het zoveel blijkt te schelen.Ik zelf heb hier een hebo,malossi en ori liggen.En ben van plan die malossi en hebo te tunen en vergelijken met ori membraan.Mischien een link naar een topic over membraan tuning?
 
rs-power said:
ik post dit ff voor een vriend, hij wou dat ik ff dit poste int topic, omdat hij hier zelf niet kan posten.:http://www.xs4all.nl/~jlbeen/conticrx/ het is een conti crx memb + spruit, mischien wel even leuk om te zien?



IMG_1362.jpg






ik zo is ff een vraagje zoals je kan zien op deze foto van rs-power zitten er klep stoppen (zo noem ik het maar ff). Maar kan mij iemand vertellen of daar en voordeel of een nadeel in zit? ik heb namelijk een polini big valv en die klep stoppen heb ik er ook op zitten namelijk maar ik heb nu een wig gemaakt onder mijn membraam om het brandstof/lucht mengsel beter onder de cil te richten.
hier ff een fototje
membraamwig1132526569.jpg


maar waar ik den mee zou zitten is eigenlijk dat als ik de klep stoppen er afzou halen zou m'n voortje klep tegen m'n carters aan komen.

dus weet iemand hier tot hoever de kleppen open gaan?

gr.
 
Back
Top