Membraan vorm

Iemand op een ander fora zou vanavond het verschil tussen een std vl14 en een std V-Force 3 gaan testen waarvan hij me de resultaten zou sturen :)

Verdere info volgt 8)
 
RemcoV said:
Iemand op een ander fora zou vanavond het verschil tussen een std vl14 en een std V-Force 3 gaan testen waarvan hij me de resultaten zou sturen :)

Verdere info volgt 8)

Als er dan maar wel geblokkeerd wordt gemeten (wat ik betwijfel omdat dat bijna nooit wordt gedaan bij het vergelijken van onderdelen terwijl dat een must is om een representatieve vergelijking te krijgen), anders heb je er nog geen reet aan..
 
melf #50 said:
en dan heb je nog membranen van meneer Boyesen..


ziet er uit als een echt stuk vakwerk, wat is het verschil kwa werking van de klepjes vergeleken bij een normaal membraan omdat die kleppen er nogal ingewikkelt uit zien.

eric.
 
er zijn zoveel crosser membranen die er vreemd uitzien als je het vergelijkt met een scootermembraan...

als je het zo interessant vind zou ik haast zeggen : hak je carter ff flink open en zet er een crosser membraan in :!
 
Pronk said:
Als er dan maar wel geblokkeerd wordt gemeten (wat ik betwijfel omdat dat bijna nooit wordt gedaan bij het vergelijken van onderdelen terwijl dat een must is om een representatieve vergelijking te krijgen), anders heb je er nog geen reet aan..

Uiterraad word er geblokkeerd gemeten :) , hij is er helaas niet aan toegekomen de membranen te testen die avond , volgende week woensdag gaat hij weer terug :)
 
JasperdB said:
er zijn zoveel crosser membranen die er vreemd uitzien als je het vergelijkt met een scootermembraan...

als je het zo interessant vind zou ik haast zeggen : hak je carter ff flink open en zet er een crosser membraan in :!


mja , de cross membranen zijn erg groot , dat zal niet worden, zal ook niet echt beter worden dan , veel te grote doorlaat..

ik ga nog wel ff proberen zoiets te maken , proberen kan geen kwaad ;)
 
eric AkA wicked said:
ziet er uit als een echt stuk vakwerk, wat is het verschil kwa werking van de klepjes vergeleken bij een normaal membraan omdat die kleppen er nogal ingewikkelt uit zien.

eric.


het idee erachter is dat je nu dubbele membraanplaten hebt , de voorste 2 kleinere gaan eerder open dan de grote , zo willen ze proberen te bereiken om het mengsel op een betere manier het carter in te krijgen.

tis bedoelt voor lage toeren , dat ie dus beter oppakt..
 
Last edited:
ik post dit ff voor een vriend, hij wou dat ik ff dit poste int topic, omdat hij hier zelf niet kan posten.:http://www.xs4all.nl/~jlbeen/conticrx/ het is een conti crx memb + spruit, mischien wel even leuk om te zien?

hier 3 foto's ervan:

IMG_1366.jpg


IMG_1370.jpg


IMG_1362.jpg


en hier dus meer foto's: http://www.xs4all.nl/~jlbeen/conticrx/
 
Last edited:
Lijkt zo op de foto dat het mengsel zich door die 2 gaatjes moet persen en op de andere plekken tegen een wiite muur botst. (diepte is slecht te zien). Witte ding met die 2 gaten er uit halen imo.
 
melf #50 said:
mja , de cross membranen zijn erg groot , dat zal niet worden, zal ook niet echt beter worden dan , veel te grote doorlaat..

ik ga nog wel ff proberen zoiets te maken , proberen kan geen kwaad ;)

Toch zijn er hier uit de buurt een aantal mensen die een v-force cross membraaan in hun scooter carter hebben gefixxed en er aardig mee gescoord hebben. Het is het proberen cker waard zou ik zeggen alleen zijn die membranen erg duur, 150e ofzoiets maar werken doet het zeker!
 
Ik heb geen idee :) , ik ken hem niet persoonlijk maar praat wel eens met hem , het is btw Hansdrent van het forum :) , hij zou het deze week gaan testen :) zodra ik daarover meer weet post ik het hier ;)
 
Last edited:
ook membraan van STAGE 6 ontvangen van spasta en op eerste zicht 1 voordeel al zeker duidelijk te zien.

wanneer je die stuffer er in steekt heb je toch nog een gat van ong diameter 28mm, wat je bij VL13 zeker niet hebt (zelfs zonder stuffer) en bij VL14 weet ik dit niet

lijkt me wel groot voordeel
 
Ik heb het membraan vandaag ook ontvangen. Ik denk niet dat het beter gaat presteren, veel te klein allemaal.
Van het weekend maar eens kijken wat de testbank ervan vindt ;)
 
Johan... said:
Ik heb het membraan vandaag ook ontvangen. Ik denk niet dat het beter gaat presteren, veel te klein allemaal.
Van het weekend maar eens kijken wat de testbank ervan vindt ;)

Zo'n gevoel heb ik er ook over...:X Ben erg benieuwd naar de resultaten.. Zou je eventueel een grafiekje willen posten? (dus de 2 lijnen, geblokkeerd over elkaar?).
 
wat mij wel opviel is dat de membraanplaten van de vl14 veel langer zijn dan die van de v-force , dit heeft natuurlijk te maken met het totaal oppervlak om die noet te groot te maken , wel betekent dit dat het membraan dieper zou kunnen liggen.

voor mij is het membraan groot genoeg , rij immers met 14mm :p
 
Back
Top