Membraan gedraait @ mina

Het is bewezen dat het van cruciaal belang is waar het mengsel zich in het carter bevind.

Dit lijkt mij te lukken door het membraan te richten.

Snap ook wel dat het van cruciaal belang is,Maar in mijn ogen zou het gestuurde membraan goed gaan werken bij een 'breder' spoel oppervlakte en met een groter doorlaatopppervlakte van het membraan,

Zoals op het plaatje hierboven,vind ik het gunstiger
 
Last edited:
@ Luuk: Dat zijn idd leuke carters. Wat ook leuk is om te zien is dat het mengsel in het carter zelf nog gestuurd word!

@ Matthew: Als we jouwn theorie aannemen, zal het richten van het mengsel d.m.v. het membraan in mijn ogen nogsteeds nut hebben, want je wilt het mengsel tenslotte zo snel mogelijk op de goede plek hebben.
Als je het membraan er dan zo in zet("haaks op de krukas"), dat het eerst tegen de krukaswangen botst, voordat het onder de spoelers komt(want daar is immers de enige ruimte waar het zich kan ophopen), is dat alsnog negatief.

Ik denk trouwens dat het meest ideeale nog steeds is: een groot doorlaat oppervlakte, en het mengsel vanuit het spruitstuk/wig gedeelte zo te richten, dat het door de voorste kleppen heen "spoelt". En de hoek van het membraan zoveel mogelijk op de spoelers gericht.
 
Ik ben er ook wel mee eens,Maar door het inlaatoppervlakte te vergroten,zou ik het spoeloppervlakte ook vergroten,Aangezien je zou denken dat de dan ook verhouding meer klopt,
 
ik snap de gedachtegang achter het vrolijke carter niet helemaal...
die opstaande rand ipv glijbaan lijkt me zodat het mengsel niet teruggaat als de zuiger naar odp gaat, maar waarom dan wel de flow richting krukas ?

@mat: de spoelpoort opp. is al vele malen groter dan de inlaat.
 
Denk meer om het mengsel te sturen en te zorgen dat het mengsel niet doodslaat op de krukas.

Ik heb het btw ook zo in mijn blok.

34nhzzm.jpg
 
Heb je dat opgelast of met devqon spul gedaan?

Komt ook netjes uit zo , big-end krijgt zo ook vers mengsel voor koeling en smering
 
Heb je dat opgelast of met devqon spul gedaan?

Komt ook netjes uit zo , big-end krijgt zo ook vers mengsel voor koeling en smering

Dit heb ik gedaan met kneedbaar staal. Dit is nog een "oude" foto. Er zit nu een nieuw model in.

Deze is ietsjes korter, omdat je eigenlijk alleen "achterin" een dode hoek hebt zitten. De rest "flowed" toch wel over de krukwangen heen.

@Rolf:

Nog een resultaten. Ik wil binnenkort wel weer gaan banken, maar ben op moment druk met studie etc. Laatste keer dat ik ben wezen banken, zat dit er niet in. Werd na een aantal keer heet maken toch wat te flexibel naar mijn idee.

Zodra ik weer eens ben wezen banken, post ik het wel!
 
Ik ben er ook wel mee eens,Maar door het inlaatoppervlakte te vergroten,zou ik het spoeloppervlakte ook vergroten,Aangezien je zou denken dat de dan ook verhouding meer klopt,

want? Staat jou membraan op exact hetzelfde moment open als je spoelpoorten?

zou het gestuurde membraan goed gaan werken ........ met een groter doorlaatopppervlakte van het membraan

waar gaat meer water door heen, een tuinslang met of zonder knik erin?

Verder veel gelul in t topic over richten bladiebla. Er zijn nog wel meer leuke bijkomstigheden aan (mina) membraanpjes richten. Als je de foto's op me site bekijkt zie je er misschien 1 tussen staan.

over and out.
 
Back
Top