Membraan gedraait @ mina

Dit vind ik er persoonlijk raar uitzien, zo knalt je mengsel tegen de welving in je carter op. Het lijkt mij niet bevorderlijk maar probeer het eens..

Ik gaat het proberen.


V-force Mina style erin
V-force Pia style erin
VL14 erin
VL13 erin

Eens kijken hoe en wat het verschil is. Ik vind het zo wel netjes over de krukwangen heen lopen.

VL14 loopt nog netter over en komt ook wat dieper in het carter te liggen.
Hoop binnen een week of 2 dit getest te hebben. Op een testbank, geblokkeerd gemeten.
 
snap de pic niet membraan zit namelijk er gewoon zoals die origineel zit erin.
pics zijn niet van mij en ook niet van cosmo zn blok,verder hadden cosmo en ik geblokkeerd een vermogenswinst van 1,4 pk (is ongeveer uiteraard voor de mierenneukers)op de koopmans bank,dit was gedaan door een vl13 erin te stouwen en het carter onder een bepaalde hoek af te draaien om het membraan op die manier nog meer te stuwen.
heb eventueel pics voor diegene die interresse hebben pm
 
foto's zijn altijd interessant

Volgens mij is het ook gunstig om het een 1/4 te draaien.

Je mengsel wordt dan directer de spoelers ingezogen door beide kleppen. IPV dat 1 klep aan de achterzijde zit.

Uiteraard moet het wel onder een gunstige hoek komen te staan zodat er niets geblokkeerd wordt en de flow goed blijft
 
om het dan ook goed te laten passen , zou ik dan eens met een tuner gaan praten. misschien kan hij wel het carter zo frezen dat de v-force er op normale diepte inpast. want zoals deze v-force nu staat lijkt me niet bevordelijk voor de doorstroming van het mengsel.
 
vforce passend krijgen @ pia (op orginele hoogte) is nou niet zo'n probleem denk ik.

Het zijn kleine membraanpjes dus dat is al een voordeel, als er iets weggefreesd moet zal het niet heel veel zijn denk ik.
 
Waarom is het voordeel van zo'n ophoog''plaatje'' ??? en als je het nog niet getest heb, waarom is het voordelig volges jou.
Dave

Ik heb nooit gezegd dat het plaat je een voordeel is.

Dat plaatje zit daar omdat ik dan een v-force + spruitstuk kan monteren, zonder heel het carter aan gort te frezen.

[ir]http://i16.tinypic.com/2lvfp54.jpg[/ir]


Hier nog een foto'tje:
[ir]http://i17.tinypic.com/2ecnqeg.jpg[/ir]
 
dan is de uitslag van die linker kleppen ook zo minimaal als een aardbei:p
heb je daar geen problemen mee gehad?

Ik heb toen bij Hendrik (xsh) een duitse zip gezien met een mina v-force erin..die had echt een mooie oplossing daarvoor gemaakt! ik heb helaas geen fotos:p

x

Laurens
 
om het dan ook goed te laten passen , zou ik dan eens met een tuner gaan praten. misschien kan hij wel het carter zo frezen dat de v-force er op normale diepte inpast. want zoals deze v-force nu staat lijkt me niet bevordelijk voor de doorstroming van het mengsel.

Je kan niet door het carter heen kijken,

Hoogte van het membraan is een feit,Maar om het membraan dieper in het carter te krijgen,icm met een vl14/Vforce zal je aan het carter moeten frezen,Daarom is dat wigje als enige oplossing zonder aan het carter te frezen
 
dan is de uitslag van die linker kleppen ook zo minimaal als een aardbei:p
heb je daar geen problemen mee gehad?
Hij heeft er op deze manier van monteren nog niet mee gereden. Maar als je naar de binnenste kleppen kijkt zit daar ook niet veel ruimte tussen, je kunt dus aannemen dat de kleppen afzonderlijk minder dan de helft daarvan openen. Zo veel ruimte houd je aan de buitenkant tussen membraan en carter wel over. Ze hoeven ook niet even ver open als een VL13/14 voor eenzelfde doorlaat.

Ik vind deze manier van een v-force monteren op Piaggio ook niet 'ideaal', voor zover iets ideaal kan zijn, ookal heb ik hetzelfde setje liggen. Maar liever zo kijken of er winst uit komt en dan eventueel het carter meer aanpassen, dan de mogelijkheid je carter te verkrachten zonder dat het iets oplevert of dat je er zelfs op achteruit gaat t.o.v. een VL13 bijvoorbeeld.
 
hier mijn carter van vorig jaar,Aangepast op een vl14,+ plaatje om het te klemmen.Omdat het carter onder een hoek staat.

DSCF0180.jpg
 
als ik big B was hat ik het menbraam gedraait en dieper gelegt.
nu botst het overal tegenaan wat me niet bevorderlijk lijkt.
mooiste zou zijn om er wat van af te vrezen :)

ik denk dat het draaien van een menbraam in een mina carter wel voordelig is.
ik heb het ook in mijn nieuwe mina carter icm een moto tassinari V-force 85cc
komen ooit wel foto's van hier :p
 
Back
Top