Welke opleiding ga je doen? #3

Een LOI opleiding vergt heel erg veel discipline en ik denk dat als je echt gemotiveerd bent, het prima moet lukken. Van mezelf weet ik dat ik deze discipline niet helemaal op kan brengen, ik heb wel wat lessen nodig om mezelf tot studeren te zetten.

Deeltijd is er in verschillende varianten, in mijn geval doe ik het 2 avonden per week. Vergis je er echter niet in, het vergt best wat tijd. Sowieso die 2 avonden per week, 3 jaar lang en daarnaast nog studie eromheen.

Tuurlijk begrijp ik dat het veel discipline vereist. Maar dat is denk ik logisch als je aan een thuis studie begint. Ik heb nu nu ook meerdere malen laten informeren over een deeltijd studie aan een hogeschool. Wat zeker is is dat het gewoon zwaarder is dan een voltijd opleiding. Ik zelf zit nu heel hard te kijken naar eventueel meerdere duaale mogelijkheden. Bij de HAN heb je bij diverse HBO opleidingen een duaal traject waarbij je 4 jaar lang 3 dagen per week werkt en er 2 naar school gaat. Van mezelf weet ik gewoon dat dit perfect voor mij is, ik moet druk hebben om te leren, maar ik moet het ook 'in handen' hebben, en doordat je 3 dagen werkt pas je wat je leert ook direct toe.

Maargoed iedereen kan dit voor zichzelf beslissen, ik ken Robert verder niet, en mischien is het wel een heel gedisciplineerde jongen die er in 1 keer doorheen danst.
 
Nou dat niet maar ik ik kan het niet permitteren om minder te gaan werken dus moet het na werktijd doen, opzich niet heel erg. Maar het zal weer ff flink aanpoten zijn.
 
Persoonlijk zou ik een deeltijd opleiding bouwkunde kiezen ipv een LOI traject.

+ 1

Hierbij heb je ook nog een beetje een verplichting van aanwezigheid. Bij LOI traject zou je mischien snel iets anders gaan doen, altans, dat zie ik mezelf doen:p
 
Nou dat niet maar ik ik kan het niet permitteren om minder te gaan werken dus moet het na werktijd doen, opzich niet heel erg. Maar het zal weer ff flink aanpoten zijn.

Heb ook eerst over avondschool gedacht. Uiteindelijk gekozen voor 1 zaterdag in de 2 weken naar school ipv 2 avonden p/week. Vergt wat meer thuis studie maar ik had echt geen zin om na een dag werken nog tot 22:30 op college te zitten en dan nog vanuit Adam naar huis te gaan :)
Dit is goed te doen.. Je staat zaterdag op met een fris en leeg hoofd, neem de stof in de colleges 10x beter in me op.
 
Als dat kan is het ook een prima oplossing. Ik vind het nog wel meevallen qua colleges, zit niet zo vaak tot 22.30 op school. Merk dat het de laatste tijd wel meer ouwehoeren is met klasgenoten, je hebt allemaal gewerkt en dan is het leuk om even na te praten. Maar aan de andere kant heb je bij deeltijd heel snel de rotte appels eruit en blijf je met serieuze mensen over die elkaar echt helpen.

Ik ga hierna trouwens nog een 2 jarig traject volgen via mn werkgever, allerlei cursussen en trainingen, veelal 1 a 2 dagen per maand. :)
 
Heb ook eerst over avondschool gedacht. Uiteindelijk gekozen voor 1 zaterdag in de 2 weken naar school ipv 2 avonden p/week. Vergt wat meer thuis studie maar ik had echt geen zin om na een dag werken nog tot 22:30 op college te zitten en dan nog vanuit Adam naar huis te gaan :)
Dit is goed te doen.. Je staat zaterdag op met een fris en leeg hoofd, neem de stof in de colleges 10x beter in me op.

Weekend is heilig voor me, dan wil ik gewoon 100% kunnen ontspannen dus dat zal ik niet snel gaan doen.
S'avonds zal het dan worden 2x per week flink blokken.
 
Je hebt ook je (thuis)werk ernaast lijkt me. Als je studeert ben je op zondag ook vaak zat aan project/essay/whatever bezig.
 
Kolere, 1 dag in de twee weken college. Als ik iedere dag niet minimaal 4/5 uur aan mn studie besteed, naast ~20 uur college p/w, kan ik beter stoppen. :D
 
Ik heb zelf ook aan LOI gedacht maar ik heb een goedkopere oplossing gevonden. Ik heb zelf de boeken besteld via bol.com en ben nu thuis aan de slag. Ik moet in juni vier examens afleggen. Dit betreft PDB(praktijk diploma boekhouden) Mocht ik vragen hebben is me vader er die heeft het hele traject al gevolgt (PDB MBA SDB). Alleen heb ik op het moment niet erg veel tijd over ben namelijk veel aan het werk.(deze week ook alle dagen +8 uur)
 
Last edited:
Heb ook eerst over avondschool gedacht. Uiteindelijk gekozen voor 1 zaterdag in de 2 weken naar school ipv 2 avonden p/week. Vergt wat meer thuis studie maar ik had echt geen zin om na een dag werken nog tot 22:30 op college te zitten en dan nog vanuit Adam naar huis te gaan :)
Dit is goed te doen.. Je staat zaterdag op met een fris en leeg hoofd, neem de stof in de colleges 10x beter in me op.

Hoe ervaar je dit?? Je zit toch op het NCOI? Welke opleiding volg je? Is het zwaar, ben je veel uren aan het studeren thuis? Hoe is het lesgeven? Kan je zomaar overal terecht, het wordt op meerdere plaatsen in Nederland aangeboden en kan snappen dat er maar 2 mensen ofzo zich opgeven voor een opleiding, hoe wordt hiermee omgegaan?

Best veel vragen zie ik:p
 
Zo, ik ga deze topic ook maar eens volgen sinds ik heb besloten in m'n 4e jaar in het buitenland wil studeren (dus geen stage) voor een half jaar. Ben me de laatste tijd bezig met zoeken naar mogelijkheden en kijken wat het leukste is. Nu zijn er natuurlijk overal blogs van mensen die in het buitenland gestudeerd/stage gedaan hebben, maar hebben jullie in het buitenland gestudeerd, of zijn er plannen?
Ik doe MER trouwens @ INHolland. En ik denk erover om naar Portugal te gaan, dan wel een Engels programma (dat sowieso trouwens).
 
Ik heb zelf ook aan LOI gedacht maar ik heb een goedkopere oplossing gevonden. Ik heb zelf de boeken besteld via bol.com en ben nu thuis aan de slag. Ik moet in juni vier examens afleggen. Dit betreft PDB(praktijk diploma boekhouden) Mocht ik vragen hebben is me vader er die heeft het hele traject al gevolgt (PDB MBA SDB). Alleen heb ik op het moment niet erg veel tijd over ben namelijk veel aan het werk.(deze week ook alle dagen +8 uur)

Wooow 8+ per dag, dat is normaal dude :p
 
Zo, ik ga deze topic ook maar eens volgen sinds ik heb besloten in m'n 4e jaar in het buitenland wil studeren (dus geen stage) voor een half jaar. Ben me de laatste tijd bezig met zoeken naar mogelijkheden en kijken wat het leukste is. Nu zijn er natuurlijk overal blogs van mensen die in het buitenland gestudeerd/stage gedaan hebben, maar hebben jullie in het buitenland gestudeerd, of zijn er plannen?
Ik doe MER trouwens @ INHolland. En ik denk erover om naar Portugal te gaan, dan wel een Engels programma (dat sowieso trouwens).

Ik vertrek in Februari voor 5 maanden naar Budapest om daar te studeren.
Je moet aardig wat dingen regelen (huisvesting, Erasmusbeurs ed), maar ik heb het geluk dat het een partnerschool is van mijn opleiding, daardoor gaat het allemaal wel makkelijker.
 
Heb ook eerst over avondschool gedacht. Uiteindelijk gekozen voor 1 zaterdag in de 2 weken naar school ipv 2 avonden p/week. Vergt wat meer thuis studie maar ik had echt geen zin om na een dag werken nog tot 22:30 op college te zitten en dan nog vanuit Adam naar huis te gaan :)
Dit is goed te doen.. Je staat zaterdag op met een fris en leeg hoofd, neem de stof in de colleges 10x beter in me op.

Goed te doen hoor, s'avond rijden vind ik super :W

Zit elke maandag in nieuwegein op school (3 tot 9) en s'avonds terug (naar alkmaar) lkker rustig.
Volgend jaar ws 2 avonden in de week naar nieuwegein.
 
Ik vertrek in Februari voor 5 maanden naar Budapest om daar te studeren.
Je moet aardig wat dingen regelen (huisvesting, Erasmusbeurs ed), maar ik heb het geluk dat het een partnerschool is van mijn opleiding, daardoor gaat het allemaal wel makkelijker.

Ik doe het ook sowieso via een partnerschool, anders moet je er écht veel moeite voor doen. Ik heb al aardig wat informatie gezocht, zelfs via een partnerschool moet je nog veel regelen!
 
Ik volg ook een deeltijd HBO opleiding. 2 avonden naar Den bosch rijden.
College's duren maar tot 21.15. Dus meestal rond 22.00 ook weer thuis. Ik vind het tot nu toe nog best goed te doen. Heb momenteel het eerste blok erop zitten en afgelopen maandag examens gehad. Ik ben erg blij dat ik toch nog voor een studie gekozen heb. Vind het ook erg leuk :)
 
Back
Top