Welke opleiding ga je doen? #3

De fontys HTS in eindhoven heeft ook een automotive opleiding, onderdeel van wtb. Misschien ook eens de moeite om te gaan kijken?

Klopt ja, heb ook op hun site gekeken. Fontys is ook meer praktijk gericht, dus kan een voordeel zijn.

Opzich wil ik nog wel graag 1 dag meelopen, maar heb zelf geen ervaring hiermee.

Heb je hier veel profeit van?
 
Hilly, morgen (vandaag :p ) ook tentamen fiscale economie? Ga deze zeker halen, verwacht wel een 7 minstens. Of hoort fiscaal niet bij jouw programma. Nog steeds geen antwoordmodel btw :|
 
Is er hier misschien iemand die ergens een goed onderzoeksbureau weet waar je een interessetest/beroepskeuzetest kan laten doen? Om zo te kijken welk beroepenveld/studie bij de past, heb er op internet wat gedaan, maar ik wil gewoon wel eens een goede test doen.

Ik weet totaal niet meer wat ik wil, en heb geen idee wat me leuk lijkt, of ik wil gaan studeren of werken. Bekijk honderden vacatures en studies, maar er springt nou echt niets uit waarvan ik denk, ja dat is het....
Mijn moeder kan dat via haar werk regelen. Ik zal het eventjes vragen voor je;).
 
Hilly, morgen (vandaag :p ) ook tentamen fiscale economie? Ga deze zeker halen, verwacht wel een 7 minstens. Of hoort fiscaal niet bij jouw programma. Nog steeds geen antwoordmodel btw :|

ey. nee alleen wiskunde. heb ook nog gee model gezien. weet ook niet ofk daar zo blij van word. bij mij vond echt iedereen IE klote. hoop dat r wat gedaan wordt aan normering
 
Qua normeringen gaat het wel anders dan op HBO. Als ik van mn broertje wel eens hoorde wat op InHolland allemaal kon. Meeste docenten op uni hebben dikke schijt aan 5,3/5,4 cijfers en slecht gemaakte tentamens.
 
ey. nee alleen wiskunde. heb ook nog gee model gezien. weet ook niet ofk daar zo blij van word. bij mij vond echt iedereen IE klote. hoop dat r wat gedaan wordt aan normering

Lui die ik sprak vonden ie ook lastig. Fiscaal van vandaag viel mee, die heb ik wel gehaald. Hoe is die wiskunde gegaan?
 
Qua normeringen gaat het wel anders dan op HBO. Als ik van mn broertje wel eens hoorde wat op InHolland allemaal kon. Meeste docenten op uni hebben dikke schijt aan 5,3/5,4 cijfers en slecht gemaakte tentamens.

Op mijn HBO ging dat zelfs al moeilijk (de HAN), gelukkig heb ik er nooit problemen mee gehad omdat ik nooit in lastige situaties zat.

Op de uni hebben ze er idd echt schijt aan, ik kan dat ook wel begrijpen. Op de HBO geeft een docent gewoon les, op de uni ervaar ik het alsof de professor zn kennis echt graag wilt overdragen en zich dan dus beledigd voelt als je het niet weet. Niet letterlijk uiteraard, maar zon gevoel heb ik. Wat je bij zulk soort mensen beter kan doen is echt veel interesse tonen vooraf, dus nog ff langsgaan voor het tentamen een band creeeren etc. Als je dan een goede treft zal ie wellicht wat soepeler zijn als je er echt moeite mee hebt.

Bij ons moet je trouwens een 5,6 of hoger hebben, 5,5 vinden ze niet voldoende om de een of andere reden.
 
@hilly: 15 fout, dus hangt bij mij van mn 2e opdracht af. Sta nu op 4,56 met normale normering, dus alles boven de 9 punten voor mn opdracht zou goed moeten zijn.
 
Daar ontkom je niet aan denk ik als bijna elke student naast zijn studie moet werken om het financiele plaatje rond te krijgen.

Mja maar toch. Op het VWO had ik altijd 6jes, examen goed gemaakt en ik had me diploma. Het interesseerde me allemaal veel minder dan nu. Nu vind het zelfs leuk om te leren, en de cijfers zijn ook stukken beter en ik ben 3-4x zoveel gaan werken erbij.
 
Dude, punten zijn punten :p

In sommige gevallen is het waar, maar het is wel heel zuur als je cijferlijst uit alleen maar 6'en bestaat. Op je bachelordiploma komt het ook gewoon te staan. Voldoende/Ruim voldoende / Goed / Cum laude. Met nog 1 BA vak te gaan sta ik net boven de 7 gemiddeld voor al die vakken. Master wil ik sowieso wel proberen richting 7,5 te gaan. Komende week lekker vrij om tentamen voor te bereiden. Eerste vak van master al gehaald, en nog een paper schrijven. Wel chill dat je scriptie hier al voor 20ECTS meetelt. Is al een grote hap van het totaal.
 
De fontys HTS in eindhoven heeft ook een automotive opleiding, onderdeel van wtb. Misschien ook eens de moeite om te gaan kijken?

Klopt, die doe ik op het moment..

Fontys eindhoven is nu ook bezig met de HAN om een gezamelijke automotive opleiding op te starten als ik me niet vergis, alleen wanneer die van start gaat weet ik niet.
 
Welk bedrijf vraagt later om je cijfers van je diploma? Ik ben er nog geen een tegen gekomen.

ze zijn er wel maar echt heel weinig.

Op Universitair niveau ligt dit dus heel anders he. Stel dat jij wil promoveren, denk je dan dat je met een cijferlijst van allemaal 6'jes kans maakt? Verder wordt er wel degelijk door bedrijven gekeken naar de gemiddelde eindcijfers.
 
Wat zegt een cijferlijst over jou? Je kan nog wel zo'n leuke cijferlijst hebben maar in het bedrijfsleven gewoon niks presteren.
 
Back
Top