Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
In Nijmegen kun je op de HEAO een dergelijke opleiding volgen.

Toch raad ik je wel aan wat aan je instelling en motivatie te doen... Ik hoop niet dat je later met zo'n instelling mijn privejet op Schiphol binnenloost :+

:+ Haha.

Je heb het over een opleiding over voeding op de HEAO, maar Nijmegen is mij toch te ver weg. Heb er ook wel wat gezien op HvA. Ook sport en ondernemen bijv. maar als ik de eerste vakken in het eerste jaar alweer zie ook gewoon BE, BA, CE etc.
 
Als ik eventueel zou stoppen voor Februari (denk het wel), wil ik niet een half jaar full-time gaan werken, maar gewoon 4 dagen werken (ook op zaterdag) en dan 2 dagen naar school, maar dan wil ik gewoon een cursus van een half jaar volgen, iemand een site waar ik informatie kan vinden op dit soort cursussen?
 
Hmm, je bent er zeer positief over Sjoerd, iedereen ervaard het ook anders natuurlijk, de ene spreekt dat meer aan dan de ander.

Als je het nu niet leuk vindt, dan wordt het echt een sleur denk ik.

Mn tweelingbroer :p en wat vrienden van mij/hem zitten in het laatste jaar van CE. Leuk gegeven is dat volgens mij IEDEREEN iets totaal anders hierna wil gaan doen. Nog een extra studie erna dus, wat wel in hun interesse ligt. Alleen maar puur afmaken om toch je HBO papiertje te hebben.
 
ik zou dan technische bedrijfskunde kiezen, ik heb nu normale bedrijfskunde in me vakkenpakket bij studie bedrijfseconomie en bevalt me goed, neem aan dat je bij technische bedrijfskunde je meer recht op technische dele bij een bedrijf, bijv systemen...

ik zou er in ieder geval goed over na denken;)
 
ik heb ook een aantal opleidingen op een rijtje gezet en denk dat ik uit eindelijk uitkom bij HBO bedrijfdmanagement mkb. dat trekt me op de een of andere manier wel. andere opleidingen waarin ik interesse had waren oa. Vastgoed & makelaardij, management recht en economie.
 
Als je het nu niet leuk vindt, dan wordt het echt een sleur denk ik.

Mn tweelingbroer :p en wat vrienden van mij/hem zitten in het laatste jaar van CE. Leuk gegeven is dat volgens mij IEDEREEN iets totaal anders hierna wil gaan doen. Nog een extra studie erna dus, wat wel in hun interesse ligt. Alleen maar puur afmaken om toch je HBO papiertje te hebben.

Idd, CE is erg breed. Alhoewel je prima de verkoop (accountmanager oid) in kan. BE is nog breder en de MER moet je helemaal nooit aan beginnen dat is zo breed dat je helemaal nergens aan de slag kan (stages vinden is al lastig). BE kom je in de boekhoudkunde hoek / controlling (al is dat meer WO) hoek terecht en de MER meer de advieswereld, maar daar tussen komen is erg lastig. Binnen bedrijven kun je met de MER sowieso amper aan de slag. Maargoed uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Ik doe dus na mn CE ook nog wat anders he, ook niet meer verder met marketing omdat je daar echt 100-en afgestudeerden in hebt (CE-ers plus marketing gasten met een master).

KIM is een master waar de mensen tegenwoordig om staan te springen btw. Knowledge Information Management. Moet je maar eens op Googlen. Maargoed beetje een zijpad dit.
 
Ik had natuurkunde bij me E&M profiel, op zich kon ik dus gaan doen, maar einde vn die dag heb ik een video gezien over de kansen om het echt te worden, zie je 3000 man in een zaal, die een test doen, daarvan blijft 10% over!! die 300 worden in opleiding genomen, binnen een jaar valt 90% af, 30 blijven er over, die gaan echt verder in opleiding, een enkeling valt af, uiteindelijk blijven er 3-5 mensen over, die echt luchtverkeersleider worden, de rest komt ook wel aan de bak binnen de luchtvaart maar wordt geen luchtverkeersleider...dat heeft me best gedemotiveerd!!:(

Er zijn ook mensen die het halen, waarom zou jij dat niet kunnen zijn dan?
Als je al denkt van; ik begin maar niet aan de selecties, want van de 3000 man blijven er maar 3 over, dan kom je ook nergens natuurlijk. Je moet juist zorgen dat jij 1 van die 3 bent en niet 1 van die 2997.
En volgens mij zijn de selecties voor luchtverkeersleider ook zo zwaar nog niet.
 
Ik ben een beetje aan het zoeken wat de mogelijkheden zijn voor diergeneeskunde.

dierartrs heb ik altijd willen worden, maar kon niet gerealiseerd worden omdat ik vmbo ben gaan doen.

Ik zoek nu eigenlijk een HBO opleiding diergeneeskunden of een voor opleiding hiervoor.
Hebben jullie enig idee hoe en waar ik op moet gaan zoeken.

Ik heb op google gezocht naar hbo diergeneeskunden maar de opleiding diergeneeskunde is een uni opleiding.
 
Ik ben een beetje aan het zoeken wat de mogelijkheden zijn voor diergeneeskunde.

dierartrs heb ik altijd willen worden, maar kon niet gerealiseerd worden omdat ik vmbo ben gaan doen.

Ik zoek nu eigenlijk een HBO opleiding diergeneeskunden of een voor opleiding hiervoor.
Hebben jullie enig idee hoe en waar ik op moet gaan zoeken.

Ik heb op google gezocht naar hbo diergeneeskunden maar de opleiding diergeneeskunde is een uni opleiding.
Ik zou als ik jou was, voordat je bekijkt of de mogelijkheden er zijn om van mbo via hbo naar een wo studie te komen, eerst kijken of je de capaciteiten wel bezit om een zeer zware wo studie succesvol af te ronden.
 
Ik zou als ik jou was, voordat je bekijkt of de mogelijkheden er zijn om van mbo via hbo naar een wo studie te komen, eerst kijken of je de capaciteiten wel bezit om een zeer zware wo studie succesvol af te ronden.

ja klopt..

ben een beetje gaan zoeken en er is een goede doorstroom mogelijkheid vanaf het MBO voor dierverzorging.
maar een paar folders aangevraag
 
Ik ben er nog niet helemaal uit.
Eerst nog mn eindstage bij de luchtmacht. Dit wordt dan de tweede keer een half jaar stage hier. Eerst metaalbewerking en nu helikopteronderhoud.

En dan na mn school ook de luchtmacht in. Zit alleen nog te twijfelen tussen 2 functies. Onderhoudsmonteur helikopter of eventueel proberen voor loadmaster. Maar kan ik mooi achter komen in mn stage periode dacht ik zo.

Doe nu MBO werktuigbouwkunde btw
 
morgen opendag bezoeken :) HU amerfoort en 2 locaties in Utrecht.
Hopen dat ik wat wijzer wordt :(

Klopt ja. Ook open dag in HU, misschien dat ik kom denkt niet.
Zit namelijk al op de HU in utrecht maar zit te twijfelen of ik deze opleiding wel wil. Waarvoor ga jij kijken? :)
 
Klopt ja. Ook open dag in HU, misschien dat ik kom denkt niet.
Zit namelijk al op de HU in utrecht maar zit te twijfelen of ik deze opleiding wel wil. Waarvoor ga jij kijken? :)

Ik volg nu laatste jaar MBO en eerste jaar van de HU samen op nijenoord, maar ik twijfel ook of ik dit wil gaan doen.

IK ga verschillende opleidingen bekijken, misschien dat er iets tussen zit dat me leuk lijkt.
sowieso ga ik kijken naar de
securiry tochnologie
farmakunde
life sience
BI
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top